isänpäivänä sitten itketään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että oikein itketään... :o :headwall: Mä ymmärrän, että mua itkettää, kun isäni on kuollu ja takuu varmasti tulen sitä taas suremaan tulevana isänpäinä (niinkuin muulloinkin ). Mutta että sua itkettää sen takia, kun miehesi haluua viettää aikaa koko perheen voimalla (perhettä meillä ainakin vielä isovanhemmatkin on ;) ). Lapsihan miehesi isälleen on ja en ymmärrä miksei pappa saisi nauttia lapsensa ja lapsenlapsensa seurasta?
Oletko nyt vähän itsekäs? :whistle:

En lukenut kuin ekan sivun ja mulle jäi epäselväksi että kuka itkee? Lapsenne on vielä pieni eikä itse ymmärrä isänpäivästä mitään. Totta kai miehesi haluaa mennä katsomaan isäänsä, ettekö te käy katsomassa sun isää? Outo ajattelutapa..

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Miksei isänpäivää voi viettää yhdessä: isä ja isoisät? :o

Näin minustakin. Onhan jokaiselle omat vanhemmat rakkat ja tärkeät ja niille omille vanhemmille on mínun lapsetrakkaista jä tärkeitä. Miksi koko perhe ei voisi asennoitua juhlimaan yhdessä :o ?

jotenkin nyt kun itellä on lapsi, niin ajattelee esim äitienpäivästä ihan eri lailla. Ennen se oli vaan päivä muiden joukossa, tai ainakin melkein. Nyt tuntuu entistä tärkeemmältä käydä kattomassa omaa äitiä Se ajatuskin, että oma lapsi ei tulis äitienpäivänä, on tosi kamala:(

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
tiedän kyllä että asiat voi tehdä monella tapaa. mutta minusta isänpäivä kuuluu viettää oman perheensä kanssa, eikä sen lapsuuden perheen. kuitenkaan ei ole mitään takeita että näin tapahtuu, sillä mieheni isä toossa ilmoitti että hän laittaa isänpv kaffit klo 14, eikä mies väittänyt vastaan, ei itseasiassa sanonut mitään. minä kyllä sanoin jälkikäteen asiasta miehelleni. tää on virallissesti mieheni ensimmäinen isänpäivä itse isänä jotenkin tavallaan minusta tärkein isänpäivä ja jos ei tuore isä vietä sitä lapsensa kanssa vaan oman isänsä niin musta se on kummaa. eihän miehenkään isä mene omalle isälleen.

minusta isänpäivät vietetään niin kauan lapsuuden perheessä kunnes tulee oma lapsi/perhe.

-ymmärtääköhän kukaan

Mä en nyt ymmärrä sua ollenkaan!Pitäiskö miehesi unohtaa oma isänsä nyt kun on itse isä!Ota nyt järki käteen, varmasti teiltä löytyy aikaa käydä moikkaamassa myös ukkia!

Surrealistinen ketju.

Meillä käydään isänpäivänä hyvillä mielin myös minun ja mieheni lapsuudenkodeissa. Teen ukille ja faffalle kortitkin mimmin puolesta, kun se on vasta 1v. :heart: Ja tiedättekö mitä, teen kortin jopa mieheni faffalle, eli lapsen isoisoisälle! :o

ite olen ainakin pienestä pitäen käynyt sekä vaarin että mofan luona kun ollu isänpäivä ja niin käydään täs edes päinkin eli aamulla laitan miehelle kaffetta ja purtavaa, sit päivällä käydään appiukon tykönä ja sitten illemmalla menen faijalleni ja jossain vaihees piipahdan hautausmaalla kiittämäs vaariani siitä että olen saanuti isäni isäkseni...

Alkuperäinen kirjoittaja Laylah:
jotenkin nyt kun itellä on lapsi, niin ajattelee esim äitienpäivästä ihan eri lailla. Ennen se oli vaan päivä muiden joukossa, tai ainakin melkein. Nyt tuntuu entistä tärkeemmältä käydä kattomassa omaa äitiä Se ajatuskin, että oma lapsi ei tulis äitienpäivänä, on tosi kamala:(

Tosiaan. Oman äitiyden myötä sitä on oppinut ihan toisella tapaa arvostamaan omia vanhempiaan.

en nyt kyllä tajua...

siis eikös se miehesi ole lapsensa kanssa joka ikinen muukin pvä...kuten sanoit että muitakin päiviä on kun voisi isällään käydä...

meillä mun isä tarjoo kaffet meillä =)

Onkohan hormonit vielä vähän pinnassa?? Kyllä kaikkia elossa olevia isiä juhlitaan. Aamu pyhitetään perheen kesken ja iltapäivällä käydään lapsen isoisien ja isoisoisien luona vierailulla.

Alkuperäinen kirjoittaja po:
Kyllä teillä itketään vielä monena muunakin päivänä, jos et opi tekemään kompromisseja. Sinulla on kiire olla aikuinen nyt kun sinulla on oma lapsi. Aikuisuuteen kyllä kuuluu kompromissien teko.

Miksi ihmeessä ette voi olla aamusella oman perheen kesken ja lähteä sitten isosille kahvittelemaan? Ja eikös kyseessä ole nimenomaan isänpäivä ja jos miehesi haluaa tällöin nähdä oman isänsä ja siis lapsensa isoisän mikä ihme siinöä olisi niin loukkaavaa.

pakko peesata...aika outo käsitys kyllä on :/ :/
meillä isänpäivää vietetään ensin kotosalla oman perheen kesken ja sitten ilemmalla varmaan käydään lounaalla silleen että on miehen isä ja äiti sekä sisko perheineen mukana....omalle isälleni lähetin jo kortin postissa ja ehkä mennään käymään sitä kun ei viel tiedä ;) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmh:
Jos papat asuis lähempänä, ni varmaan moikattais niitäkin. Mut ei viiti sellasta 700km matkaa ajella isänpäiväajeluna niin jää papat muistamatta

No mut varmaan soitatte?

Kortit on lähetetty kyllä. Ei ole tapana soitella, ehkä mä viestin omalleni laitan.

Tuota noin...kyllä se isä on edelleen oma isä, vaikka oma perhe jo onkin. Isänpäivänä muistetaan isiä, oli ne sitten vanhoja tai nuoria. Meillä on myös tapana käydä vanhempieni luona sekä isän- että äitienpäivänä. Jos mieheni vanhemmat asuisivat lähempänä, niin sielläkin käytäisiin luonnollisesti. Onneksi puhelimet on keksitty: sinne soitetaan aina ja laitetaan tietysti lasten tekemiä juttuja paketissa etukäteen. Mun vanhemmat asuu melkein vieressä ja yleensä syödään siellä koko porukalla, kokkisiskoni kokkaa sinä päivänä jotain vähän parempaa kuin normaalisti ja minä vien täytekakun. Toinen sisko perheineen vaan tulee valmiiseen pöytään ;) JOs ruokaa ei ole laitettu, niin kakkukahvit ainakin juodaan. Tämä tuntuu olevan aika monien tapana.

Miltä tuntuisi, jos miehesi kieltäisi sinua käymästä oman isäsi luona (olettaen että olette väleissä ja ette asu toisella puolella suomea)?!

Mitäs tuollaisesta maitojaan nostamaan?

Yhteistyössä