Isätön lapsi vai ei lasta ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
Mitä tällaisessa tilanteessa nyt tulisi tehdä? Olen raskaana, mutta en tiedä mitä raskauden suhteen tehdä. Tahtoisin tietää, mitä mahdollisesti tuleva isä tästä raskaudesta ajattelee, mutta en ole varma, kuka se isä sitten olisi. Isä ehdokkaita siis on useampia. En haluaisi synnyttää lasta, jos lapsen isä ei aio lapsensa elämässä olla lainkaan mukana. Mutta eihän ennen lapsen syntymääkään saada isästä varmuutta. Abortti tuntuu pahalta, mutta ei minusta yksin tähän ole.

Täälläkin on kaksi isäehdokasta, mutta toisen kanssa elän nykyään parisuhteessa ja lapsi pidetään ja mies aikoo isäksi alkaa, vaikka ei biologinen isä olisikaan. Toki siinä tapauksessa, että ei olisikaan "oikea" isä, niin se biologinenkin isä saisi tavata lastaan. :)

Ensiksikin onnittelut lapsesta! :)

Kannattaa olla rehellinen ja kertoa isäehdokkaille tilanne ja keskustella asioista. Aborttia en kannata, edes tuossa tilanteessa ja lapsen kanssa kyllä selviää kahdestaankin. Tsemppiä ja jaksamista!

[QUOTE="äiti";25833243]Teet lapsen ja kannat vastuun yksinäsi. Teillä ei ole siis ollut ehkäisyä käytössä.
Nosta pää pystyyn.[/QUOTE]

Nimenomaan ehkäisyn takia näitä isä ehdokkaitakin on paljon. Olen aina käyttänyt kondomia, mutta siltikin olen nyt raskaana. Ja koska kenenkään miehen kanssa kumi ei ole hajonnut tai ollut edes osan aikaa pois käytöstä, minulla ei ole aavistustakaan, kuka se isä nyt olisi.

[QUOTE="hukassa";25833283]Nimenomaan ehkäisyn takia näitä isä ehdokkaitakin on paljon. Olen aina käyttänyt kondomia, mutta siltikin olen nyt raskaana. Ja koska kenenkään miehen kanssa kumi ei ole hajonnut tai ollut edes osan aikaa pois käytöstä, minulla ei ole aavistustakaan, kuka se isä nyt olisi.[/QUOTE]

Kuinka paljon isäehdokkaita on jos saa kysyä? Oletko koittanut laskea ovispäivää ja muistatko kenen kanssa olet ollut niihin aikoihin, vai onko ollut miten monta päivää väliä seksissä?

[QUOTE="hukassa";25833283]Nimenomaan ehkäisyn takia näitä isä ehdokkaitakin on paljon. Olen aina käyttänyt kondomia, mutta siltikin olen nyt raskaana. Ja koska kenenkään miehen kanssa kumi ei ole hajonnut tai ollut edes osan aikaa pois käytöstä, minulla ei ole aavistustakaan, kuka se isä nyt olisi.[/QUOTE]

Ja tietenkään et muista,koska on ollut kuukautiset/ultrassa arvioittaa alkion ikää, jotta voitais laskea hedelmöittymispäivä ja sitä kautta sada isä selville, koska oot varmaan ollut näitten kymmenien miehien kanssa joka päivä koko kuukauden...

Huono provo, olis kannattanu kuunnella siellä bilsan tunnilla, kun puhuttiin ihmisen lisääntymisestä...

[QUOTE="hukassa";25833297]En haluaisi. Ja kasvatan parhaillaan yhtä isätöntä lasta. Sanottakoon nyt tähän väliin, että lapseni syntyi aikoinaan avioliitossa, mutta isä päätti kadota elämästämme kokonaan jossain vaiheessa.[/QUOTE]

No sitten sulla varmaan on jotain hajua siitä, miten lapsi kärsii isättömyydestä?

[QUOTE="muumimamma";25833318]Kuinka paljon isäehdokkaita on jos saa kysyä? Oletko koittanut laskea ovispäivää ja muistatko kenen kanssa olet ollut niihin aikoihin, vai onko ollut miten monta päivää väliä seksissä?[/QUOTE]

Ovulaation ajankohtaa en voi kuin arvailla, sillä minulla on epäsäännöllinen kierto, vaihtelee 20-35pv. Isäehdokkaita on kolme. Ja he kaikki sijoittuvat noin kahden viikon jaksolle, eli välejä isäehdokkaiden välillä on ollut 3-5pv.

Ja tietenkään et muista,koska on ollut kuukautiset/ultrassa arvioittaa alkion ikää, jotta voitais laskea hedelmöittymispäivä ja sitä kautta sada isä selville, koska oot varmaan ollut näitten kymmenien miehien kanssa joka päivä koko kuukauden...

Huono provo, olis kannattanu kuunnella siellä bilsan tunnilla, kun puhuttiin ihmisen lisääntymisestä...

En ole vielä käynyt ultrassa. Ja isäehdokkaita ei ole kymmeniä. Ja biologian tunnilla on korvat ollut kuulolla.

[QUOTE="hukassa";25833383]Ovulaation ajankohtaa en voi kuin arvailla, sillä minulla on epäsäännöllinen kierto, vaihtelee 20-35pv. Isäehdokkaita on kolme. Ja he kaikki sijoittuvat noin kahden viikon jaksolle, eli välejä isäehdokkaiden välillä on ollut 3-5pv.[/QUOTE]

Oletpa kova nussimaan eri miesten kanssa.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Miten kärsii? Kun katselen iloista ja reipasta taaperoani, tuntuu hirveältä ajatuskin jos olisin aborttiin päätynyt ihan vaan sen takia kun isää ei ole kuvioissa.

Ei ehkä lapsi noin pienenä siitä ainakaan näkyvästi kärsi. Mutta uskon, että lapsen kehitykselle ei ole hyväksi se, että isää ei ole. Ja tällä "isää ei ole" tarkoitan sitä, että isä ei halua tavata lastaan eikä missään vaiheessa olla lapsen elämässä mukana. Pieni taaperokin on joskus teini-ikäinen ja etsii kovasti itseään. Minä ainakin olen jo valmiiksi paniikissa siitä, miten lapseni isompana käsittelee sen, että isä hänet hylkäsi. Lapset harvoin kun osaavat ajatella yhtä rationaalisesti kuin aikuiset.

Jos haluat lapsen, teet sen, koska on jo tuloillaan. Jos tarkoituksella tehtailet isätöntä lasta se on tietekin väärin tulevaa lasta kohtaan. Jos sinusta tuntuu, ettet pysty/halua vastuuseen joka jatkuu vähint. 18 vuotta, teet sitten ratkaisun keskeytyksestä. Jos sulla on vähänkään hoivaviettiä pärjäät kyllä yhden lapsen kanssa yksinkin. Ja jatkossa käytä ehkäisyä, äläkä harrasta vastuutonta seksiä. Oliko alkoholilla osuutta asiaan? Vai hypitkö selvinpäin noin monen miehen kanssa sänkyyn? Päihteet on myös asia joka sun pitää jättää taaksesi lopullisesti jos lapsen teet!

[QUOTE="hukassa";25833499]Ei ehkä lapsi noin pienenä siitä ainakaan näkyvästi kärsi. Mutta uskon, että lapsen kehitykselle ei ole hyväksi se, että isää ei ole. Ja tällä "isää ei ole" tarkoitan sitä, että isä ei halua tavata lastaan eikä missään vaiheessa olla lapsen elämässä mukana. Pieni taaperokin on joskus teini-ikäinen ja etsii kovasti itseään. Minä ainakin olen jo valmiiksi paniikissa siitä, miten lapseni isompana käsittelee sen, että isä hänet hylkäsi. Lapset harvoin kun osaavat ajatella yhtä rationaalisesti kuin aikuiset.[/QUOTE]

Niin eli mielestäsi mun olisi pitänyt tehdä abortti? Kyllä minä sen tiedän että lapsi joskus asiaa käsittelee. Mutta ihan ihmisiä isättömistä lapsistakin on tullut. Tietysti äitinä olen miettinyt että miten asian lapselle joskus kerron.