iskias, ummetus ja raskaus. missä vaiheessa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
kolmas raskauskuukausi menossa. jo pitkään ollut alaselkäkipua lähes plussasta asti, ja ummetusta. Nyt ilmeisesti iskias alkoi myös vaivata.

Missä vaiheessa tilanne on sellainen, ettei itsehoito riitä, vaan on mentävä lääkäriin?

Minä menin selkäkivun vuoksi rv 17+. Lääkettähän ne siellä antaa. Mutta iskiakseen se ei itellä auttanut, mikä on nyt tullut vaivaksi.
Ummetukseen olen käyttänyt luumusosetta, siis just sellasta mitä saa Pilttipurkissa. Ja luumuhan yleisestikin auttaa. Tai sitten ostat ihan ummetuslääkkeitä apteekista.

no tota edellisessä raskaudessa oli samoja vaivoja, ja neuvolassa sano vaan että kuuluu kuvioon (siis myös lääkärikin).. tukivyö auttoi ensin iskiakseen ja selkään, muttei enää myöhemmässä vaiheessa.. nyt ootan kolmosta rv24+2, ja siis samat kivut ja vaivat jälleen.. : / ja siis ainakin viimeks mikään muu ei auttanu, kun synnytys.. :rolleyes:

Ei kai se lääkäri pysty noihin mitään tekemään... Itsehoidolla eteenpäin, ja jos iskias vie totaalisesti jalat alta niin sitten sairauslomaa.

Täällä viikkoja 30 kasassa, iskias tuikkii silloin tällöin mutta enemmän vaivaa keskiselän jomotus & närästys. Ummetus pysyy mulla kurissa kun katsoo syömisiään ja elää säännöllisesti.

tässä on joulun aika vedetty luumukiisseliä.
Maha kyllä toimii useamman kerran viikossa, mutta vaivalloisesti, ja on turkasen kovalla. Mahassa on ihan kipeitä kohtia, veikkaan niihin kohtiin tavaran pakkautuvan.
Laxoberon helmiä aion vielä kokeilla, on todella inhottabaa tää.

Yhteistyössä