Iso erimielisyys miehen kanssa, miten teillä toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulurauha kateissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulurauha kateissa

Vieras
Meillä on miehen kanssa suuri erimielisyys yhdestä lapseen liittyvästä asiasta. Olemme alunperin yrittäneet ratkaista ongelmaa yhdessä, mutta meillä on aivan erilainen näkemys siitä mitä pitää tehdä.
En halua asiaa tässä kertoa, mutta verrattavissa esim. lapsen pahoihin oppimisvaikeuksiin tai vastaavaan, ja minä siis sitä mieltä että asialle on jotain tehtävä(vaikka se veisi rahaa/aikaa/aiheuttaisi muutoksia perheen normaalirutiineihin) ja mies on sitä mieltä että jatketaan niinkuin ennenkin ja asia selviää itsestään.
Kukaan ei voi varmaksi tietää, mikä auttaisi parhaiten/olisi viisainta, mun mielestä olisi lapsen takia paras "ottaa varman päälle", miehen mielestä asiat selviää omalla painollaan.
Rakastan miestäni paljon ja hän on hyvä isä, mutta nyt tämä asia uhkaa pilata joulun, ja parisuhteen muutenkin.

Olen miettinyt et antaisin periksi mut en vaan voi, kun mun mielestä riski siitä et lapselle seuraisi isoja ongelmia ihan aikuusuuteen asti on tosi suuri jos asiaan ei puututa ajoissa.

Mitä tehdä, miten voisi päästä edes johonkin välirauhaan asian suhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
jos lapsen etu vaatii niin silloin teette mitä tarvii,ei tos asias luulis miettimistä olevan.

Mut jos vanhemmat ovatkin eri mieltä siitä, mikä se lapsen etu on...?

Mun mielestä jos olette täysin eri mieltä asiasta niin pyytäkään ULKOPUOLINEN näkemys asiasta. Ei kummankaan sukulaisen ;). Vaan ammatti-ihmisen näkemys, mikä on tässä lapsen etu. Sopikaa asiasta nyt vaikka ennen joulua, että pyydätte ulkopuolisen näkemyksen, niin saatte joulusovun aikaiseksi.

jos lapsen etu vaatii niin silloin teette mitä tarvii,ei tos asias luulis miettimistä olevan.

Tähän peesi. Mulla myös hiukan vastaava tilanne. Ukko vaan sanoo et poan tarvis ns saada pari rintakarvaa ettei ois niin herkkä,eikä ymmärä ettei pojan tilanne ihan niin mene. Nyt ollaan menossa hakemaan lähetettä lastenpsykiatriselle. Ei ole mitään mitä en lasteni eteen tekisi,jos jotain suositellaan ammatti-ihmisen toimesta!
Voimia sinullekin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mut jos vanhemmat ovatkin eri mieltä siitä, mikä se lapsen etu on...?

Mun mielestä jos olette täysin eri mieltä asiasta niin pyytäkään ULKOPUOLINEN näkemys asiasta. Ei kummankaan sukulaisen ;). Vaan ammatti-ihmisen näkemys, mikä on tässä lapsen etu. Sopikaa asiasta nyt vaikka ennen joulua, että pyydätte ulkopuolisen näkemyksen, niin saatte joulusovun aikaiseksi.

Kannatan tätä myös! Toivottavasti teillä on kuitenkin mukava joulu :xmas:

Kiitos vastauksista!
Joo, siis tosiaan meillä molemmat on omasta mielestään toimimassa lapsen parhaaksi, ja kaiken huipuksi on kysytty asiantuntijankin mielipidettä(tosin sukulaisen tuttu joten ei ihan täysin ulkopuolinen), ja teksti on ollut melkoisen ympäripyöreää, tai siis jos ei tee mitään niin siinä on hyötynä x ja y ja riskinä b ja c ja toisinpäin.
Ehkä tuo täysin ulkopuolisen asiantuntijan kuuleminen vois toimia..

Minäkin olisin ehdottanut että sovitte että 2.1. otatte yhteyttä perheneuvolaan/yksityiseen lastenlääkäriin/tms ja sen jälkeen ratkaisette asian, ja nyt sitä ennen ette puhu tai ainakaan kinastele koko asiasta.

Yhteistyössä