[QUOTE="vieras";23452927]Oikeastaan mulla ei ole tähän asiaan mitään kommentoitavaa, mutta sanon kuitenkin, että on suorastaan hassua lukea sitä, miten ketjun aloittaja kokee maalla asumisen.
Asun siis itse parhaillaan kaupungissa, ja vaikka palveluiden läheisyys ja monipuoliset lenkkeilymahdollisuudet ovatkin piristäviä asioita arjessani, vaihtaisin kuitenkin koska tahansa takaisin maalle, jos se olisi käytännön syistä mahdollista.
Ymmärrän kyllä sen, että epämiellyttävässä paikassa asuminen on hiljaista kidutusta. Ymmärrän miehesi puolen asiasta kuitenkin paremmin kuin hyvin, sillä tiedän miten maaseudun ihmiset voivat juurtua asuinpaikkoihinsa. Sukutilat eivät ole pelkkää omaisuutta, eikä niiden arvoa koskaan mitata pelkässä rahassa. Todennäköisesti miehellesi on tärkeää juurikin viljellä tilaa, pitää sitä elossa.
Se ei kuitenkaan saisi tapahtua sinun hyvinvointisi kustannuksella, joten siksi olisi ihan hölmöä sitoa sinuakaan sellaiseen asumisratkaisuun, joka pitkällä aikavälillä on pahasta. Tilanteenne on kutakuinkin mahdotonta ratkaista täydellisesti molempia miellyttävällä tavalla.
Olisiko erillään asuminen kuitenkin jonkinlainen ratkaisu? Kaatuisiko talous siihen ihan todellakin? Käytkö töissä?[/QUOTE]
Näin me ollaan kaikki erilaisia. Itse en tosiaan ole mitään omistajan sukua, vaan vuokralainen ollut koko ikäni. Tai no, mitä lie asumisoikeusasuntoja olleet, missä ollaan asuttu lapsuus. Mutta ollaan myös muutettu muutamaan otteeseen, että sellaista lapsuudenkotia ei edes itsellä ole jäljellä.
Itse toimin nyt siis yrittäjänä, mutta työmääräni on ollut vähäistä. Ja erillään voimme asua toki, sillä silloin saan asumistuen ym. Joten pärjään kyllä. Mutta haluaisin kyllä asua yhdessä mieheni kanssa, se vain tuntuu vaikealta. Miehen kotitalonkin voisin jotenkin hyväksyä vaikkei ole ollenkaan minun makuuni, jos vain sen saisi siirrettyä tähän kirkonkylälle.