Iso poika uimahallin naisten puolella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatelkaapa jos työkaverinne vastakkaista sukupuolta oleva. Samalta se tuntuu 9-11 vuotiaalta, jolla on murrosikä jo alkanut. Käsittämättömän itsekkäitä vanhempia jotka eivät opeta lapsiaan pärjäämään.

Ja jos ne pedofiilit pelottaa niin opettakaa lapsillenne ettei puhu kenellekään sanaakaan tai sanoo häntä puhuttavalle henkilölle etten saa puhua vieraille.

Alkuperäinen kirjoittaja stadissa:
Ainakaan Helsingin uimastadionille en laskisi ihan pieniä poikia miesten puolelle yksin! Pervojen pesiytymispaikka todella.

Ennen harrastin kilpauintia ja tuolla stadionilla, kun käytiin niin aina oli itsensäpaljastajia aidan toisella puolella. SIellä ne huhuili lapsia lähelleen ja ehdottelivat ties mitä.

Nämä on niin vaikeita juttuja.

Meidän lähistöllä asui mies, jokaon tuomittu ja kärsinyt rangaistuksen pedofiliasta (10 -vuotiaan lapsen hyväksikäyttö eli suomennettuna kyseessä oli raiskaus). Tämä mies kävi joskus lähiuimahallissa. Mun 8-, 9- ja 11 -vuotiaat veljet halusivat kovasti käydä tuossa uimahallissa, mutta harvoin saatiin aikuista miestä lähtemään heidän kanssaan. Missään tapauksessa eivät saaneet mennä yksin miesten puolen pukuhuoneeseen.

Käytiin sitten vain sellaisessa uimahallissa vähän kauempana, jossa oli perhepukukoppi.

Hemmetin vaikeita kysymyksiä. Pienen pojan äitinä ymmärrän sitä, että lastaan ei yksin halua toiselle puolelle päästää, mikäli tuntee ettei hän yksin pärjää. Toisaalta ymmärrän täysin pienten tyttöjen äitejä, jotka haluaa myös suojella lastaan. Ei tuossa ole muuta ratkaisua, kun että kaikkiin uimahalleihin pitäisi saada ennalta varattavia perhepukukoppeja ja muuten ikärajaksi sitten esim. se 7 vuotta.

Koululaisen pitää selvitä jo useimmissa perheissä yksin kouluun ja pois silloin pärjää myös yksin puku kopissa ja jos on uimataidoton pitää olla lapsi joka uskoo kun sanoo että vain lasten alltaaseen saa mennä ennekuin vanhempi on paikalla tai sitten jättää menemättä konaan jos ei ole samaasukupuolta edustavaa aikuista käytössä.

Mulla kävi viimeksi sama juttu uimahallissa kun olin meidän 6 ja 2 v tyttjen kanssa. &v ihmetteli että saako noin iso poika olla naisten puolella. Poika oli ainakin 10 ja tuijotti minua suu auki kun olin suihkussa, päättelin ettäoli vähän jälkeen jäänyt mutta äidin olisi pitänyt tajuta olla tuomatta poikaa uimahalliin jos ei miespuolista seuraa ollut tarjolla. Myös vammaiset kehityy sukukypsiksi ja usein siinä kehityksessä ei ole mitään hoidastumaa vaikka muuten olisi jälkeen jäänyt, usein tuntuu vammaisen lapsen vanhemmat unohtavan tämän seikan että myös heidän lapset miettii sukupuoliasioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Itse olen näitä kanssa miettinyt sen pohjalta että omalla esikoispojalla on down ja hän rakastaa uimista. On motorisessa kehityksessä todella jäljessä ja vähän huolestuttaa mitä hänen liikkumisensa tulee olemaan aikuisenakaan, vesi on kuitenkin hänen elementtinsä ja siitä hän nauttii kun kerrankin pystyy liikkumaan muiden mukana. Ikää hänelle on vasta 4v joten jokunen vuosi on vielä edessä tuota rentoa aikaa ennen kuin aletaan uimahalleissa tuijottaa murhaavasti peräämme. :ashamed: Tietty tässä on yksi syy olla iloinen siitä että lapsi on pienikokoinen ikäisekseen, eli varmaan 9v iässä vielä luullaan muutamaakin vuotta nuoremmaksi. Ja ehkei ne tytötkään koe tilannetta niin noloksi jos vastassa on noin selkeästi kehitysvammainen poika?

Toki tietty pyritään siihen että mies pystyisi tuolloin hoitamaan pojun uittamiset, mutta kaikilla kohtalotovereilla, varsinkaan yh-äideillä ei aina ole tätä mahdollisuuttakaan.

Olisi kyllä todella hyvä, että uimahalleissa olisi enemmän perhepukuhuoneita tällaisia tarpeita varten!! Olisi niin tärkeää, että myös kehitysvammaiset lapset pääsisivät uimaan. Mutta kyllä varmaan tuollaisessa tilanteessa riittää muilla uimareilla ymmärrystä, vaikka tulisi vähän isompanakin, mutta tietty se raja menee siinä kun oikeasti tulee murrosikä... Koska kyllä se down-pojallekin tulee, ja silloinkin varmaan tarvisi vielä apuja.

Lähti sitten meidän 11v tytär vähin äänin uimahallin naistensaunasta altaaseen. Saunaan mennessä lauteilla istui poika, joka erään memmelin kysyessä ilmoitti iäkseen 10v. Ui yksin aikuisten altaassa, ja teki sinne uimahyppyjä. Saunasta lähti uimaan ennen äitiään, eli ei kovin apua tarvitsevalta vaikuttanut.

Olenko minä outo, kun mielestäni poika olisi voinut olla miestenpuolella? Tytär ilmoitti, ettei enään uimahalliin lähde-kasvavat rinnat ovat muutenkin tuntuneet esimurrosikäisestä kiusalliselta, ilman lähes oman ikäisen pojan katselua. Minkä ikäisenä lapsen mielestänne on "sopivampaa" mennä miesten/ naistenpuolelle ilman vanhempaa.
Et oo outo, kyllä liian "vanha" poika ollakseen naisten puolella ne tapaa sanoo ja jossakin lukee ikäraja eli ikäraja on 7v mutta jos se poika tai tyttö on kehitysvammainen sit on ikäraja toinen

Lähti sitten meidän 11v tytär vähin äänin uimahallin naistensaunasta altaaseen. Saunaan mennessä lauteilla istui poika, joka erään memmelin kysyessä ilmoitti iäkseen 10v. Ui yksin aikuisten altaassa, ja teki sinne uimahyppyjä. Saunasta lähti uimaan ennen äitiään, eli ei kovin apua tarvitsevalta vaikuttanut.

Olenko minä outo, kun mielestäni poika olisi voinut olla miestenpuolella? Tytär ilmoitti, ettei enään uimahalliin lähde-kasvavat rinnat ovat muutenkin tuntuneet esimurrosikäisestä kiusalliselta, ilman lähes oman ikäisen pojan katselua. Minkä ikäisenä lapsen mielestänne on "sopivampaa" mennä miesten/ naistenpuolelle ilman vanhempaa.
7v on raja ja 10v on kyllä ihan yli rajan