Isojen koirien omistajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja giant
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

giant

Vieras
Onko täällä isojen koirien omistajia? Minkä kokoisia itse olette?
Mä olen itse pieni, ja mulla on keskikokoinen koira, haaveilen isommasta toiseksi koiraksi – en tietenkään koiran koon takia, vaan koska rodun ominaisuudet ovat juuri ne, mitä haen.
Toki tiedän, ettei voimalla koiria hallita, nykyinenkin koiramme on koulutettu, ja niin tehdään tulevankin kanssa.

Eli siis ihan (asiallisia) kokemuksia olisi kiva kuulla :)

Onko täällä isojen koirien omistajia? Minkä kokoisia itse olette?
Mä olen itse pieni, ja mulla on keskikokoinen koira, haaveilen isommasta toiseksi koiraksi – en tietenkään koiran koon takia, vaan koska rodun ominaisuudet ovat juuri ne, mitä haen.
Toki tiedän, ettei voimalla koiria hallita, nykyinenkin koiramme on koulutettu, ja niin tehdään tulevankin kanssa.

Eli siis ihan (asiallisia) kokemuksia olisi kiva kuulla :)

Mikä on suuri koira? Taitaa vaihdella vastaajasta riippuen.

Meiltä löytyy bokseri (ei siis ihan jättiläinen). Itse olen 162cm ja noin 55kg, enkä todella mikään lihaskimppu. Koira on koulutettu, mutta silti tekee "iloloikkia" yms muita yllätyshyppyjä esim.nähdessään koiria tai muuta kivaa (vaikka ihana käpy). Ongelma on ratkaistu aktivointivaljailla. Toki niilläkin saa voimakkaasti kiskottua jos haluaa, mutta vievät kyllä sen pahimman voiman.

[QUOTE="äide";29873449]Meiltä löytyy bokseri (ei siis ihan jättiläinen). Itse olen 162cm ja noin 55kg, enkä todella mikään lihaskimppu. Koira on koulutettu, mutta silti tekee "iloloikkia" yms muita yllätyshyppyjä esim.nähdessään koiria tai muuta kivaa (vaikka ihana käpy). Ongelma on ratkaistu aktivointivaljailla. Toki niilläkin saa voimakkaasti kiskottua jos haluaa, mutta vievät kyllä sen pahimman voiman.[/QUOTE]

Ja sanottakoon vielä, että jos koira olisi peruspannalla ja lähtisi esim.pupun perään ihan tosissaan niin olisin tosi tiukilla sen pitelemisessä. Varmaan koittaisin saada remmin lähimmän tolpan ympärille ja toivoisin, että tilanne olisi nopeasti ohi. Bokserit ei ole mitään koiramaailman suurimpia, mutta voimaa niistä löytyy. Koulutus tietenkin kaiken perusta, mutta aina voi tulla yllättäviä tilanteita.

Kiitos "äide", kun jaoit kokemusta. Kiva, että olette löytäneet keinon peruspannan sijaan :)
Mun nykyinen koira lähtee kaiken mahdollisen perään, mutta on hyvin pideltävissä, kun on kuitenkin sen verran pieni. Ja uskoo koko ajan enemmän käskyjä (on vielä nuori).

En ottaisi koiraa, joka painaa mua enemmän (55->kg). Mun mielestä koiran tulee tarvittaessa olla hallittavissa voimalla, jos tulee joku tilanne ja kaikki menee pieleen. Mulla on kuitenkin 400kg painava hevonen mut jotenkin se tuntuu hallittavammalta kuin jättikoira :D

oon itte 155cm pitkä ja meillä on tällä hetkellä kaks uros labradorinnoutajaa (kohta 5v ja kohta 2v) painavat n. 35-40kg.Koulutettuja koiria kumpikin ja treenataan montaa erilajia. tarvittaessa pystyn kyllä vielä voimalla hallitsemaan jos tulee tarve, lähinnä silloin kun tuo nuorempi saa villeyskohtauksen ja sen korvat katoaa avaruuteen.

Aikaisemmin meillä oli rottweilereita painavin painoi n. 60kg (oli kyllä liian iso korkeudeltakin rotumääritelmään verrattuna), hyvin onnistui ulkoilu niidenkin kanssa.

parhaimmillaan mulla on ollu käsissä 60kg rotikka ja 40kg lapukka, aina olen pärjänny :) nimittäin niinku joku jo sanokin niin ei sitä koiraa voimalla hallita :)

Mulla on 49cm korkea ja n. 60cm korkea koira.
Eipä noilla nyt niiiin paljoa painoeroa ole ja minusta tuo pienempi osaa vetää tarvittaessa paljon kovempaa, on aika muskeli ukkeli.

kannattaa miettiä tarkkaan, että pystyy todella hallitsemaan sen koiran. naapurissa oli, (lopetettiin lauantaina) 50 kilonen koira. puolitoista vuotias, koulutettu koira, kävivät jatkuvasti koirakoulua sen kanssa, myös näyttelyissä palkittu oli. koira hyökkäsi lenkillä ollessa vastaantulijan päälle, kaatoi maahan ja puri kasvoihin ja käsiin. siin asti emäntä oli koko ajan kehunut miten fiksu ja rauhallinen koira on, ei tee pahaa kärpäsellekään. omistaja oli pieni ja hento, ja ei ollut saanut koiraa naisen kimpusta heti pois, niin oli ennättänyt purra moneen kohtaan. mikä lie koiran päässä nasahtanut kun hyökkäs. ei ollut edes ollenkaan outo koiralle tämä vastaantulija

^ Koirien kanssa voi sattua ja tapahtua. Noita ikäviä tilanteita EI voi ennustaa etukäteen.
Yhtä lailla se pikkufifi voi päästä hihnasta irti ja purra ennen kuin kukaan ehtii väliin, vaikkapa lasta.

Ei sen takia mitä ehkä joskus voi tapahtua, kannata jättää eläimiä ottamatta.

Mutta sen voin sanoa, että joukossa tyhmyys voi tiivistyä ja kahden ison yhtä aikainen ulkoilutus _voi_ olla ainakin aluksi mahdotonta.

No kouluttamalla koiraa hallitaan, mutta varsinkin nuorelle koiralle saattaa tulla kokeiluvaiheita, jolloin joku pienempi taluttaja lentelee perässä kuin märkä rätti.
Juuri äskettäin luin, miten yksi oli lennellyt sakemannin kokoisen koiransa kanssa ja epäili saaneensa luunmurtumia. : /
Minusta on tosi hurjan näköistä, jos pienikokoinen taluttaa suurta koiraa. Tulee joissakin tapauksissa väkisinkin mieleen, että koira on egonjatke. Joissakin tapauksissa, hox hox!

Mulla on nyt n. 60-senttinen koira käsissäni ja siinä on minulle ihan tarpeeksi pitelemistä, vaikka itse olenkin aika isokokoinen nainen.

Kiitos taas kommentoineille :)
Tiedostan, että koira on omistajansa vastuulla, ja yritän ottaa kaiken huomioon. Mutta tiedän senkin, ettei voi kaikkea ennustaa.
Meillä on nyt naapurisssa ”pikkufifi”, jonka perheen lapset päästävät irti, ja olen useaan kertaan saanut häätää sen pois meidän kimpusta.

Ja tosiaan, mä en hae egonjatketta itselleni :), vaan tuossa rodussa tosiaan yhdistyy niin monet etsimäni asiat. Ja olen tutustunut asiaan huolellisesti.

Ja tosiaan, mä en hae egonjatketta itselleni :), vaan tuossa rodussa tosiaan yhdistyy niin monet etsimäni asiat. Ja olen tutustunut asiaan huolellisesti.

Se on aivan mahtava fiilis, kun löytää itselle just sen täydellisen rodun. :)
Minä olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon meidän laumanjatkeeseemme. =)

Olen 156cm ja ikinä ei ole ollut ongelmia elikoiden kanssa. Ei niitä fyysisellä voimalla voita vaikka olisi keskikokoinen koirakin, ihan muualta se lähtee. Irlanninsusikoira on meillä ollut isoin ja samalla myös helpoin koira.

Yhteistyössä