A
aiheesta vai aiheetta
Vieras
Meillä molemmat mummot on olleet alusta saakka innokkaita hoitaman poikaa ja olivat kovasti nyreissään kun en jätänyt alle 1 v. poikaa hoitoon esim. illan ajaksi. Noin 1,5 v. iässä oli ekaa kertaa mummo hoitamassa illan. Ja koko ajan molemmat valittaa että kun ei anneta hoitoon. No nyt kun sitten olen palannut töihin, pojalla ikää 2 v. 8 kk niin mulla palaa päreet näihin inokkaisiin hootajiin: poika on ollut hoidossa jommallakummalla mummolla noin kerran kuukaudessa tai harvemmin (kerran kuudessa viikossa). Ja kerrallaan joko max 8 h päiväsaikaan tai illalla 5-6 h, yökylässä ei kertaakaan. Ongelmana on nyt se että jos esim. sovimme kaksi viikkoa etukäteen että mummo tulee poikaa hoitamaan klo 8-15, niin edellisenä päivänä saattaa mummo soittaa ja ilmoittaa että onkin luvannut juuri ennä hoitamaan pojan serkkua eikä voikaan tulla tai että pitää pääst lähtemään jo klo 13. Toinen mummo asuu kauempana ja sitä on nykyään ihan mahdoton saada hoitajaksi sillä kaikki menot, siis mikä tahansa meno, on tärkeämpi kuin meille tulo, eikä se pääse sen takia tulemaan. Molemmat mummot hoitavat muita lapsenlapsiaan (molemmilla 1-2 muuta) eli poikamme serkkuja keskimäärin kahtena päivänä viikossa mutta meidän pojalle aika ei sitten mitenkään riitä. Samaan aikaan valitetaan kun ei nää tarpeeksi. Pyrimme käymään mummoloissa säännöllisesti ja laskinkin että käymme mummolassa neljä kertaa useammin vuoden aikana kuin mummot meillä. Tänään mummon piti tulla aamusta lapsenvahdiksi mutta kappas, serkkutyttö pitikin hakea tarhasta aiemmin ettei tule niin pitkä päivä ja mummo sitten soitti mulle töihin, päsäenkö jo kun pitäisi mennä (tytär soitti että voiko hakea). Mua ärsyttää tämä asia ihan suunnattomasti. Tiedän, etteivät isovanhemmat ole mitään ilmaistam kotiapua mutta koen hyvin epäreiluna tämän eriarvoisuuden serkusten välillä. Surettaa monen kohtelu ihan pojankin puolesta.