Istukka etuseinämässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
taitaa vaikuttaa aikas paljon liikkeiden tuntemiseen? nyt kolmas raskaus menossa ja kahdesta ekasta liikkeet tuntuneet rv 17 + ja rv 15 + ja nyt ei oikeestaan mitään tunnu!
onkos siitä mitään haittaa jos siinä on?

mulla on kans etuseinässä, liikkeet rupesin tuntemaan aikas myöhään joskus viikon 22 jälkeen ja silloinkaan en mitenkään hurjasti niitä tuntenut.. Kätilö sanoi silloin, että istukka on ihan hyvässä paikassa, mutta ilmeisesti jos se olis jotenkin alempana niin siinä olis jotain seuraamista..

Oletko varma että on? Mulla myös kolmas raskaus ja olin ihan varma, että istukka on etuseinässä, kun en tuntenut juurikaan mitään vaikka rv 18 oli menossa. Rv 18+ olin rakenneultrassa ja lääkärikin kysyi, että tunnetko kun vauva nyt liikkuu ja nolotti ihan sanoa, että en. Aiemmissa raskauksissa olen tuntenut noilla viikoilla hyvinkin(kakkosesta jo rv 13+) ja siis nytkin istukka on takaseinässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taitaa vaikuttaa aikas paljon liikkeiden tuntemiseen? nyt kolmas raskaus menossa ja kahdesta ekasta liikkeet tuntuneet rv 17 + ja rv 15 + ja nyt ei oikeestaan mitään tunnu!
onkos siitä mitään haittaa jos siinä on?

Mulla samoin kolmas menossa ja istukka etuseinämässä. Ekat hennot liikkeet tunsin viikolla 19. Nyt on menossa viikko 28 ja liikkeet kyllä tuntuvat mutta eivät kovin voimakkaasti näy vatsan päälle.

En tiedä onko tällä istukan sijainnilla merkitystä mutta tuntuu että nyt vatsa on paljon kipuherkempi, varsinkin edestä.

mulla on joka raskaudessa ollu etisistukka, ja liikkeet oon tuntenu ekassa raskaudessa joskus rv20 jälkeen, tokassa vähän aikasemmin ja kolmannessa jo rv 17. jos se istukka on hirvittävän alhaalla, kohdunsuun päällä melkein, saattaa vaikuttaa synnytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mammu:
[n tiedä onko tällä istukan sijainnilla merkitystä mutta tuntuu että nyt vatsa on paljon kipuherkempi, varsinkin edestä.

Voisko tolla olla vaikutusta? Mulla kipuilee vatsa ihan hirmu herkästi ja on aika arka kosketukselle. Mitään kunnon syytä noihin kipuihin ei ole löytynyt. Voisko toi jotenkin vaikuttaa?

Niin ja liikkeitä ei ole täälläkään vielä tuntunut.

nt ultrassa selvisi että etuseinämässä on mutta ei onneksi kuitenkaan kohdun suulla, se vaan ku noista muistakin tuntenut jo hyvinkin tässä vaiheessa liikkeet ja tästä vielä ei! Mutta erilaisiahan raskaudet on! Jospa ne pikkuhiljaa alkais tuntemaan ja rakenneultrakin on jo reilun viikon päästä, sitä odotellessa.

niin joo tuosta mahan kipuilusta tulikin mieleen, että usein ku illalla aletaan nukkumaan, niin mies monesti laittaa käden siihen mahalle tai tulee viereen ja käsi siinä ympärillä, niin nyt tän raskauden aikana olen joutunut käden siirtämään pois ku mua alkaa " ahistaa " tai se ei tunnu kivalle...jos se siitä istukasta johtuu, samoin housut jotka on just siinä navan kohdilla ei oo kivat

Alkuperäinen kirjoittaja rv 17 + istukka edessä:
[n tiedä onko tällä istukan sijainnilla merkitystä mutta tuntuu että nyt vatsa on paljon kipuherkempi, varsinkin edestä.

Voisko tolla olla vaikutusta? Mulla kipuilee vatsa ihan hirmu herkästi ja on aika arka kosketukselle. Mitään kunnon syytä noihin kipuihin ei ole löytynyt. Voisko toi jotenkin vaikuttaa?

Niin ja liikkeitä ei ole täälläkään vielä tuntunut.

Ehkä se on niin... jotenkin tuntuu että vauvan potkut mitkä suuntautuvat vatsan etuosaan tuntuvat epämiellyttäviltä. Varsinkin iltaisin vatsa on kipeä vaikka ei mitään kovin raskasta olisikaan päivällä tehnyt.

Alussa kun en vielä tiennyt istukan sijainnista olisn jo huolestua kun liikkeitä ei tuntunut. Lääkäri sanoi että varsinkin alkuajasta istukka vaimentaa liikkeet ja siksi äiti tuntee ne vasta kun vauva saa tarpeeksi voimaa potkuihinsa

Ehkä tolla istukan paikalla on sitten osansa tossa jutussa. Oon vaan ollut niin kipeä välillä, etteivät lääkäritkään ole tajunneet mistä johtuu. Mä en voi oikein pitää mitään housuja jotka koskee painaa tippaakaan mihinkään kohtaan vatsaa, edes ihan alas. Tätä on ollut melkein alusta saakka. Ja jotenkin kaikki muutenkin on kamalan huonosti. Ja mies ei tosiaan ole voinut pitää kättä vatsan tai edes kyljen päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla oli etuseinässä kanssa. Kyllä mä liikkeet tunsin aika aikasessa vaiheessa. Se, minkä toi teki, oli, että supisteli tosi herkästi ja tosi aikasin.

minkä laisia sulla oli noi supistukset? kovettuiko masu? vai oliko vai vihlontaa

Mulla oli etuseinässä kanssa. Kyllä mä liikkeet tunsin aika aikasessa vaiheessa. Se, minkä toi teki, oli, että supisteli tosi herkästi ja tosi aikasin.

minkä laisia sulla oli noi supistukset? kovettuiko masu? vai oliko vai vihlontaa

Se vaan kovettui ja kiristyi. Ei ne kipeitä ollut.

Se vaan kovettui ja kiristyi. Ei ne kipeitä ollut.

Mitähän sitten nämä mun "supistukset" on. Maha ei kovetu mutta vihloo kovasti ja välillä vihlontaa tuntuu sisällä olisiko jossain kohdun suun kohdalla...

Mulla on ollut noita samoja sekä lisäksi noita Sirkan kuvailemia. Sekä lisäksi hirveätä särkyä ja raskasta painon tunnetta. Joko yhdessä tai erikseen. Ei tietoa mullakaan mitä nää on:-/

Alkuperäinen kirjoittaja rv 17 + istukka edessä:
Mulla on ollut noita samoja sekä lisäksi noita Sirkan kuvailemia. Sekä lisäksi hirveätä särkyä ja raskasta painon tunnetta. Joko yhdessä tai erikseen. Ei tietoa mullakaan mitä nää on:-/

Onko sulle tullut koskaan sellaista tunnetta että: tuntuu aivan siltä kuin lapsivesi voisi hulahtaa housuihin, mutta mitään sitten ei kuitenkaan tule.

En ole ihan varma, kun tää on eka raskaus, niin en oikein tiedä miltä sellainen voisi tuntua. Mutta onhan näitä tuntemuksia ollut kaikenlaisia, en edes kaikkea muista, kun tilanne onneksi pikkuisen rauhoittunut. Ai niin verenvuoto jäi vielä "oirelistasta" pois. Sekä vaikeus kävellä tai istua tai yhtään mitään.

Heip! Oon toista kertaa nyt raskaana. Rakenneultrassa olin viime viikolla perjantaina jollon raskausviikkoja oli 20+5. Ja siellä todettiin että istukka on etuseinämässä, mutta ainakaan mitn puhetta ei ollut että olisi kohdunsuun päällä. Eli ilmeisesti huolta ei ole. Lueskelin näitä kirjotuksia tuossa äsken ennen vastaamistani, ja mietin onko minulla ollut tämän kanssa samanlaisia tuntemuksia. Löysin jotain samaa, mitä olen myös huomannut mutta suurimmaksi osaksi tämä raskaus ja liikkeiden tuntemuksen ovat samanlaisia kuin esikoista odottaessani jolloin istukka oli takaseinämässä. Liikkeet tässä toisessa raskaudessa olen tuntenut 14viikon lopulta. Esikoista odottaessani tunsin ekat liikkeet 18viikolla. Eli siinä ei mitn, ja nytkin liikkeet tuntuvat jo selvästi ja kädellä ne tuntee kun laittaa käden vatsan päälle. Samaten näkyvät, ainaki ne kovimmat pökkäykset ihan jo selkeesti mahan päältäkin. Eli tässä ei tunnu olevan juuri vaikutusta tuon istukan paikan kanssa. Mitn sen ihmeellisempiä kipuja ei ole ollut, muutakuin mainittavana muutamana iltana/yönä supistellu aikalailla ja aika kipeästikkin aaltoina. Onneksi kuitenkaan ei ole vuotoa ilmennyt ja liikkeetkin tuntuneet niidenkin jälkeen ihan normaalisti.
Voi olla että supistukset johtuneet myös lievästä rasituksesta, tai liiasta kyykkimisestä jota pakostakin tulee lukuisia kertoja tehtyä pojan kanssa päivisin kotona ollessani. Sitä ei voi oikein välttää. Esikoinen nyt 8½kk, ja tulokkaalla laskettuaika juhannuksen kieppeillä 24.6. jollon esikoinen kerkeää 1v1kk ikään. :) <3 Sen eron kyllä selkeesti on huomannut ettei juuri niitä kinnaamisen ja repeemisen tuntemuksia ole ollut, ainakaan vielä mahan kasvaessa vaikka tuo tuntuukin jo aika isolta siihen verrattuna mitä se oli ensimmäisen kanssa tässä vaiheessa.. :D Olen pienikokoinen ja siro muuten ja koko maha on tuossa edessä.. :) Nyt tosin tuntuu että hiukan on levinnyt myös sivullepäin. Sukupuoli jäi vielä mysteeriksi koska rakenneultrassa vaavi oli huonossa asennossa eikä suostunut jalkoväliään vilauttelemaan.. ;D No, tässä minulla tulossa seurontoja useammin koska alla kuitenkin sektio näin pienellä aika välillä. Joten ehkä tuo sukupuoli vielä selviää ennen h- hetkeä tai ainakin toivon niin, jotta tietää varautuuko pinkeillä mekoilla vaiko enempi housumallisilla.. :D Selkä on kovasti reistaillut kyllä jo, tietty osaksi johtuu muusta rasituksesta mutta huomaa että kyllä tuo mahakin alkaa jo painamaan.. :P Rakenneultrassa vauvalla painoa oli noin 400g.. <3 pieni jauhelihapaketti :D <3

Yhteistyössä