Alkuperäinen kirjoittaja sama asia minulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Isyysselvityksen voi tehdä ihan milloin vain.
Voihan sen, mutta fiksuinta se ois tehdä ennenkuin lapsi asiaa tajuaa ja sitä itse alkaa miettimään.
Tai ennenkuin jompikumpi vanhemmista kuolee, sekin on otettava huomioon.
No niin ois juu. Siinä on vain niin paljon muttia ja tressin aihetta et en tie jaksaisinko juuri nyt ainakaan siihen ruveta. 3 vuoden aikana olen kyllä useasti sitä asiaa miettinyt. Tuskimpa edes tämän miehen vanhemmat tietää tästä mitään. Soitin sille pari kertaa ja yritin jotain kysyä ni sano et on menossa töihin ei kerkee nyt ym.
Tiedätkö, ehkä on vain parasta antaa olla. Se vaatii kärsivällisyyttä tulevaisuudessa, jolloin lapsi itse asian tajuaa, mutta mieluummin ehkä niin, että isä on tuntematon kuin että isä vihaa jo valmiiksi, ei välitä, ei ole kiinnostunut tms.
Minä olen itse kasvattanut yhdessä mieheni kanssa lapsen, jonka biologinen isä mieheni ei ole, mutta hän on lapselle ainoa ja oikea isä, on aina ollutkin. En ole koskaan kertonut lapselleni kuka hänen bio-isänsä on, ja hän on myös nyt aikuisena sanonut, että on siihen todella tyytyväinen. Hänellä on kuitenkin rakastavat vanhemmat, sekä muut läheiset ympärillään. Liikaa sekasortoa elämään, varsinkin kun bio-isä ei missään nimessä halunnut isäksi edes paperilla. Lupasin, ettei hänen tarvitse osallistua meidän elämäämme millään tavalla eikä hänestä isää tehdä edes paperille, ja lupaukseni pitää yhä.
No tämmönen tilanne on periaatteessa meidänkin pojalla.. Ja mie kun oon naimisissa miun miehen kanssa (poika siis sai alkunsa kun oltiin muutettu miun aviomiehen kanssa erilleen, ja meillä oli avioeron harkinta-aika. Palattiin sit kuitenkin miehen kans takaisin yhteen. Kaikki osapuolet on tietoisia asiasta.) Mut tuo mies pitää kyllä ihan omana meidän poikaa.
Ja sit se bio-isä soitti kerran tuossa vähän aikaa sitten, kyseli miten meillä menee. Mie iskin luurin korvaan, kun menin vähän paniikkiin :|
Se pojan bio-isä ei pystyis ees alulle laittamaan mitään isyydenselvityksiä niin kuin normaalitilanteessa, koska me ollaan mun miehen kans naimisssa, ja meidän poika on avioliiton sisällä syntynyt lapsi, vaikkei mies ei se bio-isä olekaan.
En mie kuitenkaan usko, että se bio-isä haluiskaan nimeään papereille, saati mitään muutakaan. Se ainakin teki asian selväksi silloin kun tulin raskaaksi, ettei haluu ikinä olla lapselle isä. Kuitenkin sit soitti :|
Sorry sekava selitys, tää on mulle vähän hankala aihe