Isyysjuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana nyt

Vieras
Ystäväni on seurustellut jokusen kuukauden.
Suhde on ollut myrskyisä ja katkolla useampaan kertaan. Ystäväni kertomusten perusteella uskoisin miehessä olevan jossain määrin narsistin vikaa, itse olen tyypin tavannut pari kertaa.

Nyt ystäväni totesi olevansa raskaana, ja päättänyt lapsen pitää.

Suhdetta yritti pitää kasassa, mutta mitään siitä hommasta ei näytä tulevan. Raskasuviikkoja vasta muutama, n.6.

Äsken sitten puitiin asiaa puhelimessa, ja ajattelin kysyä viisammilta, kertokaahan:

Jos ystäväni päättäisi ilmoittaa isän olevan tuntematon, voiko mies vaatia isyystestejä, tapaamisoikeutta jne.??

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana nyt:
Ystäväni on seurustellut jokusen kuukauden.
Suhde on ollut myrskyisä ja katkolla useampaan kertaan. Ystäväni kertomusten perusteella uskoisin miehessä olevan jossain määrin narsistin vikaa, itse olen tyypin tavannut pari kertaa.

Nyt ystäväni totesi olevansa raskaana, ja päättänyt lapsen pitää.

Suhdetta yritti pitää kasassa, mutta mitään siitä hommasta ei näytä tulevan. Raskasuviikkoja vasta muutama, n.6.

Äsken sitten puitiin asiaa puhelimessa, ja ajattelin kysyä viisammilta, kertokaahan:

Jos ystäväni päättäisi ilmoittaa isän olevan tuntematon, voiko mies vaatia isyystestejä, tapaamisoikeutta jne.??

Voi vaatia!

Voi vaatia. Pikkubroidin exä ei suostunut että broidi olis tunnustanut heidän lapsensa. Broidi kävi sitten yksinään tunnustamassa, ja asia eteni lopulta siihen että määrättiin dna testit. Noh, broidi ei sitten ollutkaan sen lapsen isä, joten se asia jäi siihen, mutta jos ois ollut niin sitten isyyden tunnustus olis vahvistettu ja broidi olis saanut tapaamisoikeudet yms.

Ja ratkaisu oli muistaakseni siten että jos äiti ilmoittaa ettei halua isyyden tutkintaa, EIKÄ ISÄEHDOKAS ITSE ILMOITTAUDU niin ei tutkita mut jos isäehdokas haluaa tunnustaa isyytensä niin äiti ei voi millään estää noita testejä ym. toimenpiteitä. Eli tavallaan miehestä riippuu.

Uusimmat

Yhteistyössä