itkenkö turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
pieni vauva ja pieni lapsi, mies ei tee mitään kotitöitä mun täytyis käyttää vauvan uniajat siivoamiseen jotta edes oven kehtaa avata tutuille ja mä en jaksa(vauva valvoo/heräilee hyvin usein melkein joka yö), mulla on pinna koko ajan kireellä tän väsymyksen takia ja mun pitäisi tehdä kaikki ja jättää pvunet väliin :'( ni ja mieskin kotiutuu jo ennen neljää. mä jaksaisin hyvin jos iltasin menis 50% ja 50% hommat ja päivisin voisin nukkua silloin ku vaavi nukkuu (jos siis nukkuu kauemmin kerralla ku 15min). mutta näin en jaksa

Jutteles miehes kanssa asiasta kunnolla. Jos mies ei ole halukas kotitöihin niin heräilköön sit vauvan kanssa yöllä vuorollaan kun voithan vaikka lypsää yömaidon valmiiksi. Älä itke vaan tee asialle jotain. On sullakin oikeus levätä koska jos sä väsyt kokonaan niin siitä kärsii koko perhe, eniten lapset.

no ihmisillä tuppaa olemaan omat elämänsä joten kukaan tuskin haluaa tulla tiskaa ja siivoo tänne. sisko kyllä pari kertaa kuussa on yön ja hoitaa vanhemman lapsen/leikkii sen kanssa ja tekee siinä sivussa vähän muutakin,mut ei se oikein auta niihin 28muuhun päivään :(

Tee niinku mä, pyydä esim isovanhempi siksi aikaa leikkimään/vahtimaan/nukuttamaan lapsia kun on siivouspäivä. Vielä parempi jos saat ne hoitoon niiksi päiviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipparoo:
no et kyllä turhasta itke. Saisitko jostain muualta apua jos miehesi ei kerran auta?

Mä en anteeks vaan ymmärrä tätä. Siis oikeastiko pitää vaan miehen antaa luistaa velvollisuudestaan ja etsiä apua muualta. Mä olen sitä mieltä että jos mies ei auta niin hankkikoon hän se avun. Isällä on ihan samalla tavalla vastuu lapsista kuin äidilläkin ja jos äiti ei jaksa on isän autettava ja kannettava vastuunsa perheen hyvinvoinnista.

Yhteistyössä