Itkukohtaukset kesken päikkärien

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muisku78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muisku78

Jäsen
07.11.2007
695
0
16
Tästä vähän samanlaisesta oli muistaakseni joku muukin joskus kysellyt, mut en nyt jaksa lähtee selaileen ku ei yhtään muista...
Eli meijän poju 4.5kk ja nukkunut aina hyvin ulkona päikkärit. Lähes poikkeuksetta nukkuu sen 3h, no joskus menee 4h ja joskus vaan n.2.5h, mut tämä siis vain ulkona vaunuissa. Nyt kuitenkin reilu viikko ollu sellasta et nukkuu 30-45min ja sit alkaa parkuun ihan kauheesti. Minä tietty ryntään kuistille hyssytteleen ja kattoon onko tutti tippunu jne. ja poju näyttää olevan ihan unessa. Siitä sit jatkuukin tämä sama rumba 10 min välein huutaa kun viimestä päivää hetken ja sit rauhottuu, kunnes taas alottaa. Mikähän ihme vois olla?
Rytmiä ei olla muutettu ja saman lailla puetaan päälle kuin aina ennenkin (vähän säätä seuraten). Hampaat puhkes 3 vko sitten joten tuskin nekään unta haittaa enää. Ainoo mitä mietin on tois soseitten alotus et voisko se muka vaikuttaa???
Alotettiin 2.5 vko sitten maistelu eka perunaa, sit porkkanaa ja nyt kukkakaalia. Ei oikeen oo maistunu ja määrät siis tosi pieniä. Eilen annoin vaan 3 tl , jotka sylki takas niin et tuskin mitään meni alas. Mitään kummempia muutoksia en oo pojussa huomannu, no ehkä aluks vähän kitisi enemmän, kaipa se vähän tuntuu masussa kun aletaan sosetta syöttään, mut ei mitään muita oireita. Aattelin kyl nyt pitää muutaman päivän taukoa noista soseista.
Ja yöunet on ihan niinku ennenkin et nukkuu hyvin ja syö kerran yössä tissiä.
Onko siis kellään muulla vauva tehny tällasta? En tiä mikä auttas, mut raivostuttavaa kun tottunu et on se 3h aikaa tehä ruokaa ja siivota ja huilia ja nyt saa hypätä vaunuilla koko ajan kunnes menee hermo ja tuon pojun sisälle jossa sit heräilee. Eilenkin poltin kastikkeen pohjaan :o ku olin just alkanu ruokaa väsään ku alko tämä hyssyttelyrumba. Mikähän siis neuvoksi?

meillä vähän samanlaista muttei kuitenkaan ihan noin "pahana", laitan muksun parvekkeelle päikkäreille,in aina nukkunut2,5 - 4 tuntia, puolen tunnin jälkeen kamala itku kuuluu ja kun menen kattomaan niin ihan täydessä unessa... tätä sattuu vielä pari kertaa unien aikaan,eli ei niin usein kuin teillä...

Meillä on niin että huuto alkaa noin 30-40min nukahdettua ja välilä saan nukahtamaan uudeleen ja välillä en... Huuho on aivan silmitöntä. Välillä täytyy saada toinen havahtumaan hereille että voi taas saada rauhoitettua nukkumaan.

Mä oon nyt tehnyt niin että jos ei rauhoitu 10-15 min sisällä niin otan kokonaan pois. En jaksa seistä parvekkeellä hyssäämässä. Parhaimmillaan olen 40 min yrittänyt saada uudelleen nukkumaan.

Jos saan nukkumaan niin yleensä nukkuu yhteensä sen pari tuntia

Meillä on poika reilun 5 kk ja ihan samanlaisia huutokohtauksia on saanut muutaman viikon kesken unien sekä yöllä että päikkärien aikaan. Nukkuu myös kerrallaan sen 40 min ja herää huutamaan. Tuntuu, ettei ole kunnolla hereillä, mutta huutaa vaan. Yleensä saan rauhoittumaan hyssyttämällä sylissä, mikään ei auta aluksi..ei tutti, ei tissi tms. Luulen, että tämä on jokin kehitysvaihe tai liittyy esim. johonkin unen vaiheeseen. Alkaisiko nähdä unia? Nyt meillä jo kausi vähän helpottanut, mutta oli pahimmillaan just 4,5 kk iässä.

Kiitos vaan edellisille nopeista vastauksista!
Onko teillä muilla niinkuin meme72 kertoi että ilmeisesti joku kehitysvaihe ja jo helpottamassa? Eli siis onko muillakin tämä itkeskely alkanut nyt myöhemmin vai jo alusta asti? TOivottavasti tosiaan on joku vaihe vaan, tää on ihan mahdotonta... :|

Meillä samaa, alkoi 4 kk iässä. Nyt poju 7 kk ja jatkuu edelleen. 4 kk iässä heräsi joka päivä. Nyt herää ehkä joka toinen päivä keskimäärin. Tähän on jo tottunut ettei mitään saa tehtyä kyttäämättä ulos herääkö poju :)

Yhteistyössä