Itsemurhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Alkup";25325225]Sait minut itkemään. Tuo " mikä sillä on hätänä"....

Kun mä mietin mikä mulla on hätänä... En tiedä. Äiti vaan hokee että kaikkihan mulla on ok ja sitä rataa... Mies ei ymmärrä, kukaan ei ymmärrä. Minäkään en ymmärrä miksi haluan kuolla.[/QUOTE]

Huomaatko että tunnetkin jotain.. :,) Et ole pystyyn kuollut vaikka luulitkin niin.

piti minunki vielä työpäivän päätteeksi katto miten voit... siis tää kolme pistettä on miun nikki tässä ketjussa eli kaikki samalta henkilöltä :) en tiiä jotenkin olet pyöiny välillä päässäni töissäkin, ehkä siksi kun tiedän mitä koet ja haluis jotenkin auttaa... vaikka enhän mä edes tunne sua... hassua...

mut kysyisin vielä kans sun lääkityksestä, eli mikä sulla on käytössä, vai syötkö edes lääkkeitä? mie sain avun zyprexa nimisestä lääkkeestä, se on kylläkin skitsofrenia ja psykoosipotilaille tarkoitettu lääke, mut todella pienellä (2,5mg) annoksella käytetään ahdistuksen, unettomuuden ja masennuksen hoitoon... pitkään mie taistelin tota lääkettä vastaan ja tappelin lääkärin kanssa etten halua sitä syödä, mut kuten jo aikaisemmin kerroin nii lopulta annoin periksi ja antauduin ihmisten avulle ja lopulta se lääke oli pelastukseni, söin sitä nelisen vuotta ja muutama kuukausi sitten lopetin ja olen pystynyt elämäään pelkästään sertnalinin avulla ( mitä lääkärin mukaan tod.näk. syön loppuelämäni :( mut senki asian olen hyväksynyt.

hyväksy on aika hyvä sana muutenkin: hyväksy se että olet sairas äläkä taistele masennusta vastaan vaan anna sen tulla ja anna sen pahan olon tulla ja se kestää aikansa ja itke sillon ku sinua itkettää... siis jos pystyt itkemään...
ja kun mietit sitä että miksi haluat kuolla ja mikä sulla on hätänä nii kyllä sun alitajunta tietää sen mikä on hätänä ja tulet sen vielä huomaamaan itsekin jos vaan käsittelet tunteesi... tai sitten sinulla vaan yksinkertaisesti on niinku minullakin eli välittäjäaineiden puutos tai joku kemiallinen juttu aivoissa ei toimi niinku pitää ja sen korjaamiseen ei ole muuta vaihtoehtoa ku lääkitys.

Löysin kuin löysinkin tämän ketjun uudelleen. Olen siis hengissä edelleen, mutta voin vielä huonommin... :( itsemurha vielä vahvemmin mielessä. En tiedä kauan enää jaksan tätä.

Haluaistko alkaa kirjeenvaihtoon jonkun kanssa ap? Ihan yksityisesti purkaa tuntojasi? Jos löytyisi kohtalotoveri? Laita vaikka minulla sähköpostia jos haluat. En tiedä miksi mutta kosketat minua.

Ymmärrän,itsekin olen samanlainen. Istun nyt tässä koneella ja odotan soittoa sairaalasta. Tänään pitää mahdollisesti päättää pidänkö kierukkavauvan vai teenkö abortin. Paska olo. Voi jos joku toinen voisi päättää puolestani.

[QUOTE="Alkup";25617200]Mä en nyt tajunnut, mutta ei kai se haittaa...[/QUOTE]

Itsemurhasta...

Eipä sen kummempaa oo niisanotust aiheest mitään sanottavaa...

Mut tuli vaa mieleen drinkki nimeltään itsemurha.. ja se on nimensä veroinen paukku.

Mielestäni itsemurha on hyvin itsekäs teko. Ja mitä omien kokemuksien kautta voin sanoa on se lapselle kaikkein rankinta. Äitini ei ole koskaan onnistunut itsemurhassa, mutta usein yrittänyt (ehkäpä huomionhakuisuutta.) Viime tapaus oli kesältä, olin saanut vasta pienen poika joka oli silloin 3kk. Äitini soitti illalla että oli ottanut yliannostuksen lääkkeitä ja soitin hätäkeskukseen, kysyivät avaako äitini ovea vai voinko lähteä avaamaan oven. Mulla ei ole ajokorttia joten piti lähteä koko perhe, mies, minä ja pieni vauva. Huomattavaa ylinopeutta oli ajettava ja hätävilkut päällä paahdettava menemään. Huomasin ambulanssin pihassa ja juoksin portaat kuudenteen kerrokseen ja säntäsin ovesta sisään jossa näin äitini makaavan henkihieverissä sopertaen ihan älyttömiä, lääkkeitä oli ottanut reilusti yli 100kpl eli kuolettavasta määrästä oli kyse. Äiti vietiin ambulanssilla sairaalaan kovaa vauhtia, äitilläni ei ollut tuossa vaiheessa pidätyskykyä joten oli paskonut hissiin, minun piti jäädä ne siivoomaan. Siivouksen jälkeen mies vei minut keskussairaalaan jossa odottelin yömyöhään jotakin tietoa, missään vaiheessa ei tultu kertomaan elääkö edes äitini. Kun sain tiedon että äitini on vakaassatilassa minut passitettiin kotiin, ei mitään terapiia tai keskustelu apua tarjottu.
Seurauksena tästä en voi vieläkään mennä pimeään vessaan, siellä siis äitini oli ottanut lääkkeet. Näen painajaisia. Jos kuulen ambulanssin äänen menen paniikkiin.

Joten sinuna harkitsisin vielä haluatko aiheuttaa lapsillesi samoja traumoja mitä minulle jäi.

Ap, ymmärrän tuntemuksesi ja ajatuksesi, koska tunnen samoin. Tosin itse olen sairaslomalla masennukseni vuoksi, ja makaan päivät, ja on vahvat lääkitykset, mutta nekään ei tunnu auttavan. Käyn terapiassa ym..

Itse olen myös miettinyt, kun puhutaan että hae apua, mee sairaalaan jne..Että se ei takaa mitään! Mullakin pitäisi olla "kaikki mahdollinen" apu, mutta itsetuho-ajatukset ovat vaan lisääntyneet

Ap, ymmärrän tuntemuksesi ja ajatuksesi, koska tunnen samoin. Tosin itse olen sairaslomalla masennukseni vuoksi, ja makaan päivät, ja on vahvat lääkitykset, mutta nekään ei tunnu auttavan. Käyn terapiassa ym..

Itse olen myös miettinyt, kun puhutaan että hae apua, mee sairaalaan jne..Että se ei takaa mitään! Mullakin pitäisi olla "kaikki mahdollinen" apu, mutta itsetuho-ajatukset ovat vaan lisääntyneet

En mäkään enää töissä käy. Heti tammikuun alussa olo meni niin rankasti alaspäin että jäin saikulle. Uudet lääkkeet sekä rauhoittavia kamaliin tuskaisuuskohtauksiin ja yleiseen ahdistuneisuuteen.

[QUOTE="Alkup";25617460]En mäkään enää töissä käy. Heti tammikuun alussa olo meni niin rankasti alaspäin että jäin saikulle. Uudet lääkkeet sekä rauhoittavia kamaliin tuskaisuuskohtauksiin ja yleiseen ahdistuneisuuteen.[/QUOTE]

Joo, mulla on myös useammat lääkkeet, ja rauhottavia. Mutta kun ei nääkään auta aina siihen pahaan oloon. Diagnosoitiinko sulla myös masennus lääkärissä, ja saatko terapiaa?

Joo, mulla on myös useammat lääkkeet, ja rauhottavia. Mutta kun ei nääkään auta aina siihen pahaan oloon. Diagnosoitiinko sulla myös masennus lääkärissä, ja saatko terapiaa?

Juu, mulla uusiutuva vaikea masennus. Terapiassa jo pari vuotta putkeen. Hetki oli välissä etten käynyt mutta muuten viikottain.

Tällä hetkellä mustakin tuntuu ettei lääkkeet auta niinkuin on ennen auttaneet. Oon ihan loppu tähän oloon.

[QUOTE="Alkup";25617519]Juu, mulla uusiutuva vaikea masennus. Terapiassa jo pari vuotta putkeen. Hetki oli välissä etten käynyt mutta muuten viikottain.

Tällä hetkellä mustakin tuntuu ettei lääkkeet auta niinkuin on ennen auttaneet. Oon ihan loppu tähän oloon.[/QUOTE]

Sama täällä, mulla on kans tota etten jaksa ihmisiä, ja olen eristäytynyt. Esim. kahvin keittäminen saattaa olla todella suuren työn takana jne

Taas yksi päivä johon en olisi jaksanut nousta. No, nousinkuitenkin, lapsille aamupalaa ja kouluun lähettämine. Nyt makaan pimeässä ipadin kanssa ja juon kahvia. Tuntuu etten jaksaisi edes hengittää. Päivällä pitäisi eläimiä käyttää lääkärissä ja käydä kaupassa. Elukat saan varmaan hoidettua lekuriin mutta saa nähdä onko musta kauppaan. :(

Mä olen ihan hiljaa täällä ettei kukaan kuule mua että olen kotona. Täähän on ihan sairasta. Mä oikeasti pelkään että olen hullu. Olenko psykoosissa??????? Tunnen kuinka joku tunkeutuu tänne kotiin ja iskee minua puukolla. Mua ihan todella pelottaa!

Omalla tavalla itsemurha on vähän, kuin heittäisi ihan syömäkelpoista ruokaa roskiin, vaikka huomenna se ruoka maistuisikin todella hyvin. Minä esitän sinulle kysymyksen, vastaa siihen ja mieti.

Veljeni oli 23-vuotias, kun tappoi itsensä. Hän oli sitä mieltä, että elämällä ei ollut enää mitään annettavaa. Tottakai me läheiset oltiin kipeitä ja pitkään. Suru oli valtava, samoin itsesyytökset. Mutta ei sillä ollut niinkään väliä, kuin sillä, että olisiko sittenkin elämällä ehkä ollut kohtapuolin jotain kivaa tarjottavana? Olisiko veljen pitänyt katsoa vielä muutama vuosi eteenpäin, rämpiä siinä mustassa suossa kohti hieman valoisempia päiviä?

Minusta olisi.

Jos elämä on niin kurjaa, että mietit itsemurhaa, niin eikö olisi fiksumpaa muuttaa elämää sellaiseksi että viihdyt siinä. Mitä hävittävää tässä enää on? Repäise ja laita tuulemaan. Kokeile ekana muuttaa ja heittää se elämä päälaelleen ja katso sitten uudestaan asiaa.

Sillä, jos olet sitä mieltä, että et uskalla muuttaa elämää, mutta voisit tehdä itsemurhan, niin kyllä, silloin tekosi on pelkurimainen ja itsekäs, koska et ole edes yrittänyt.

Ja ei, en tuomitse. Sillä itsellänikin on ollut muutama niin pahapaikka elämässä, että olisin mielelläni heittäytynyt junan alle ja jättänyt murheet taakse. Mutta jos olisin sen tehnyt, olisi kaksi nuorinta lastani jäänyt syntymättä, en olisi toteuttamassa pitkäaikaista haavetta yrityksestä. En olisi tavannut maailman ihaninta ihmistä, josta on tullut minulle maailman paras ystävä. Minulta olisi jäänyt hyvin hyvin paljon kokematta, vaikka oli aika, jolloin olin sitä mieltä, etten jaksa kokea enää yhtään mitään ja iltaisin nukkumaan mennessä toivoin, etten aamulla heräisi. Ja kun aamulla heräsin, olin todella pettynyt, että oli taas uusi päivä rämmittävänä eteenpäin. Mutta se oli pakko, lasten vuoksi.

Joten e muuta, kuin teet ne kaikkein hulluimmat haaveesi toteen, laitat tuulemaan. Sillä jos meinaat tappaa itsesi, niin kannattaa sitten tehdä kaikki se mitä ei koskaan ole uskaltanut, koska sillä ei ole enää mitään väliä.

Tsemppiä!

[QUOTE="Alkup";25621856]Mä olen ihan hiljaa täällä ettei kukaan kuule mua että olen kotona. Täähän on ihan sairasta. Mä oikeasti pelkään että olen hullu. Olenko psykoosissa??????? Tunnen kuinka joku tunkeutuu tänne kotiin ja iskee minua puukolla. Mua ihan todella pelottaa![/QUOTE]

Hmm.oletkohan oikeasti alottaja?

[QUOTE="Alkup";25622441]Olen. Tein tästä aiheesta jo uuden aloituksen. Siis että on tullut vainoharhoja ym...[/QUOTE]

Ai ihan yllättäen nämä harhat alkoivat viime yön aikana? Psykoosissa ne alkavat pikkuhiljaa ja harhoja näkevä/kuuleva uskoo niihin ihan täydellisesti !

Yhteistyössä