Itsemurhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai ihan yllättäen nämä harhat alkoivat viime yön aikana? Psykoosissa ne alkavat pikkuhiljaa ja harhoja näkevä/kuuleva uskoo niihin ihan täydellisesti !

About perjantaina alkoi olla vakavempia pelko ja vainoharhoja. Siitä saakka joka päivä pahemmin. Tarkistan ovea kokoajan että on lukossa, pysyttelen hiljaa kun olen yksin jne.

Kun lapset tai mies on paikalla en pelkää niin paljon, mutta näin yksin päivisin tuntuu että tulen hulluksi näiden ajatusten kanssa.

[QUOTE="Alkup";25622508]About perjantaina alkoi olla vakavempia pelko ja vainoharhoja. Siitä saakka joka päivä pahemmin. Tarkistan ovea kokoajan että on lukossa, pysyttelen hiljaa kun olen yksin jne.

Kun lapset tai mies on paikalla en pelkää niin paljon, mutta näin yksin päivisin tuntuu että tulen hulluksi näiden ajatusten kanssa.[/QUOTE]

Kuuletko ääniä vai näetkö harhoja vai onko nämä vain ajatuksiasi pääsi sisällä?

[QUOTE="öö";25622601]No eiköhän kuitenkin sairaalahoitoa ekaksi[/QUOTE]

Ja eihän sinne nyt pääse tosta noin vaan jos itse tahtoo kokeilematta muita konsteja. Mutta asia kannattaisi ottaa puheeksi terapiassa !

[QUOTE="Alkup";25622647]Ei mulle söhköhoitoa ole annettu.eikös se ole ihan extreme tapauksissa? En taida olla lääkärien silmissä sitä vielä.[/QUOTE]

Minun äidille ainakin tuosta puhuttiin ja sitä tarjottiin. Eikä varmaan tuokaan ihan ääritapaus ole vaikka todella vakavasti sairas onkin.

Kun olin psyk.sairaalassa, siellä annettiin sähköhoitoa ihan masennukseen. Ei se vaikuttanut ainakaan näin ulkopuolisen silmissä kovin tehokkaalta. Varmaan joitakin auttaa. Nimi kuulostaa pahemmalta kuin mitä se on.

[QUOTE="killi";25622755]Jos minä päätyisin joskus itsemurhaan niin koittasin saada sen näyttämään tapaturmalta. Itsemurha tuppaa olemaan vaikeampi paikka läheisille.[/QUOTE]

Tää onkin hyvä.

Mutta kuinka lavastaa sellainen tilanne riskaamatta muiden elämää? Esim. ajamalla rekan eteen aiheuttaa vaaraa muille.

Onko sinusta ihmisellä oikeus päättää omasta elämästään, haluaako täällä maan päällä vaellella? Yleinen käsitys tuntuu olevan se että itsemurha on itsekästä ja että ihmisen täytyy elää jotta läheisille ei tule paha mieli.

No, siis itse harkitsen päivieni päättämistä tosissani. En vain jaksa elää. Ei siinä sen kummempaa syytä. En jaksa töitä, en perhettä, en kaupoissa käyntiä, en äitiäni, en kotiani, en mitään. Välillä en jaksa edes puhua taikka liikkua. Eilen illalla istuin koko illan sohvalla, tv päällä mutta äänettömällä. Tuijotin äänetöntä tv:tä enkä edes tajunnut mitä katson. Olen todella kyllästynyt ja tylsistynyt elämään.

Juu, taustalla masennusta, lääkitystä, terapiaa. Auttaa, ei auta, auttaa, ei auta. Nyt olen siinä pisteessä etten enää edes jaksa saada apua. En ole enää edes masentunut. Olen vain turta. Masennuksen aikaan sentään tunsin jotain, itkin, nauroinkin joskus. Nyt en tunne mitään. Ja kun ajattelen tulevaisuutta, en vain näe sitä. En millään. En enää.

Joten. Mietin itsemurhaa. MUTTA, tiedän että se olisi kamalaa lapsille, miehelleni, äidilleni. Mutta miksi minun pitäisi jatkaa tätä kituuttamista täällä heidän vuokseen? Ehkä he ymmärtäisivät tekoni joskus. Jos jättäisin kaikille viestin jossa selittäisin asian.

Ja nyt ei kiitos mitään MEE HOITOON huutoja. Olen ollut hoidossa, olen tälläkin hetkellä hoidon piirissä, saan terapiaa jne.

Tuota ehkäpä sun lääkitys tekee sinusta turran? näin olen monelta tutulta kuullut.

Kuule mä tiedän ton sun tunteen eikä sitä siinä tilanteessa välttämättä kykene ajattelemaan edes omaa lastaan. Mutta voisitko millään pyytää masennukseesi sähköhoitoa? tämän tiedän auttaneen erään ihmisen masennukseen mihin mikään lääke ei purrut, ja psyklogin kanssa keskustelut,kuka niillä parantuu,ei kukaan!

Ne on vaan sitä varten että ihminen löytäs keinoja käsitellä tilaansa,mutta valitettavasti on niitä huonojakin psykologeja joista ei oo edes sitä hyötyä.
Miksi sä käyt töissä jos oot hoidon piirissä? miksi käyt töissä jos oot masentunut. sano että tarvitset pitkän sairasloman.

Sinun tilanteessasi tunkikin vo ituntua viikolta.mutta lupaa että kärvistelet vielä vuoden ja vaadit sen sairasloman+sähköhoidon... nimittäin sun elämä tulee muuttumaan.

Kuulostaa että sinulla alkaa olemaan psykoottisen masennuksen oireita. Tunteettomuus on masennusta pahimillaan. Lääkitys, terapiat, psykiatrinen hoito eivät ratkaise ongelmia, ne on vain keinoja joiden avulla voi saada apua ongelmiinsa. Se on valitettavaa, että vastuu on otettava itse omasta elämästä. Ei masentuneelle kannata sanoa, että elät unelmaasi, kuinka voit olla masentunut, tai sulla on lapsia kuinka voit ajatella itsemurhaa. Tällaiset fraasit vain masentunut ottaa syyllistämisenä ja ne ahdistavat entistä enemmän. Tiedän, että masentuneen on vaikea ottaa vastuuta, mutta voi kumpa ymmärtäisit, että SINÄ olet se joka järjestää itselleen sellaisen elämän minkä kokee elämisen arvoiseksi.

Veljeni teki itsemurhan hirttämällä ja hänen tyttärensä (silloin 9v) löysi isänsä. Tytär sairastui psyykkisesti myös ja on vuosia ollut hoidossa. Älä tee sitä jos yhtään rakastat lapsiasi!

Lapseni sai masennukseen sähköhoitoa ja oli psykiatrisella osastolla 7 viikkoa tuolloin. Hänellä oli itsemurha-ajatuksia tuolloin. Nyt kulunut vuosia tapahtuneesta ja hän on suurinpiirtein voittanut masennuksen, opiskeleekin kun silloin ei kyennyt. Ja tulevaisuuden suunnitelmia on. Älä luovuta vaan vaadi hoitoa!

[QUOTE="niin";25624331]Veljeni teki itsemurhan hirttämällä ja hänen tyttärensä (silloin 9v) löysi isänsä. Tytär sairastui psyykkisesti myös ja on vuosia ollut hoidossa. Älä tee sitä jos yhtään rakastat lapsiasi![/QUOTE]

Siskoni sairastaa kroonista masennusta ja hänen nyt aikuinen tyttärensä on sairastunut psyykkisesti.
Suoranaisesti ei voi yhdistää, että itsemurha on laukaissut psyykkiset oireet. Geeniperimällä on suurin osuus psyykkisistä sairauksista. Kumpikaan (itsemurha ja masennus) ei ole hyväksi lapsille.

Yhteistyössä