Itsepalvelukassat, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käytättekö. Jos ei oo niin käyttäisittekö jos ois? Mitä mieltä muuten?

Jotkut oikein kehuskelee, että ei käytä niitä, että ihmisillä olis töitä. Ymmärrän toki inhimillisen puolen tässä, mutta mielestäni aavistuksen kankea perustelu.

Mikä toinen homma ei kelpaa koneen tekemänä. Autopesu?

Ite käytän aina kun uskon, että aikaa säästyy. Mut jos on molempiin jonoa, otan ihmiskassan.

Käytän aina kun mahdollista mikäli on jonoa. Se ottaa päähän, että ihmiset eivät uskalla tai halua käyttää itsepalvelukassoja, vaan mieluummin aiheuttavat pienten ostostensa kanssa jonoa. Sitten kun itsellä on olutta korissa, niin ei voi hyödyntää vapaita itsepalvelukassoja, vaan on pakko seistä jonottamassa näiden idioottien kanssa.

Käytän aina kun mahdollista mikäli on jonoa. Se ottaa päähän, että ihmiset eivät uskalla tai halua käyttää itsepalvelukassoja, vaan mieluummin aiheuttavat pienten ostostensa kanssa jonoa. Sitten kun itsellä on olutta korissa, niin ei voi hyödyntää vapaita itsepalvelukassoja, vaan on pakko seistä jonottamassa näiden idioottien kanssa.
Olutta voi ostaa myös itsepalvelukassalla...

Itse asiassa autonkin käytän "käsipesussa"

Jotkuthan tekee kai niin siksi, että pelkäävät automaattipesun vaurioittavan autoa. Joissakin autoissa on jotain härpäkkeitä, jotka pitää irrottaa ennen pesua. Ehkä mäkin tekisin niin jos mulla olis kauheen kallis auto. Mutta ei nää mun perusautot tarvi erityskohtelua.

Mitä itsepalvelukassoihin tulee, niin oon ruvennut käyttämään näitä pienemmissä ostoksissa.

Automatisaatio ja tekoäly tulee korvaamaan ihmistä enenevässä määrin jo lähitulevaisuudessa. Tai on jo toki korvannut. Siitähän tää länsimaisen demokratian kriisikin johtuu. Ennen kunnon mies meni töihin ja sai siitä pienellä tai jopa olemattomalla koulutuksella jopa kohtuupalkan. Nyt noita paikkoja on koko ajan vöhemmän ja vähemmän. Ja perusduunarinkin pitää hallita aika monenlaisia asioita.

Minun mielestä ongelmaan ratkaisu ei oo se, että ihmisiä pidetään rutiinihommissa väkisin. Kaikenlaisia ratkaisuja tähän on, mutta kehityksen jarruttaminen ei ole se oikea.

Aikaisemmin käytin, jos oli vain muutama ostos, joiden kanssa se on nopeampi. Nykyään on melkein nopeampaa asioida tavallisella kassalla, kun itsepalvelukassoille on jostain syystä jonoa.

Ja Prismassa ei kannata mennä ostamaan Kombuchaa itsepalvelukassalta, se lasketaan alkoholijuomaksi, mitä ei voi maksaa siellä. Tuossa Prismassa ei ole edes varsinaista kassan valvojaa, viereinen kassa katselee vähän niiden perään. Citymarketissa taas on yksi henkilö vahtimassa varmaan viittä kassaa ja henkilöitä on kaksi, jos toinenkin puoli on auki eli itsepalvelukassojen määrä tuplautuu silloin. Ei olla koskaan kokeiltu isompien ostosten kanssa, siellä on tarjolla myös kassahihnallinen itsepalvelukassa.

Käytän pienissä ja keskikokoisissa ostoksissa jos ei ole alelaputettuja tuotteita. Olen siinä nopea, mulla herää jopa usein kilpailuhenki viereisiä ostajia kohtaan 😀

Täällä olisi joka tapauksessa yleensä vain yksi kassa käytössä, eli kyllä tuo lyhentää sitä jonoa paljon. Jos tulee ongelmia niin se kassa ei tule auttamaan kesken palvelun, vaan soittaa toisen myyjän paikalle.

Jotkuthan tekee kai niin siksi, että pelkäävät automaattipesun vaurioittavan autoa. Joissakin autoissa on jotain härpäkkeitä, jotka pitää irrottaa ennen pesua. Ehkä mäkin tekisin niin jos mulla olis kauheen kallis auto. Mutta ei nää mun perusautot tarvi erityskohtelua.

Mitä itsepalvelukassoihin tulee, niin oon ruvennut käyttämään näitä pienemmissä ostoksissa.

Automatisaatio ja tekoäly tulee korvaamaan ihmistä enenevässä määrin jo lähitulevaisuudessa. Tai on jo toki korvannut. Siitähän tää länsimaisen demokratian kriisikin johtuu. Ennen kunnon mies meni töihin ja sai siitä pienellä tai jopa olemattomalla koulutuksella jopa kohtuupalkan. Nyt noita paikkoja on koko ajan vöhemmän ja vähemmän. Ja perusduunarinkin pitää hallita aika monenlaisia asioita.

Minun mielestä ongelmaan ratkaisu ei oo se, että ihmisiä pidetään rutiinihommissa väkisin. Kaikenlaisia ratkaisuja tähän on, mutta kehityksen jarruttaminen ei ole se oikea.
Jos on virheetön uusi maalipinta niin en veis harjapesuun. Etenkään niihin jossa rengas ajetaan ”liukuriin” se tuhoaa vanteet!

Tyyningaikoina pesin itse käsin ja vahasin. Aikaa meni monen monta tuntia, mutta pysyipä maalipinta virheettömänä!

Itsepalvelukassat on käteviä! Siinähän saa itse päättää mitkä tuotteet haluaa maksaa ja mitkä saa ilmaiseksi. Pitäähän tämä henkilön puuttuminen=kauppiaalle yksi palkka vähemmän maksettavaa, jotenkin saada kompensoitua.:geek:

Yhteistyössä