Itsetehdyt joululahjat pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iso suku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Suomalaisessa kirjakaupassa myytiin säästöpossuja 3e/kpl jostka saa mukana olevilla väreillä maalata ja värittää. Poika saa sellaisen tehdä mummolleen, jonka kans keräävät "karkkirahaa" possuun.

Siis teette mummolle joululahjaksi possun jonne kerätään sun pojalle rahaa...? Okei...

Alkuperäinen kirjoittaja do diin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miten olis tehä ite saippuaa? oon miettiny sitä jo pari vuotta. ei ois varmaan ihan hirveen vaikeeta. :whistle:
http://www.mtv3.fi/koti/tila2004/decora.shtml?102695

mä loukkaantuisin jos joku antaisi mulle saippuaa lahjaksi! Sehän on kuin kommentoisi toisen hygienia-asioita.

Tunnetko olevasi paskanen kun tuollaista epäilet, mars suihkuun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalaisessa kirjakaupassa myytiin säästöpossuja 3e/kpl jostka saa mukana olevilla väreillä maalata ja värittää. Poika saa sellaisen tehdä mummolleen, jonka kans keräävät "karkkirahaa" possuun.

Siis teette mummolle joululahjaksi possun jonne kerätään sun pojalle rahaa...? Okei...

:laugh: siistii!

:laugh: siistii!

mäkin voisin antaa mutsille kauniin lapun jossa on tilinumero ja sinne vois kerätä mulle rahaa :D

mä tykkään eniten juuri noista itsetehdyistä herkkukoreista... Siis lahjaksi saatuna. Mikäs ihanampaa kun että joku tekee jotain ihania leipomuksia, pipareita, torttuja, kuivakakkua, sinappia yms!
Itse meinasin tänä vuonna antaa lahjaksi hyvää mieltä... eli ns lahjaksilehmä:

http://www.parempilahja.fi/read_shop.php?category=lahjatlukutaito&group=lahjat&gclid=CI6I2I_QwZYCFQxMtAodhx2nyA

meinasin toimia näin kun en yksinkertaisesti ole löytänyt mitään kivoja lahjoja miehen sukulaisille joilla on tapana lahjoja antaa. Kiertelin aikani kaupoissa ja nyt näyttää siltä että saavat kaikki nättejä tuikkuja ja sitten jonkun tuolta yllä olevalta sivulta.

Mä virkkasin esikolle kaulaliinan Äiteelleni virkkaan pitsiliinan ja junnulle taidan tehdä pehmoeläimen. Veljilleni ajattelin kokeilla jos virkkaamalla sais tehtyä solmiot joissa olis Ilves esiintymässä :) Lasten kummitädeille aattelin kutoa/virkata hartiahuivit. Vielä pitäis keksiä omalle ukolle ja isälleni jotain

mä olen tehnyt kummilapsille lakanasetit, sit namuja, pikkuleipiä, neuleita.. yksi joulu kaikki sai kynsikkäät :D saippuat on kivoja ja kynttilät. niitä voi joko tehdä itse tai vaan koristella valmiita.

joku heitti tääl joku aika sit sellasen idean et koristelis eka sellasen toimistomapin vai onks se kansio vai mikä toooooooooosi hienoksi.. ja laittas täytee värityskuvia.. netistä tulostettuja.. sopii siis lapselle ja värittelystä muutenki tykkääville.. :)

Itse ajattelin tuota ideaa käyttää :wave:

itsetehtyjä joulukonvehtejä ja muita karkkeja, kynttilöitä, keksejä, pipareita, kakkuja, hilloja, pikkelsejä, marmelaadeja.....

täältäkin löytyy:
http://www.joulu.info/joululahjat/itsetehdyt-lahjat/

Mites kun teette noita karkkeja, kakkuja, keksejä ym., niin teettekö just jotain päivää ennen ku annatte? Vai pakastatteko vaikka kakut? Kauanko karkit säilyy?
Meillä tehdään varmaan juurikin saippuaa ym. ja jotain hyvää, jos tehdään. Mitään ostotavaraa ei kuitenkaan anneta kuin suvun lapsille, näin on päätetty jo aikaa sitten.

Mites kun teette noita karkkeja, kakkuja, keksejä ym., niin teettekö just jotain päivää ennen ku annatte? Vai pakastatteko vaikka kakut? Kauanko karkit säilyy?
Meillä tehdään varmaan juurikin saippuaa ym. ja jotain hyvää, jos tehdään. Mitään ostotavaraa ei kuitenkaan anneta kuin suvun lapsille, näin on päätetty jo aikaa sitten.

ootko muuten ennen tehny tota saippuaa? tai oisko sulla joku "ohje" idiootille. :ashamed: ensin kuulosti helpolta mutta mitä enemmän aloin lukee sitä enemmän oon pihalla. |O

karkit kannattaa tehä n. 1vko ennen. kyllä ne säilyy kun vaan laittaa ne purkkiin ja säilyttää jääkaapissa.

Näin kerran, kun yksi kaveri sai toiselta kaveriltamme joululahjaksi t-paidan, johon tämä lahjan antaja oli kangasväreillä painattanut kivan tekstin. Paita oli sellanen slim mallinen tyköistuva ja kivan värinen ja teksti oli kans hyvä, sopi lahjan saajalle. Olin ihan kade, koska mäkin olisin halunnut semmosen... :ashamed: Mä sain vaan kynttilän. :D Mutta on kynttilätkin kivoja, se paita oli vaan niin tosi upee. Eli jos löytää vaikka tarjouksesta kivoja yksi värisiä paitoja, niin niihin vois painattaa jotain tekstiä tai kuvia.

ootko muuten ennen tehny tota saippuaa? tai oisko sulla joku "ohje" idiootille. :ashamed: ensin kuulosti helpolta mutta mitä enemmän aloin lukee sitä enemmän oon pihalla. |O

karkit kannattaa tehä n. 1vko ennen. kyllä ne säilyy kun vaan laittaa ne purkkiin ja säilyttää jääkaapissa.

En ole aiemmin tehnyt. Mulla on valmista saippuamassa ja väriä ja tuoksua, muistaakseni, aikanaan tilasin samalla kun hankin mehiläisvahaa ym. kynttilöitä varten. Ajattelin sillon että ois kiva kokeilla, mutta se jäi. Näillä ohjeilla ajattelin tehdä -> http://lahtisenvahavalimo.fi.nettihotelli.fi/verkkokauppa/-i-1.html

Yhteistyössä