*ittu viimeinen kerta haen jotain apua tässä maassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Olen kertonut mun kahdessa aloituksessa että olen väsynyt ja stressaantunut viime aikona.

No, eilen olin päivystyksessä jonkun hemmetin paniikkikohtauksen takia, kerroin mistä se johtuu ja lasu lähti sitten heti eteenpäin. What? Ihminen ei voi olla väsynyt eikä stressaantunut tässä maassa, ai niin oliko se niin että kun Suomi on ,,onnellisin maa,,. Todellisuudessa se on maa missä pukotetaan aina selkään toinen toista, yrittäminen on yhtä helvettiä, kun tienaat itselle elanton olet riikollinen, vaikka muut pikkusieluiset ihmiset ovat kateellisia jos omistat pikkasen enemmän työnteolla kuin muut ja haukkuvat sua paskaksi, pakko niellä aina kaikki paskat ei saa olla stressaantunut mistään ikinä kun hei täällä vain ,,onnelliset ihmiset asuu,,. Robotti tässä pitäisi olla.
No soitin sille lasu virkailijalle ja kysyin minkä takia oikein tälläiset ilmoitukset lähtee, kun prkle mä en edes saanut mitään apua päivystyksestä, kun he totesivat minkälaiset lääkkeet siihen en tarvitse, enkä mielialalääkkeet vaan nyt lepoa ja asia kerrallaan hoitamaan. Nyt kuulemma lasu kutsu mua, mun miestä, x miestä, mun äitiä ja en tiedä ketkä muita kaikkia palaveriin ja vielä erikseen, kun haluavat selvittää kuinka jaksan :ROFLMAO: for real? Pitääkö aina jaksata edes? Pitääkö olla aina super ihminen joka asiassa? Yrittäjä joka ei ikinä väsy ja yrityksillä pakko mennä aina sen verran hyvin ettei minkälaista stressiä tule, olla super äiti pullatuoksuinen sankari joka vielä sen keskeen aina jaksa olla 24/7 lasten kanssa mutta myös muista tehdä työt ja elättää lapsia että lapsilla olisi kaikki mitä he tarvitsevat, paitsi työpäiviä ei saa olla pitkiä näin mulle virkailija totesi ja mä repesin nauruun puhelimessa. Eli pitää tehdä työt kohtudella ja myös samana aikana olla lasten kanssa jatkuvasti sekä tienaa HYVIN ettei sua leimataan paskaksi äidiksi? Öööö todella ihana yhtälö, voiko joku viisas mulle kertoa kuinka se oikein onnistuu? Mä en muuta tehnyt kun vitsailin virkkailijalle että nyt kuule elätätte mua tästä päivästä lähtien, me emme tarvitse kuin 20.000 per kk että pärjäämme ja kun kutsu tulee niin tilatte mulle pihalle limusiniin että jaksan tulla keskustelemaan teidän kanssa, toivottavasti paikalla myös on kakkua ja kahvia. Se vaan oli sen verran vittumainen että puhui mun kanssa kun mä joku koira olen, sellaisella korostetulla äänellä vielä, etten voinnut muuta itsekään kun heitä nämä vitsit heille.
No ihan sama lähden mä sinne kesustelemaan, katsotaan minkälaista sankaria ne haluavat minusta tehdä tai robottia. Viimeinen kerta kun jossain päivystyksessä käyn, yksityiseiselle aina saa mennä omien ongelmien kanssa eikä mikään lasuja tuu, ihemettelen myös kun Suomessa paljon äitejä jotka kärsii masennuksesta, syövät vaikka minkä värisiä pillereita, haetaan lapsille kulahtaneet vaatteet kirpareilta, biilet pystyssä joka viikonloppu, rapulassa hoidetaan lapsia, 24/7 istuvat kännyköissä ja niin edelleen, kuinka ne voivat olla parempi kuin minä? Menin avautumaan ja nyt paska äiti leima otsassa. Tämä yhteiskunta on yks iso vitsi, onneksi pian on kesä ja lähden 3ksi kuukaudeksi lasten kanssa pois täältä, ei tarvitse vähän aika nähdä mitään täällä mistä olenkin stressaantunut.

Miksi ihmeessä menet päivystykseen? Kunnollinen yksityislääkäri maksaa 100-200 euroa käynniltä, eikä mitään lasuja lähde, elleivät lapset ole oikeasti sosiaalihuollon toimenpiteiden tarpeessa.

ai niin ja kotikäyntiä myös tekevät :ROFLMAO: paniikkikohtauksen takia, en tiedä nauranko vai itken. No voivat tulla haen heille oikein ison kakun lepomosta missä olisi joku logo, I love Lasu...

Nyt yritä koota itsesi ja rauhoittua. En ole lastensuojelun virkailijoiden kanssa asioinut, mutta joskus nuorempana ja tyhmempänä aloin työkkärin virkailijoiden kanssa yhdestä asiasta väittelemään, minkä seurauksena oli yritys täydellisesti kyykyttää minua.

Noihin tuon tyyppisiin virastotöihin hakeutuu tietylaista porukkaa, työilmapiiri on huono ja toisaalta näkevät paljon "paskaa", joten käyttäytyminen ja asenne ei monesti ole maailman fiksuinta.

Eli usko pois. Vaikka miten vaikealta tuntuisi, nyt on järkevintä vain pelata mukana. Nyökyttelet ja hymistelet ja olet samaa mieltä kaikesta, mitä ehdottavat. Helpommalla pääset.

Suomessa ei kannata edes neuvolassa kertoa olevansa joskus väsynyt, koska lasu lähtee heti eikä mitään oikeaa apua saa.
No näköjään, pakko lause stressi ja väsymys unohda, nyt en tee muuta kun leikin joka paikassa. Jos apua haluan saada sen teen vaikka toisessa maassa, täällä sen ei saa, eilenkin lääkäri oli niin tyhmä kun ihminen vaan voi olla ja vielä sellaisella alalla.

Suomessa ei kannata mainita sanoja väsymys, masennus, vitutus, työuupumus, työ/koti ongelmat tai home.

Näillä + väärällä asenteella diagnoosi tuhoaa loppuelämän. Mainitsemasi "menetetyt" perheet eivät ole taloudellisesti kannattavia sijoituksia. Heidän hoito maksaa enemmän kuin tuottaa huostaanottotilanteissa. Tavallinen "ongelmaton" tuottaa lastensuojeluyksiköissä paremmin ja takaa helpon työn.

Vaikka talous on kunnossa, ei hädän tullen ehdi tehdä viisaita, kauaskantoisia ratkaisuja. Joskus olen mennyt äkillisen kivun vuoksi päivystykseen ja joutunutkin yllättäen teholle 300 km päähän toiseen sairaalaan. Ei käynyt mielessäkään lähtiessä kysyä lapsen vahdilta, ehtisikö hän olla illan sijasta kolme päivää lasten kanssa. Tässä kävi hyvin ja ymmärsin olla hiljaa sairaalassa ongelmasta. Soitin lasten isälle ja hän hoiti lapset sen aikaa. Muuten olisi lasu lähtenyt tästäkin.

Nyt yritä koota itsesi ja rauhoittua. En ole lastensuojelun virkailijoiden kanssa asioinut, mutta joskus nuorempana ja tyhmempänä aloin työkkärin virkailijoiden kanssa yhdestä asiasta väittelemään, minkä seurauksena oli yritys täydellisesti kyykyttää minua.

Noihin tuon tyyppisiin virastotöihin hakeutuu tietylaista porukkaa, työilmapiiri on huono ja toisaalta näkevät paljon "paskaa", joten käyttäytyminen ja asenne ei monesti ole maailman fiksuinta.

Eli usko pois. Vaikka miten vaikealta tuntuisi, nyt on järkevintä vain pelata mukana. Nyökyttelet ja hymistelet ja olet samaa mieltä kaikesta, mitä ehdottavat. Helpommalla pääset.
Joo en vitsi stressiä ottaa vaikka se on niin vittumaista, en tajua miten lasu edes voi liittyä tähän? Lääkärissä kun näitä ongelmia pitäisi hoitaa ja mitäs jos ehdotan verottajalle etten enää tee niin paöjon töitä ja jätän verot pystyyn koska lasu eri mieltä, siksi kun työteko heidän mielestä on paha tauti.

Hei!

Oletko varma, ettet tee asiasta nyt normaalia isompaa? Itse olen vakavan masennuksen sairastanut ja tällä hetkellä olen myös aika huonossa kunnossa jaksamisen suhteen. Omasta mielestäni olisi ihanaa, että joku kuuntelisi ja saisin keskustella asiasta. En usko, että kukaan sinulle tai perheellesi on pahaa tarkoittanut. Oletan, että tarkoituksena on jutella omasta voinnistasi ja jaksamisestasi, mikä on minusta ihan normaalia. Tämän jälkeen voitte suunnitella tarvittaessa jatkotoimenpiteitä. Monesti auttaa jo se, kun saa purkaa pahaa mieltä.

Parempaa kevättä sinulle ja jaksamista arkeen!

Suomessa ei kannata mainita sanoja väsymys, masennus, vitutus, työuupumus, työ/koti ongelmat tai home.

Näillä + väärällä asenteella diagnoosi tuhoaa loppuelämän. Mainitsemasi "menetetyt" perheet eivät ole taloudellisesti kannattavia sijoituksia. Heidän hoito maksaa enemmän kuin tuottaa huostaanottotilanteissa. Tavallinen "ongelmaton" tuottaa lastensuojeluyksiköissä paremmin ja takaa helpon työn.

Vaikka talous on kunnossa, ei hädän tullen ehdi tehdä viisaita, kauaskantoisia ratkaisuja. Joskus olen mennyt äkillisen kivun vuoksi päivystykseen ja joutunutkin yllättäen teholle 300 km päähän toiseen sairaalaan. Ei käynyt mielessäkään lähtiessä kysyä lapsen vahdilta, ehtisikö hän olla illan sijasta kolme päivää lasten kanssa. Tässä kävi hyvin ja ymmärsin olla hiljaa sairaalassa ongelmasta. Soitin lasten isälle ja hän hoiti lapset sen aikaa. Muuten olisi lasu lähtenyt tästäkin.

Joo tämä Suomi on naurettava maa, ne lasu ihmiset pitää jokaista tyhmänä, mutta hyvän bisneksen ne tekee, kun joka asiasta lasun ja paskan leiman saat.

Hei!

Oletko varma, ettet tee asiasta nyt normaalia isompaa? Itse olen vakavan masennuksen sairastanut ja tällä hetkellä olen myös aika huonossa kunnossa jaksamisen suhteen. Omasta mielestäni olisi ihanaa, että joku kuuntelisi ja saisin keskustella asiasta. En usko, että kukaan sinulle tai perheellesi on pahaa tarkoittanut. Oletan, että tarkoituksena on jutella omasta voinnistasi ja jaksamisestasi, mikä on minusta ihan normaalia. Tämän jälkeen voitte suunnitella tarvittaessa jatkotoimenpiteitä. Monesti auttaa jo se, kun saa purkaa pahaa mieltä.

Parempaa kevättä sinulle ja jaksamista arkeen!
Toivottavasti asiaa on näin. Kun lasu aina kuulosta järkyttävältä, enkä edes tiedä mihin se nyt johtaa.

Ei lasu ole merkki huonosta äidistä. Ihan oikein että tilannettasi tarkastellaan. Jos meuhkaat tekäväsi töitä 24/7 ja miehesi on aina poissa, niin ei ihme että huolestuvat kuka lapset hoitaa. et varmaan muistanut kertoa, että lapsesi hoitaa joku muu ja luultavsti ihan hyvin

• Tykkää
Reactions: Echo
Toivottavasti asiaa on näin. Kun lasu aina kuulosta järkyttävältä, enkä edes tiedä mihin se nyt johtaa.
Tuota... se lasu ei tarkoita "paskaa ihmistä" tai huonoa äitiä.
Kas kun terveyskeskus- tai muukaan lääkäri ei voi antaa muuta apua kuin kirjoittaa sairaslomaa, reseptejä tai lähetteitä. Ei voi tarjota minkäänlaista apua kotiin tai arjessa selviämiseen.
Se on sosiaaliviranomaisten hommaa se.
Kun et vielä tiedä mitä heillä on tarjota, niin älä vielä asiaan suhtaudu nyrkit pystyssä.

Saat apua ja silti ruikutat, kuten kunnon mamupäällikön kuuluukiin. Häpeä. Sinua autetaan ja tuetaan mutta en itse anna sille mitään rispektia.
Painu takaisin alkuasukaskylääsi miehesi rahoilla elostelemasta.

Tässäkö mun diagnoosi? :ROFLMAO: Äsken avasin omakanta?

Vaikuttaa, että potilaalle on tärkeää säilyttää tietty asema yhteiskunnassa.

Lastensuojeluilmoitus tehty suullisesti EPLL:n sos.päivystäjälle.

Taisi hoitohenkilökunta nähdä, että ongelmia on enemmän kuin paniikkikohtaus. Olisikohan sun nyt aika pysähtyä ja rauhoittua ihan lastesi takia. Menet suuna päänä joka suuntaan etkä rauhoita elämää lapsia varten. Jos äiti voi huonosti, niin voi lapsetkin.

Siis tässä diagnoosi:

Pt. kokee paniikkikohtauksensa alkavan heti herättyään.

Keskustelussa asiallinen. Vaikuttaa, että potilaalle on tärkeää säilyttää tietty asema yhteiskunnassa.

Lastensuojeluilmoitus tehty suullisesti EPLL:n sos.päivystäjälle.

Yhteistyössä