*ittu viimeinen kerta haen jotain apua tässä maassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olenkin tutustunut ja myös apua hain :). Minussakin on vikoja, esim synnytyksestä en anna aika itselle palautua, stressitaso jo sen takia voi olla matala, mutta en myöskään kestä liian monta ongelma samana aikana, kun ei pääkoppa kestä noita kaikkia samana aikana. Kiitos, toivottavasti pian se on vielä tästä.

Voin auttaa. Pohjimmainen ongelmasi on rooli, jota koitat täyttää. Et osaa hyväksyä itseäsi sinä mitä olet, vaan pyrit olemaan sitä, mikä mielestäsi on ihanteellista. Tästä seuraa ristiriitoja, jotka aiheuttavat sen, ettet osaa purkaa stressaavia tilanteita. Kun tästä seuraa se, ettet hallitse itseäsi tai tilanteita aiheutuu paniikkihäiriöitä. Koitat epätoivoisesti purkaa ahdistustasi materiaan, joka ei kuitenkaan helpota oloasi vaan oikeastaan lisää sitä sekasortoa ympärilläsi, jota jo koet sisälläsi.

Minä menin päivystykseen masennuksen takia. Itkin kun olin niin loppu enkä enää jaksanut. Kyselivät lapsista missä kukakin on sillä hetkellä ja kuinka heidän hoito yleensä järjestyy. Vastasin että jaksan lapset hoitaa kun on pakko, mutta muuta en jaksakaan. Ei tehty lasua vaan ohjattiin psyk.sairaanhoitajalle ja lääkärille kontrolliaika.

Toivottavasti ap saat myös mieheltäsi apua ja tukea voinnin ollessa huono, nyt näissä kirjoituksissasi kuulostaa että olet aika yksin (tai äitisi kanssa) asioiden kanssa...? Teillä on kuitenkin perhe ja lapsista 3 on yhteisiä, joten yhteinen asiahan se on että kaikki pysyvät terveinä ja hyvinvoivina.

Toivottavasti ap saat myös mieheltäsi apua ja tukea voinnin ollessa huono, nyt näissä kirjoituksissasi kuulostaa että olet aika yksin (tai äitisi kanssa) asioiden kanssa...? Teillä on kuitenkin perhe ja lapsista 3 on yhteisiä, joten yhteinen asiahan se on että kaikki pysyvät terveinä ja hyvinvoivina.
Reppana milana vaan täällä trollaa ja hakee tukea lv elämäänsä.

Olenkin tutustunut ja myös apua hain :). Minussakin on vikoja, esim synnytyksestä en anna aika itselle palautua, stressitaso jo sen takia voi olla matala, mutta en myöskään kestä liian monta ongelma samana aikana, kun ei pääkoppa kestä noita kaikkia samana aikana. Kiitos, toivottavasti pian se on vielä tästä.
Sori kun en ole viitsinyt tätä lukea saati vastailla. Oletko huomannu, et nyt on aika tasata ajatuksia, et virtaa riittää vuoden ympäri?

Tarviiko hei kotiin saadavjotain apua jos saa sairaslomaa ja kelalta sairauspäivärahan?

Kato kun jos työ stressaa, niin ei voi jaksaa jossain vaiheessa kaikkea.mutta jos ryö poistetaan kuviosta sulla on aikaa rentoutua ja jaksat sitte ne lapset hoitaa, tuleeko Sossut tekee yrittäjien työt?

Tuota... se lasu ei tarkoita "paskaa ihmistä" tai huonoa äitiä.
Kas kun terveyskeskus- tai muukaan lääkäri ei voi antaa muuta apua kuin kirjoittaa sairaslomaa, reseptejä tai lähetteitä. Ei voi tarjota minkäänlaista apua kotiin tai arjessa selviämiseen.
Se on sosiaaliviranomaisten hommaa se.
Kun et vielä tiedä mitä heillä on tarjota, niin älä vielä asiaan suhtaudu nyrkit pystyssä.

Se on nyt sillä tavalla, että lääkärit, hoitajat, sosiaalitoimen tädit, opettajat, oppilaat, oppilaiden vanhemmat ja naapurit ovat vaan niin kateellisia Sayonaralle ja hänen perheelleen. Kadehtivat ihanan glamourista elämää, kalliita vaatteita, kenkiä, koruja, laukkuja, ylellistä elämäntapaa. Tiedäthän, köyhä kansa vaan on kateellinen rikkaalle älymystölle ja siksi keksii ikäviä lasuja sun muita harmiksi.

Just relax ja jatka ylellistä elämääsi. Älä välitä köyhien typerysten kommenteista, maksa sosiaalitoimi hiljaiseksi, ne eivät tiedä tuollaisesta elämästä mitään. Olet maailman paras ja luotettavin äiti, täysi kymppi lasten kasvatuksessa. Kippis ja skål sille!

Olen kertonut mun kahdessa aloituksessa että olen väsynyt ja stressaantunut viime aikona.

No, eilen olin päivystyksessä jonkun hemmetin paniikkikohtauksen takia, kerroin mistä se johtuu ja lasu lähti sitten heti eteenpäin. What? Ihminen ei voi olla väsynyt eikä stressaantunut tässä maassa, ai niin oliko se niin että kun Suomi on ,,onnellisin maa,,. Todellisuudessa se on maa missä pukotetaan aina selkään toinen toista, yrittäminen on yhtä helvettiä, kun tienaat itselle elanton olet riikollinen, vaikka muut pikkusieluiset ihmiset ovat kateellisia jos omistat pikkasen enemmän työnteolla kuin muut ja haukkuvat sua paskaksi, pakko niellä aina kaikki paskat ei saa olla stressaantunut mistään ikinä kun hei täällä vain ,,onnelliset ihmiset asuu,,. Robotti tässä pitäisi olla.
No soitin sille lasu virkailijalle ja kysyin minkä takia oikein tälläiset ilmoitukset lähtee, kun prkle mä en edes saanut mitään apua päivystyksestä, kun he totesivat minkälaiset lääkkeet siihen en tarvitse, enkä mielialalääkkeet vaan nyt lepoa ja asia kerrallaan hoitamaan. Nyt kuulemma lasu kutsu mua, mun miestä, x miestä, mun äitiä ja en tiedä ketkä muita kaikkia palaveriin ja vielä erikseen, kun haluavat selvittää kuinka jaksan :ROFLMAO: for real? Pitääkö aina jaksata edes? Pitääkö olla aina super ihminen joka asiassa? Yrittäjä joka ei ikinä väsy ja yrityksillä pakko mennä aina sen verran hyvin ettei minkälaista stressiä tule, olla super äiti pullatuoksuinen sankari joka vielä sen keskeen aina jaksa olla 24/7 lasten kanssa mutta myös muista tehdä työt ja elättää lapsia että lapsilla olisi kaikki mitä he tarvitsevat, paitsi työpäiviä ei saa olla pitkiä näin mulle virkailija totesi ja mä repesin nauruun puhelimessa. Eli pitää tehdä työt kohtudella ja myös samana aikana olla lasten kanssa jatkuvasti sekä tienaa HYVIN ettei sua leimataan paskaksi äidiksi? Öööö todella ihana yhtälö, voiko joku viisas mulle kertoa kuinka se oikein onnistuu? Mä en muuta tehnyt kun vitsailin virkkailijalle että nyt kuule elätätte mua tästä päivästä lähtien, me emme tarvitse kuin 20.000 per kk että pärjäämme ja kun kutsu tulee niin tilatte mulle pihalle limusiniin että jaksan tulla keskustelemaan teidän kanssa, toivottavasti paikalla myös on kakkua ja kahvia. Se vaan oli sen verran vittumainen että puhui mun kanssa kun mä joku koira olen, sellaisella korostetulla äänellä vielä, etten voinnut muuta itsekään kun heitä nämä vitsit heille.
No ihan sama lähden mä sinne kesustelemaan, katsotaan minkälaista sankaria ne haluavat minusta tehdä tai robottia. Viimeinen kerta kun jossain päivystyksessä käyn, yksityiseiselle aina saa mennä omien ongelmien kanssa eikä mikään lasuja tuu, ihemettelen myös kun Suomessa paljon äitejä jotka kärsii masennuksesta, syövät vaikka minkä värisiä pillereita, haetaan lapsille kulahtaneet vaatteet kirpareilta, biilet pystyssä joka viikonloppu, rapulassa hoidetaan lapsia, 24/7 istuvat kännyköissä ja niin edelleen, kuinka ne voivat olla parempi kuin minä? Menin avautumaan ja nyt paska äiti leima otsassa. Tämä yhteiskunta on yks iso vitsi, onneksi pian on kesä ja lähden 3ksi kuukaudeksi lasten kanssa pois täältä, ei tarvitse vähän aika nähdä mitään täällä mistä olenkin stressaantunut.

Viranomaisten on tehtävä lastensuojeluilmoitus, jos on pienikin epäilys, että äiti ei jaksa.

Sinä myönnät väsymyksen ja stressin, joten on ihan asiallista, että sosiaaliviranomaiset käyvät kanssasi läpi sitä, miten saadaan sinun voimavarat riittämään.

Kyllä, kaakkois-Suomessa. Ei niitä lääkejäämiäkään pois saa mitenkään. Luomumaitoa voi hyvin juoda janojuomana, siksi. Kofeiinia käytän, mutta vain hyvän kahvn muodossa, eikä pillereinä eikä energiajuomia ole vieläkään edes maistanut:LOL:

Älä jauha paskaa ja jaa täällä noita itsetekemiä höpönhöpönjuttuja. :mad: ei täällä mitään kofeiinia ole vedessä.

Tarkoitukseni on todella jatkaa sellaista elämää perheessäni, jossa jokainen voi näyttää tunteensa, jopa ne vähän epämiellyttävämmätkin. Kukaan täällä ei ole yhtä hymyä aamusta iltaan, joten on epäreilua lapsia kohtaan yrittää esittää jotakin sellaista, joka ei ole realistista. Haluan, että heistä kasvaa ihmisiä, jotka osaavat olla ennenkaikkea armollisia itselleen, kuten myös muille.

Diagnoosia en ole sinulle edelleenkään antanut. Harmillista, että sinun on vaikea ymmärtää, mitä sinulle oikeastaan sanotaan. Stressi ja paniikkihäiriöt ovat mielen ongelmia oli niihin syy tai ei. Usein ne menevät itsellään ohi ja toisinaan ne jatkavat kasvamistaan.

Ikävää, että olet noin kovasti puolustuskannalla, kun siihen ei edes olisi ollut tarvetta.

Mitä v*ttua sä tulet tähän ketjuun haukkumaan ja räksyttämään typerine mielipiteinesi.

O
Jos sä haluat vitutus näyttää lapsille niin tee sen vaan. Minä en vitsi, mun asioista vaan mies ja äiti tietoinen, lapsille ei kuulu tietää työstressissä ym asioista.
Mä en ole saanut paniikikohtauksia 10 vuotta, mutta kova stressi laukaisi sen eilen, ihan turhaan täällä annat mulle diagnoosia, lääkäri on se kuka näitä antaa. On täysin normaalia olla ahdistunut tai saada paniikkikohtauksen jos on liian paljon asioita hartioissa mistä välillä olo ettei selviä. Ihan ihme robotteja tekin olette, jos ettei osa stressata. Tai ehkä on aika pienet ongelmat mistä vain ja ainoastaan vitutus. Mulla vitutus on usein ja se on aivan eri asiaa kun oikeat ongelmat ja stressi. Vitutus voi mulle tulla vaikka kun unohdan laadata sähköhammasharjan, se on vaan pientä.
Oletko sä ihan idiootti? Ainakin lapsissi pidät vissiin aivottomina!!

Lapset tajuaa. Lapset huomaa. Ja lapset tuntee. Olet kuin äitini joka yritti kaiken salata ja VOI VITTU SE OLI PAINAJAINEN LAPSELLE!

Syystäkin sait lasun. Heidän on päästävä joskus ilmapiiriin jossa ei paina salailu.

Keskustelin taas sen lasu virkkailijan kanssa niin ei se mitään paha tarkoita oikeastaan, ei huostanottoa tai jotain sinne päin. Vaan haluavat kysyä kuinka jaksan ja tarvitsenko apua, kun pari kerta olin lyhyessä ajassa päivystyksessä, eli silloin kun kerroin etten saa unta ja nyt paniikkikohtaus vielä. Noh... ei muuta kun keskustelemaan pakko sitten lähteä. Miksi muuten ennen Mehiläisessä oli päivystys ja nykyään ei ole :devil:. Kun en vitsi enää käydä näissä mistä näköjään lasu tehdään joka asiasta. Vaikka toisaalta ymmärrän, ehkä ne luule etten hoida lapsia vaan stressin takia makaan vaan, enkä jaksa yhtään mitään tai ei hajuakaan mitä ne ajattelee... No, hoidan vielä sen ja muuta paska pois elämästä eikö se tästä :poop:
Stressin takiahan sä hoidat vaan sitä stressin aiheuttajaa. Ja jos se stressin aiheuttaja ei ole lapset... niin taitavat jäädä kakkosasemaan sun stressi alle!!

Anyway, lasu tehdään juurikin siksi että esmes "kotiapu" hoidetaan sitä kautta. Ennen ne palvelut hoidettiin eri reittejä. Mut nykyään yhdistetty lasten suojelun alle.

Milana, mä ymmärtän sinua. Joku mainitsi täälä että suomalainen on niin rauhainen että jos Milana samalla lailla elämöi ensiavussa niin vähempikin riittä tehdä ilmoitus. Suomalaiset ei ole tottunu näyttää tunteet. Minä olen espanjalainen ja meidän perhe sai ilmoituksen kun tyttär kertoi kouluterveydentarkastuksessa että äiti itke aina puhelimessa ja naapuri sano että meillä huudetaan. Se ei pidä paikkaa ja kyllä itken puhelimessa kun puhun sukulaisteni kanssa kun ikävää heitä. Olemme kovaäänisiä ja eloisa perhe mutta emme huuda! Kävimme sielä keskusteli ja ei tullut jatkoseuraamista. Tsemppi Milana!

Yhteistyössä