Ja mä kun olen aina ollut kovin onnellinen siitä, ettei meillä koskaan ole harrastettu mitään itkupotku raivareita...=/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ei kotona (paitsi ne parit viime kerrat nyt tässä lähi viikkoina ) eikä varsinkaan julkisesti missään kaupoissa eikä kylässä, ei koskaan. Olen saattanut jopa erehtyä pitämään omia kasvatustaitojani jonkin verran arvossa, kun moisilta on aina vältytty ja puhumalla hoidettu tilanne kuin tilanne, sekä jämptillä asenteella. Vaan mitä mun lapseni tekeekään tänään, kuuden vuoden iässä??!! |O |O
Menin hakemaan sitä synttäreiltä pikkumiehen kanssa: koska mentiin autolla ja tytöllä oli mekon päällä vain takki, hanskat, kengät ja hattu sanoin synttärisankarin äidille että mä menen tohon autoon oottamaan (kun jätkä oli siellä autossa siis ), että neiti voi hiippailla siihen kunhan on vetänyt vaatteet päällensä. Noh: meni noin 10 minuuttia (mikä on siis ihan kohtuullinen aika synttäreiltä kun lähdetään, mun mielestä, kun ensin pyydystetään se lapsi paikalle ja sitt etitään omat kuteet kaikkien 12 muun ipanan kuteiden joukosta eli en ihmetellyt lainkaan tätä aikaa ) ja mä oottelin ihan kaikessa rauhassa. Äkkiä ovi aukeaa, ja synttärisankarin äiti kantaa huutavaa, kiljuvaa ja potkivaa neitiä pihaan. Mä avasin auton oven ja nousin ylös ja kuulin kuinka tyttö raivoaa ettei halua lähteä ja potkii ja huitoo samalla käsillään. Ja tää äiti siis kantaa sitä mua kohti, neiti ei ilmeisesti suostunut kävelemään, en tiedä oliko se ylipäätään suostunut pukemaankaan itse (enkä siinä härdelissä tullut sitten kysyneeksikään ).

Mitä fucking uskomatonta käytöstä!!! Mua niin hävetti, ja raivostutti: se ei liiku enää mihinkään bileisiin täältä koko loppuvuonna, kun käytös on tollasta. Prkle!!!! |O |O |O

:o :o :o
Mä olisin varmaan ihan äimän käkenä ja hiton raivona, jos mun tyttö tekisi yllättäen tuollaista 6 v iässä :|
Jotenkin sitä vaan kuvittelee, että koska itkupotkuhuutoraivareita ei tähän mennessä (lähes 5 v) ole ollut, niin ei niitä tulekaan enää. Mutta "hyvä " tietää että ei se välttämättä olekaan niin.

Kuulostaa hälyyttävältä. En kyllä olisi minäkään lähtenyt kantamaan vierasta huutavaa lasta. Mikset itse mennyt laittamaan lasta lähtökuntoon ja ottanut poikaa autosta mukaan?

Joo, mäkin olin ihan ällikällä päähän lyöty, siis todella. :o :o

Täytyy sanoa että asiallinen keskustelu tytön kanssa oli kovin yksipuoleinen: mä kokolailla ilmoitin että sietäisi saada selkäänsä ja että seuraavat juhlat on sitten kertalaakista peruttu: kaverinsa pikkujouluihin ei ole mitään asiaa, kun käyttäytyy vieraita ihmisiä kohtaan tuolla tavalla.

Ja tyttö mökötti mulle koko matkan isälleen asti, paineli mun edellä sielläkin sisälle ja paiskas välioven kiinni mun nenän edestä. :headwall:

Uskomaton näky olette olleet! Lapsi vielä opettelee käyttäytymistä mutta SINÄ? Minä EN olisi kantanut tytärtäsi vaan hakenut sut hoitamaan tilanteen! Mitä ihmettä teet autossa?!? Ok. sulla on pienempi lapsi ja olet raskaana jne. mutta HALOO!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
:o :o :o
Mä olisin varmaan ihan äimän käkenä ja hiton raivona, jos mun tyttö tekisi yllättäen tuollaista 6 v iässä :|
Jotenkin sitä vaan kuvittelee, että koska itkupotkuhuutoraivareita ei tähän mennessä (lähes 5 v) ole ollut, niin ei niitä tulekaan enää. Mutta "hyvä " tietää että ei se välttämättä olekaan niin.

Juuri 6 vuoden iässä niitä saattaa tullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa hälyyttävältä. En kyllä olisi minäkään lähtenyt kantamaan vierasta huutavaa lasta. Mikset itse mennyt laittamaan lasta lähtökuntoon ja ottanut poikaa autosta mukaan?

No ei tosiaankaan tullut mieleenkään että tyttö käyttäytyis tolla tavalla: ajattelin, että jätkä ei suotta hermostu kun edestakas veivaan istuimeen ja siitä pois ja taas takas. Siksi.

No, eihän ap tiennyt että tyttö kiukuttelee, ennen kun toinen äiti oli jo kantamassa tätä autoon...eikä pyytänyt tätä toista kantamaan. Eli mitä primadonnamaista tossa oli?

Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Uskomaton näky olette olleet! Lapsi vielä opettelee käyttäytymistä mutta SINÄ? Minä EN olisi kantanut tytärtäsi vaan hakenut sut hoitamaan tilanteen! Mitä ihmettä teet autossa?!? Ok. sulla on pienempi lapsi ja olet raskaana jne. mutta HALOO!

Mitä haloo? Mä kävin siellä sisällä, ja se oli tytön kaverin äidille ihan ok ett meen oottamaan jätkän kanssa autoon. Ei se ollut mikään ongelma. Kyll täällä monet teki niin kun tulivat hakemaan lapsia neitinkin synttäreiltä: toisten kanssa sovittiin vaan aikaakin koska ovat tossa edessä, että mä pistän muksun pukemaan ja kävelemään sitt autolle. Ei se oo niin ihmeellistä.

Kuullostaa melko tutulta,tosin sillä erotuksella,että mun tyttö saa ne itkupotkuraivarit mulle kun jostain pitäisi lähteä ja vieraita äitejä tottelee..
Kun on niin jännää,niin se vaan kertakaikkiaan menee yli.Tiedän kyllä sen syvän häpeän tunteen jota silloin kokee. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Vielä kysyn, miten toinen äiti otti asian? Oliko ymmärtäväinen? Pienihän tyttösi vielä on, oliko juhlat kesken, kun menit hakemaan?

Ei, kun ihan sovittuun aikaan menin, siis juhlien päättyessä. Tytön kaverin äiti sitt sanoi mulle vielä, kun menin tytön hanskoja hakemaan sisältä että ei se mitään, kyllä heilläkin nykyään naksutaan millon mistäkin. Yritti lohduttaa kai, tosin mä en hetkeäkään usko että niiden tyttö on lähellekään tollanen: samanlainen kuin äitinsä, kiltti ja hiljainen. :ashamed:

että lapsesi on tunnetusti toedella hidas pukija. Muutenkin lähdöt voi synttäreiltä olla vaikeita, emännällä on varmasti muutakin tekemistä kuin vahtia ja auttaa lapsia eteisessä. Kyllä minusta sinun olisi kuulunut auttaa lapsesi ihan itse pihalle sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
että lapsesi on tunnetusti toedella hidas pukija. Muutenkin lähdöt voi synttäreiltä olla vaikeita, emännällä on varmasti muutakin tekemistä kuin vahtia ja auttaa lapsia eteisessä. Kyllä minusta sinun olisi kuulunut auttaa lapsesi ihan itse pihalle sieltä.

Mene metsään. Mä kirjotin jo ett sillä oli ihan tasan kengät, takki, hattu ja hanskat, ei muuta. Niihin viuhahtaa hidaskin ihan hetkessä.

Jos teillä äidit vie ja hakee ihan ovilta asti, niin täällä se ei onneksi ole välttämätöntä. Toiset äidit käsittää kyllä, että ei oo kiva jos pienenpi sisar hermostuu odotellessa todennäköisesti lämpimässä eteisessä toppatamineissaan, tai autoon uudelleen istuttamisesta jne. En tiedä millä sanalla sitä vois kutsua, vertaistukea? Tai yhteisymmärrystä. Että toinen äiti tajuaa toista, ja on valmis vähän tekemään toisen äidin elämää helpommaksi. Vaikkakin sitten ihan pikku jutuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Kysäisepä synttärisankarin äidiltä, kuinka tilanne eteni...

Ajattelinkin palata kyllä vielä aiheeseen ensi viikolla, kun nähdään eskarilla. Todellakin.

Olis ehkä ollut kohteliasta soittaa ja pyytää anteeksi sekä keskustella tilanne auki jo tänään...

No, kello on jo sen verran että myöhäistä tälle iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Kysäisepä synttärisankarin äidiltä, kuinka tilanne eteni...

Ajattelinkin palata kyllä vielä aiheeseen ensi viikolla, kun nähdään eskarilla. Todellakin.

Olis ehkä ollut kohteliasta soittaa ja pyytää anteeksi sekä keskustella tilanne auki jo tänään...

No, kello on jo sen verran että myöhäistä tälle iltaa.

Ei tosiaankaan ollut mitään mahdollisuutta soittaa tänään enää myöhemmin, oltiin koko ilta liikenteessä. Huomenna en soita, kun on sunnuntai (en tiedä miten muilla, mutta mulle on jäänyt sellainen tapa ett pyhäpäivinä ei häiritä paitsi ihan tosi läheisiä ystäviä ehkä ).

Elä Nasu välitä! Tuollaistahan se joskus lasten kanssa on... Mulla on kanssa tyttö, vilkas ja rakas kohta 11v. Monenlaisia koukeroita oli pienempänä, on nimittäin hirveän sanavalmis, terävä, joten kaikenlaista yhteenottoa aina väliin tuli milloin missäkin... Nyt alkaa jo esimurkkuikä nostaa päätä lieveilmiöineen, joten ymmärrän kiukkusi :)

Se kiltti ja hiljainen voi myöhemmin olla nuori raivotar, ja sinun nti on sitten se rauhallinen ja järkevä :) Meilläkin oli vuosia rauhallista ja järkevää myrskyisän lapsuuden jälkeen, ennen tätä hiivatin esipuberteettia...

Mä maailman laiskimpana ihmisenä roudaan pienempää lasta PÄIVITTÄIN autosta parin minuutin takia noutaessani isompaa lasta, enkä näe siinä mitään ongelmaa. Olen täysin samaa mieltä siinä, että sun olisi pitänyt laittaa se lapsi lähtövalmiiksi, ei emännän, oli sitten kuinka solidaarinen äitikaveri tahansa. Ja muistan omasta lapsuudestasi tavallisen tarkasti miten ikävältä tuntui lähteä synttäreiltä kesken kaiken kotiin.

Yhteistyössä