Ja taas äiti/vaimo pelastaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelyä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelyä vaan..

Vieras
En tietenkään perheettömänä sinkkuna ymmärrä täysin näitä perhe-elämän kuvioita, mutta tässä kuitenkin eräs asia mikä on pistänyt silmiin, kun on muiden perhe-elämäkuvioista juttuja kuullut ja nähnyt.

Ja se juttu on siis se, että yllättävän moni ei tunnu odottavan mieheltä minkäänlaista vastuullisuutta lasten suhteen.

Siis tokihan sen ymmärtää, että äiti on ollut raskaana ja totutellut pitemmän aikaan siihen, että se lapsi muuttaa elämää ja miehelle asia ja sen tuomat muutokset ovat uusia, mutta kyllä sen miehenkin siihen elämänmuutokseen sentään olisi pitänyt sopeutua kun lapsi on jo isompi.

Ja se mikä tässä eniten ihmetyttää on se, että aika moni nainen tuntuu katsovan tuota vastuuttomuutta läpi sormien. Siis ei se tunnu lainkaan haittaavan, että mies tuijottaa jääkiekkomatsia ja lapsi silläaikaa sotkee kaikki paikat. "Siis miehet nyt on miehiä, ei niiden voi olettaa huolehtivan lapsista kun maailman tärkein jääkiekkomatsi on menossa", ja muuta sellaista, Ja taas äiti/vaimo ryntää paikalle pelastamaan tilanteen.

Siis missä vaiheessa se mies sitten oikein oppii ottamaan sitä vastuuta niistä lapsista, kun aina voi luottaa siihen, että vaimo pelastaa joka tilanteesta ja ikinä ei tarvitse itse vastata seurauksista ?

Tarttee pätee jossain - missäs sitä sitten loistais jos mies tasavertaisesti kykenee hoitamaan lapsia ja pitämään kodista huolta? Ei voisi martyyrina taas selittää ystävättärille kuinka TAAS TEIN kaiken kun mies vaan makasi ja katsoi töllöä....

No joo, karrikoiden noin. On niitä oikeastikin saamattomia miehiä - mutta valitettavasti myös naisia jotka itse omii lasten hoidon "kun mies ei osaa". Kyllä se mies osaa ja oppii kun annetaan tilaisuus. Ei se tee asioita samoin kuin äiti - mutta useasti mietin, miks tarttis? Kuhan perustarpeet tyydyttää ja on sen lapsen kanssa kaksin. Ei niiden vaatteiden tartte sävysävyyn olla ja KYLLÄ, yöpaidassa voi viettää sateisen kotipäivän. Ja lapsi ei kuole jos silloin tällöin syökin isin kanssa valmis ruokaa - tai käy aamulla kylvyssä illan sijaan.

Mä olin itsekseni baarissa yks iltapäivä, ja sinne tuli työporukka "parille". Kolme miestä ja kaks naista. Yhden juotuaan naiset alkoivat tehdä lähtöä "kun mies on yksin lasten kanssa,ja.." mä kysyin,että eiks se isä nyt pärjää vai mistä on kyse, ja naiset selittelee "no onhan se kivempi jos ollaan molemmat kotona, on lapsikin tottunut siihen, ja .. " ja seurueen miehet tilaavat toiset, ja sanovat "no, meillä vaimo kyllä pärjää lasten kanssa, ei olla lähdössä vielä mihinkään.."
Ja niin ne naiset meni ja miehet jäi.

Ainahan se toimii noin - mies vaan ilmoittaa, että lähtee kavereitten kans kaljalle ja vaimo pyytää lupaa päästä käymään kirjastossa ilman lapsia, jos mies vois sen verran..
Lapset tehdään yhdessä, mutta hoitovastuu tuntuu olevan äidillä.

Mä olin itsekseni baarissa yks iltapäivä, ja sinne tuli työporukka "parille". Kolme miestä ja kaks naista. Yhden juotuaan naiset alkoivat tehdä lähtöä "kun mies on yksin lasten kanssa,ja.." mä kysyin,että eiks se isä nyt pärjää vai mistä on kyse, ja naiset selittelee "no onhan se kivempi jos ollaan molemmat kotona, on lapsikin tottunut siihen, ja .. " ja seurueen miehet tilaavat toiset, ja sanovat "no, meillä vaimo kyllä pärjää lasten kanssa, ei olla lähdössä vielä mihinkään.."
Ja niin ne naiset meni ja miehet jäi.

Ainahan se toimii noin - mies vaan ilmoittaa, että lähtee kavereitten kans kaljalle ja vaimo pyytää lupaa päästä käymään kirjastossa ilman lapsia, jos mies vois sen verran..
Lapset tehdään yhdessä, mutta hoitovastuu tuntuu olevan äidillä.
Mutta johtuuko tuo nyt sitten äideistä vai isistä että se menee noin?

Itselläni niin onnellinen tilanne että voin mennen tullen luottaa mieheeni lasten kanssa. Saa olla rauhassa jos jonnekin menen. Mutta tosiasia kuitenkin se että kyllä niistä menoista PITÄÄ SOPIA pääsäntöisesti. Ymmärrän satunnaiset extemporeet - mutta on niitä miehiä jotka lähtee aina yhdelle ja tulee pilkun aikaan kotiin... sellainen rassaa suhdetta ja luottamusta

no mä olen onnekas nainen. Ukko hoitaa pojan, jos olen risteilyllä tai ollut jopa pojan ollessa 1,5 vuotias ulkomaan matkalla 4 pv kuten tänäkin vuonna. Poika täyttää 5 v. Niin ukkokin on tehnyt työmatkoja ja minäkin. Minä myös vapaa-ajan matkoja.
Hyvin tuo pärjää sen kanssa. Mulla on ollut heti synnäriltä asti se periaate, että ukko saa hoitaa lasta omalla tavallaan ja siihen en puuttunut. Hyvin meni. Valvoi jopa yöt mun kanssa, vaikka olikin töissä.
Menoista sovitaan aina etukäteen ja homma toimii.