Jäälyhty, miten semmoinen tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen tehny niitä tässä pitkin talvea ja halkassu vasta yhden ämpärin ja kolme lyhtyä on jäätyny läpi:D! Eli vuorokausi on tällä pakkasella liikaa, jäätyy umpeen ja kahdella vuorokaudella halkee ämpäri :laugh:. On siis noin -15.
Äsken laitoin veden ulos ja kuvittelisin, että se on illalla valmis. Mutta eipä siinä oikein muuta keinoa ole, kun kattoa koska se on valmis.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
okei kiitos vastauksista, ehkä mä onnistun :D

ihan lyhtyihin liittymätön vinkki jos jotakuta kiinnostaa, kokeilkaa jäädyttää vesi maitotölkkiin ja ruusu sinne keskelle, tulee hienoja "kalikoita" vaikka haudalle vietäväksi :)

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Täällä -26 astetta pakkasta.. Mitenhä pitkäksi aikaa sen kärsis tonne kartanolle jättää et ei umpeen jäädy? Vai pitääks sitä käydä tökkimässä kesken kaiken?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27748843:
No totta hemmetissä sitä pitää käydä välillä tarkastelemassa! :O

No tähän mäkin just kaipailin neuvoja, että pitääkö tökkiä jossain vaiheessa jne.. Mistä sen voi tietää jos ei oo koskaan tehnyt! :D
t.avuton

Laitat Iron lautasen ulos kylmällä ilmalla. Sivelet siihen kostealla siveltimellä pohjan ja annat sen jäätyä. Sitten sivelet uuden kerroksen aivan kuin 3d tulostin ja annat sen jäätyä. Toista jäädytä/sivellä rutiinia kunnes jäälyhty on valmis.
HOX: muista jättää kynttilälle tilaa.

Yhteistyössä