Jäi paha mieli päiväkodin lto:sta... en oikein tiedä mitä tehdä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiesivätkö etukäteen, että viet tavallista myöhemmin?

Kirjoituksesi perusteella tulee mielikuva, että olitte myöhässä mitään ilmoittamatta, koska pikkukultamurua ei raskittu herättää, eikä häntä edes saisi laittaa nukkumaan, kun on nukkunut niin pitkään...

Tultiin ihan ajoissa, normaliin aikaan mutta lapsi vaan oli nukkunut muuten normaalia pitempään.

Koita nyt sentään päättää milloin veit, aloituksessasi sanoit vieneesi normaalia myöhemmin!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä:
Eilen aamulla vein lapseni hoitoon normaalia myöhemmin.

No, tarkennetaan: normaalisti vien klo 7, eilen vein (ihan aikataulun mukaan) klo 10 kun mun työt alkoi myöhemmin eli on se tavallaan normaalia myöhemmin. Olin kuitenkin ilmoittanut jo edell. viikolla että ma tullaan klo 10. Ymmärsitkö?

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:

Kirjoituksesi perusteella tulee mielikuva, että olitte myöhässä mitään ilmoittamatta, koska pikkukultamurua ei raskittu herättää, eikä häntä edes saisi laittaa nukkumaan, kun on nukkunut niin pitkään...

Tultiin ihan ajoissa, normaliin aikaan mutta lapsi vaan oli nukkunut muuten normaalia pitempään.

Hassua että aloituksessa olit sitä mieltä että veit lapsen normaalia myöhemmin?

Lue toinen vastaukseni. :headwall:

Katse ja olemus kertoi: "miksi annoit lapsen nukkua niin pitkään", "mikä teitä vaivaa kun nukutte niin pitkään" ja "nyt tulee ongelmia kun ei saada sitä pentua nukkumaan..." ja lisäksi hän sanoi aika pitkälti samat asiat: "Ei meillä ole aikaa nukuttaa sitä, jos ei kerta ala itse nukkumaan" (kyseessä 1v ikäinen) ja kun sanoin että lapsi varmaan nukahtaisi vasta sitten kun muut heräilee (tarkoittaen ettei edes kannata yrittää nukuttaa) niin lto tokaisi että "ei se siihen aikaan enää voi nukkua!" oikein vittumaisella ja kiukkuisella äänellä. Näiden lisäksi vaikka mitä muuta... :/

Joo, sanokaa vaan että oon käsittänyt kaiken väärin jne. mutta siltä se musta tuntui. Ja ei, en oo raskaana että olis hormoonihuuruja tms. eikä oo muutenkaan mieli herkillä.

HYVÄ että nostat kissanpöydälle! sinä hänenkin palkkaa maksat, joten täytyy myös tulla toimeen ja olla kohtelias vanhemmalle.

täällä aina ihme hyssytystä!

kukaan ei valittajasta tykkää, mutta ihmeesti se vittuilu todennäköisesti loppuu siihen, koska tietävät nyt että annat palautetta etkä ole kynnysmatto.

Katse ja olemus kertoi: "miksi annoit lapsen nukkua niin pitkään", "mikä teitä vaivaa kun nukutte niin pitkään" ja "nyt tulee ongelmia kun ei saada sitä pentua nukkumaan..."

Vau. Sen lto:n pitäis hakeutua johonkin metodinäyttelemisen oppilaitokseen lehtoriksi, jos osaa oikeasti katseella sanoa tuon kaiken.

No minusta on kyllä hienoa, että pikkuisia kultamuruja ei kiskota väkisin ylös joka aamu.. Itse olen ihan hyvillä mielin ottanut lapsia vastaan jopa ruokailun aikana (ei vuoropk.). ;) Omatkin lapsenikin olen vienyt vaihtelevilla aikatauluilla päikkäriin, tietty ottanut huomioon myös mahdolliset ohjelmat/menot siltä päivältä. :)

Kuulostaa kurjalta jos lto on töksäytellyt ap:n mielestä pahasti. Jotkut ihmiset eivät osaa esittää asioita oikealla tavalla.. Meidän lasten päikkärissä on eräs hoitaja joka töksäyttelee asioita ja tiedän, että hänelle on loukkaannuttu aika pahastikin joskus. Itse annan mennä nämä töksäytykset toisesta korvasta ulos koska tiedän tämän olevan vain henkilön tapa sanoa asiat. Tiedän hänen myös hoitavan lapset erinomaisen hyvin. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Saako kysyä, että mitä se lto sitten sanoi?

Kerroin jo toisessa viestissä pääasiat.

Sori :ashamed: . Mä taisin kirjoittaa tätä omaa riviäni niin kauan, että ehditkin jo kirjoittamaan tuon.

Kyllä mä olen sitä mieltä, että katseet ja äänensävy kertoo usein paljon enemmän kuin sanat. Ja varsinkin, jos tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja Wau:
Katse ja olemus kertoi: "miksi annoit lapsen nukkua niin pitkään", "mikä teitä vaivaa kun nukutte niin pitkään" ja "nyt tulee ongelmia kun ei saada sitä pentua nukkumaan..."

Vau. Sen lto:n pitäis hakeutua johonkin metodinäyttelemisen oppilaitokseen lehtoriksi, jos osaa oikeasti katseella sanoa tuon kaiken.

No kyllä se edelleenki sanoi myös sanoin samat asiat ja katseet vaan täydensivät sitä. Kai itsekin olet saanut joskus pahoja katseita, joista päättelee mitä vaan...? Tuli siis vaan sellainen olo. Enkä ihan turhasta tässä valita.

Saako kysyä, että mitä se lto sitten sanoi?

Kerroin jo toisessa viestissä pääasiat.

Sori :ashamed: . Mä taisin kirjoittaa tätä omaa riviäni niin kauan, että ehditkin jo kirjoittamaan tuon.

Kyllä mä olen sitä mieltä, että katseet ja äänensävy kertoo usein paljon enemmän kuin sanat. Ja varsinkin, jos tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

NIINPÄ!!!

Meidän lapset ovat oleet 2 vuotta samassa päiväkodissa, jossa hoitajat vaihtuvat koko ajan. Ryhmäkin meni alta. Ilmapiiri on viimeistä ryhmää lukuun ottamatta kireä ja huono. Aina oli olo, että lapsemme eivät ole normaaleja, minusta ei tykätä tms. Kyllä he lapset hoitivat ihan jees, mutta jotenkin kalseaa oli. Lapsetkin valittivat yhdestä hoitajasta ihan erityisesti. Nyt ovat muuton vuoksi eri päiväkodissa, josta aukesi meidän taivas. Lapset menevät tosi mielellään hoitoon. Tädit ovat ihaniia inhimillisiä ihmisiä, hyvin välittömiä ja tavallisia ymmärtäväisiä aikuisia. He kantavat reppuselässä 5-vuotiasta lastamme, pitävät sylissä, höpöttelevät ja kutittelevat sekä kehuvat ja sanovat hyviäkin asioita. Ihan kummallista käytöstä, mutta enpähän valita.

Kyllä on päiväkodeissa eroja. Luojan lykky, meitä vihdoin onnisti. Jospa se korjaisi hoitaja- ja ryhmävaihdokset.

Soitin äsken lapsen pk:n johtajalle ja hän antoi ymmärtää puheessaan, että kys. lto on aikaisemminkin saanut ikävää palautetta mutta on myös oikein pidetty hoitaja eli "töksäyttelee" useinkin ikäviä asioita mutta osaa myös työnsä. Täytyy mennä iltapäivällä juttelemaan johtajan kanssa kasvotusten. En aio tehdä isoa juttua tästä mutta haluan lto:n ja johtajan tietävän että miltä musta tuntuu.

Soitin äsken lapsen pk:n johtajalle ja hän antoi ymmärtää puheessaan, että kys. lto on aikaisemminkin saanut ikävää palautetta mutta on myös oikein pidetty hoitaja eli "töksäyttelee" useinkin ikäviä asioita mutta osaa myös työnsä. Täytyy mennä iltapäivällä juttelemaan johtajan kanssa kasvotusten. En aio tehdä isoa juttua tästä mutta haluan lto:n ja johtajan tietävän että miltä musta tuntuu.

Kuulostaa tutulta.. Kyllä sen lto:n työkaverit varmasti ottaisivat asiat puheeksi lton itsensä ja johtajan kanssa jos lasten kanssa toimisi jotenkin kyseenalaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meidän lapset ovat oleet 2 vuotta samassa päiväkodissa, jossa hoitajat vaihtuvat koko ajan. Ryhmäkin meni alta. Ilmapiiri on viimeistä ryhmää lukuun ottamatta kireä ja huono. Aina oli olo, että lapsemme eivät ole normaaleja, minusta ei tykätä tms. Kyllä he lapset hoitivat ihan jees, mutta jotenkin kalseaa oli. Lapsetkin valittivat yhdestä hoitajasta ihan erityisesti. Nyt ovat muuton vuoksi eri päiväkodissa, josta aukesi meidän taivas. Lapset menevät tosi mielellään hoitoon. Tädit ovat ihaniia inhimillisiä ihmisiä, hyvin välittömiä ja tavallisia ymmärtäväisiä aikuisia. He kantavat reppuselässä 5-vuotiasta lastamme, pitävät sylissä, höpöttelevät ja kutittelevat sekä kehuvat ja sanovat hyviäkin asioita. Ihan kummallista käytöstä, mutta enpähän valita.

Kyllä on päiväkodeissa eroja. Luojan lykky, meitä vihdoin onnisti. Jospa se korjaisi hoitaja- ja ryhmävaihdokset.

Tuo pk on mielestäni tosi hyvä paikka lapselleni. Hoitajat on pääosin tosi mukavia, ja tämä lto on useinkin mukava, aika usein kuitenkin varsin "viileä" ja välinpitämätön kysymyksiäni ja toteamuksiani kohtaan mutta muut ovat mukavia. Muilta hoitajilta en koskaan ole saanut minkäänlaista negatiivista palautetta tai katsetta vaan aina on hymy kasvoilla ja kehuvat lastani. Harmittaa tämä juttu. :( En silti aio vaihtaa lapsen pk:ta koska lapsi siellä viihtyy, toivon että lto oikaisee käytöstään.

Palautteellahan sitä käytöstä muokataan.

Koettakaa nyt ymmärtää että se päiväkotihoito on RYHMÄhoitoa, ei siellä voida mennä yhden lapsen mukaan. Jos 1v ei nuku, vaan pitää jopa muita hereillä, niin ei oo hyvä juttu. Ei päiväkodissa ole resursseja yhden hoitajan olla yhden lapsen kanssa 2h vaan siksi että äiti ei oo jaksanut nostaa söngystä aamulla. Varsinkin pienten puolella lapset nukkuu sen 12-14 lähes kaikki niin se yksi hereilläolija sekoittaa pakan. Lisäksi tuohon aikaan on kahvitauot, kokoukset, vasujen yms. kirjoitukset ei kukaan ehi seurustella yhden kanssa. Jos pk hoito ei kelpaa hanki kotiin hoitaja. Just tollasten äitien takii en enää päiväkotiin töihin mee.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kaikkien kannalta on kyllä helpointa ylläpitää opittuja rutiineja ja rytmejä päiväkotiarjen sujumisen kannalta. Viikonloppuisin voi sitten ottaa vapaammin, mutta mitä pienempi tarhattava, sitä tärkeämpiä rutiinit ja päivän rytmin ennustettavuus ovat.

Tässä asiassa olen samaa mieltä, kurjaa ap:n kannalta mutta totta. Ihan hullua antaa lapsen nukkua aamulla kamalan pitkään ja rikkoa normaali päivärutiini, jos lapsi ei ole mitenkään kipeä tai nukkunut yöllä huonosti. Eri asia jos joudut lapsen viemään 6 aikaan aamulla, mutta jos siis normaalisti ajankohta on yhtään järkevä niin fiksua olis herätä joka aamu samaan aikaan.

Päiväkodin kannalta menee kurjaksi jos jokaisen lapsen kanssa on jotakin erityisjärjestelyjä. Ei siellä ole henkilökuntaa tai tiloja päikkäriaikaan leikityttää tällaista jota äiti ei vain viitsinyt aamulla herättää.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoitaja:
Koettakaa nyt ymmärtää että se päiväkotihoito on RYHMÄhoitoa, ei siellä voida mennä yhden lapsen mukaan. Jos 1v ei nuku, vaan pitää jopa muita hereillä, niin ei oo hyvä juttu. Ei päiväkodissa ole resursseja yhden hoitajan olla yhden lapsen kanssa 2h vaan siksi että äiti ei oo jaksanut nostaa söngystä aamulla. Varsinkin pienten puolella lapset nukkuu sen 12-14 lähes kaikki niin se yksi hereilläolija sekoittaa pakan. Lisäksi tuohon aikaan on kahvitauot, kokoukset, vasujen yms. kirjoitukset ei kukaan ehi seurustella yhden kanssa. Jos pk hoito ei kelpaa hanki kotiin hoitaja. Just tollasten äitien takii en enää päiväkotiin töihin mee.

Pointti tässä onkin se, että asioista voi sanoa myös asiallisesti eikä noin, miten ap oli lto:n käytöstä kuvannut.

Katse ja olemus kertoi: "miksi annoit lapsen nukkua niin pitkään", "mikä teitä vaivaa kun nukutte niin pitkään" ja "nyt tulee ongelmia kun ei saada sitä pentua nukkumaan..." ja lisäksi hän sanoi aika pitkälti samat asiat: "Ei meillä ole aikaa nukuttaa sitä, jos ei kerta ala itse nukkumaan" (kyseessä 1v ikäinen) ja kun sanoin että lapsi varmaan nukahtaisi vasta sitten kun muut heräilee (tarkoittaen ettei edes kannata yrittää nukuttaa) niin lto tokaisi että "ei se siihen aikaan enää voi nukkua!" oikein vittumaisella ja kiukkuisella äänellä. Näiden lisäksi vaikka mitä muuta... :/

Joo, sanokaa vaan että oon käsittänyt kaiken väärin jne. mutta siltä se musta tuntui. Ja ei, en oo raskaana että olis hormoonihuuruja tms. eikä oo muutenkaan mieli herkillä.

No mun mielestä lto on aika oikeilla jäljillä, vai mitä ajattelet, että siitä tulisi jos joka ikisen lapsen vanhemmat kertoisivat oman aikansa, milloin lapsi kuuluu laittaa nukkumaan?

No ei musta siinä ollut mitään ihmeellistä. Eihän lto mitenkään haukkunut ap:ta tms.? Vähän töksäytteli mut jotkut on sellaisia.
Ei kaikesta tarvii vetää hernettä nenää...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No mun mielestä lto on aika oikeilla jäljillä, vai mitä ajattelet, että siitä tulisi jos joka ikisen lapsen vanhemmat kertoisivat oman aikansa, milloin lapsi kuuluu laittaa nukkumaan?

Ööö... lto antoi ymmärtää että tulee ongelmia kun ei saa lasta nukkumaan, mä sanoin että lapsen voi laittaa sänkyynsä, lepäilee siellä mutta ei varmaan nukahda (osaa olla suht. hiljaa yksin sängyssään) mutta ei siis kannata edes alkaa väkisin nukuttamaan koska nukahtaisi vasta kun muut heräilee. Tästä lto sitten totesi että ei voi enää siihen aikaan nukahtaa ja jää lapselta nukkumatta (äkäisesti sanoi) johon minä että lapsi ehtii kyllä nukkua sitten illalla kotona niin vastaus oli v-mäinen katse. :/ En siis vaatinut että mun lapsi täytyy nukuttaa eri aikaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hoitaja:
No ei musta siinä ollut mitään ihmeellistä. Eihän lto mitenkään haukkunut ap:ta tms.? Vähän töksäytteli mut jotkut on sellaisia.
Ei kaikesta tarvii vetää hernettä nenää...

Tuli kuitenkin paha mieli kun tää ei ollut ainoa kerta. Jotenkin tuntui, että kaikki mitä sanon tai teen on väärin ja ei tykkää musta, mikä on ihan ok ettei tykkää mutta ei sitten vaan "kostaisi" mun lapselle koska vähän tuntuu että voisi jopa olla sen oloinen lto että näin toimisi... tosin en enää näin epäile mutta silti jäi paha mieli tuosta keskustelusta. :(

Yhteistyössä