Jäkäjäkäjäkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija

Vieras
Onko teillä muilla miehiä, jotka kitisee ja tuntee tehneensä jotain aivan ekstraa ollessaan lasten kanssa KOKO PÄIVÄN? Meillä tilanne se, että itse oon jo palannut lomilta töihin ja miehellä vielä kuun loppuun lomaa, joten lapsetkin (2) vielä lomalla tarhasta. Mies suunnitteli lähtevänsä tänään liikenteeseen mutta minä vähän emmin ja esitin toiveen ettei lähtisi, jotta on huomenna lastenhoito kunnossa.Itselläni nimittäin huomenna työpäivä ja lapset siis miehen kanssa kotona.Asia kun tuppaa olemaanniin, että viihteellä käynnin jälkeen miehellä menee seuraava päivä KOKONAAN maatessa ja mitään tekemättä.Lapset on 2v ja 5v, joten ymmärrettävistä syistä pelkkä ajatuksin ahdistaa, että täällä ollaan vain "puoliksi" läsnä.No tähän mies sitten, että hän on ollut koko päivän kotona ja taas ei oo lapset mitään totellu ja tapeltu on vaan koko ajan jne jne.Mies on muutenkin kitissyt viime aikoina jatkuvasti siitä ettei esim.lomaa ole pystynyt pitämään ollenkaan lasten vuoksi vaan yhtä perään katsomista jne ollut koko aika :/ Ja koskaan ei kuulemaa enää saa nukkua ja muutenki kuulostaa siltä, että kaikki on tosi vaikeaa lasten vuoksi mikä itse surettaa aivan tosi paljon, koska itse rakastan lapsiani niin kovasti ja vaikka toki rankkaa on välillä ja itseäkin väsyttää niin silti itseä kauhistuttaa kuulla toisen suusta tollasta. Itse kun vielä haaveilen kolmannestakin lapsesta niin nyt olen kyllä alkanut miettimään ettei miehestäni taida siihen olla ja että taitaa olla parempi heittää sellaiset haaveet menemään. Ja ei, mistään teinipojasta ei isän kohdalla ole kyse vaan ikää on jo 39v. Aina välillä käy mielessä, että millaisen miehen olenkaan valinnut :( Tuntuu, että meillä ei nuo arvot aina kohtaa...

Pointti kai tässä jutussa oli se, että itse viettäisi lasten kanssa vaikka kuinka pitkän loman kotona jos vain olisi mahdollista.Loman tekee juuri se kun saa lasten kanssa olla.V*tuttaa suorastaan miehen asenne asiaan, aivan kuin olisi uhrannut elämänsä perheelleen ja menettänyt kaiken.Plääh!

tuttua juttua juu. Ehkä miehesi on nyt vaan vähän väsynyt. Onhan niitäkin miehiä kun ei ollenkaan suistuis lapsiaan kaitsemaan, vaan lapset on tarhassa aina jos äitikin töissä.
Hyvä varmaan oliis miehen päästä tänään vähän päästämään höyryjä, mutta ikävää jos ei osaa olla ottamatta sitten liikaa. Katsokaa joku sellainen pvä että ole paikalla seuraavan päivän, niin sitten miehesi menee tuulettumaan, auttaisko yhtään

Joo ehdotinkin, kun itselläni ma-ke vapaata että lähtisi johonkin esim.kaverinsa mökille tms ja pääsisi "hengähtämään".Kuulostaa minustakin siltä, että kovastikin tarvii taukoa ja sen toki suonkin, itsekään enää jaksa kuunnella tuota marinaa :(

useimmilla miehillä on pienempi kestokyky lastenhoidon suhteen. Mullakin mies oli aina katkera kun minä sain olla lasten kansa kotona. kerran sitten mies oli joitain viikkoja lasten kanssa ja minä töissä, niin johan tuo soitteli mulle töihin, että eihän tämä olekaan kivaa, kun ei täällä saa tehdä omia hommia, kun pitää vaan noiden perään vahtia... :-)

Juu tämä on nähty.Toisaalta on paljon miehiä, jotka ylpeänä touhuavat lastensa kanssa ja kun saavat viettää aikaansa heidän kanssaan.Ja jossakin ketjussa kävi ilmi, että joillakin miehillä oli enemmän vauvakuumetta kuin naisillaan...Että ilmeisesti todistettavasti näitäkin miehiä on.Tämmösissä kohden näitä asioita tulee aina mietittyä vähän enemmältikin ja etenkin omia valintojaan...Vaikka en nyt siltikään voi sanoa kaiken olevan läpeensä huonosti tai mies tekevän kaikessa väärin.Se vaan, että hänelle "rentoutumiskeinona" tuo juominen on huonoin vaihtoehto koska seuraavana päivänä on (jos mahdollista) vieläkin väsyneempi ja kiukkuisempi krapulan vuoksi.Olisko kellään antaa osotetta mihkä lähettäsin tuon jörrin? :whistle:

Jos tauotta vuosikausia katsoo lasten perään se on kovaa työtä kuin mikä tahansa muukin työ. Ainakin jos useampia lapsia.

Eli kyllä ymmärrän miestäsi, jos hänellä ei ole vapaa-aikaa ollut ollenkaan viime aikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Juu tämä on nähty.Toisaalta on paljon miehiä, jotka ylpeänä touhuavat lastensa kanssa ja kun saavat viettää aikaansa heidän kanssaan.Ja jossakin ketjussa kävi ilmi, että joillakin miehillä oli enemmän vauvakuumetta kuin naisillaan...Että ilmeisesti todistettavasti näitäkin miehiä on.Tämmösissä kohden näitä asioita tulee aina mietittyä vähän enemmältikin ja etenkin omia valintojaan...Vaikka en nyt siltikään voi sanoa kaiken olevan läpeensä huonosti tai mies tekevän kaikessa väärin.Se vaan, että hänelle "rentoutumiskeinona" tuo juominen on huonoin vaihtoehto koska seuraavana päivänä on (jos mahdollista) vieläkin väsyneempi ja kiukkuisempi krapulan vuoksi.Olisko kellään antaa osotetta mihkä lähettäsin tuon jörrin? :whistle:

Niin tottakai touhuaa innokkaasti jos ei ole sitä koko ajan aamusta iltaan. Jos lapset välillä muillakin hoidossa (äiti, isovanhemmat) ja myös on omaa aikaa joko mielenkiintoisessa työssä tai vapaalla, niin jaksaa.

Näinhän se on, mies on nyt töistään lomalla.En hänen menemisiään muuten rajoita ilman persuteltuja syitä eli saa käydä esim.kavereiden kanssa kaljoilla jne.Kyse vain siitä, että tunnen mieheni ja tiedän mitä huominen tulee olemaan ryyppyillan jälkeen. Minähän se muussa tapauksessa enimmäkseen olenkin lasten kanssa kun olen vielä osittaisella hoitovapaalla jne.Siksi on käsittämätöntä, että mies jaksaa/kehtaa marista lasten kanssa olemisesta.Ja kyllä me vietämme kahden keskistä aikaa, isovanhemmat katsoo lapsia ja ollaan reissattu miehen kanssa keskenään tänä kesänäkin. Töihin mies pääsee lepäämään taas elokuun alusta...

Yhteistyössä