Jaksaaks joku kommentoida päivän syömisiä vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En laihduta, raskaana olen.
Aamulla 1 viipale ruisleipää, päällä vähän 60% kasvimargariinia ja 10% juusto
kahvia, 3 dl vettä

lounas 1,5 dl riisiä, kana-kasviswokkia n. 1 dl, jäävuorisalaatti-tomaatti-viinirypäle-tuorekurkkusalaattia n. 2 dl, 3 dl vettä

kahviaikaan:teetä, ½ näkkileipää

päivällinen: 1½ dl perunamuusia, 5 verilättyä, 2 viipaletta ruisleipää, kasvimargariini, 10% juustoa 2 siivua, vettä 2 dl, kahvia, omena

iltapala: kevytjogurtti, ½ appelsiinia, vettä 2 dl, 1 viipale ruisleipää, kasvimargariini 10% juustosiivu

Kyllähän nuo ihan hyvältä näyttää, mutta jos tuntuu että jää nälkä niin lisää proteiinin (rahkaa, keitettyä kananmunaa, kanaa, lihaa) määrää, vaikuttaa aika pieneltä. Otatko jotain kalsiumtabletteja tai tms, sulla ei tule mielestäni tuosta ruokavaliosta kalsiumia tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja yökerho:
Minkä kokoinen olet, paljonko liikut, millaista työtä teet. Norminaiseksi näytät syövän aivan liian vähän.

Kevyttä työtä, liikun 4-5 kertaa viikossa 45-60 minuuttia, nyt kevyesti. Normaalisti painoindeksi on n. 21.

Kai syöt kalsium- ja D-vitamiinilisää? Aika vähän proteiinia. Ja kevytjogurtissa on kyllä keinomakeutusaineita ja lisäaineita varmaan paljon jos niitä raskaana ollessa tahtoo välttää. Itse kyllä paraskin puhumaan kun vedin irtokarkkeja ym. mutta kun arvostelua toivoit :)
Kasviksia aika hyvin. hedelmistä tulee toki sokeria mutta edelleen, siihen mun ei kannattaisi sanoa mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän nuo ihan hyvältä näyttää, mutta jos tuntuu että jää nälkä niin lisää proteiinin (rahkaa, keitettyä kananmunaa, kanaa, lihaa) määrää, vaikuttaa aika pieneltä. Otatko jotain kalsiumtabletteja tai tms, sulla ei tule mielestäni tuosta ruokavaliosta kalsiumia tarpeeksi.
En ota, pitäisi varmaan ottaa. Kiitos kommentista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Kai syöt kalsium- ja D-vitamiinilisää? Aika vähän proteiinia. Ja kevytjogurtissa on kyllä keinomakeutusaineita ja lisäaineita varmaan paljon jos niitä raskaana ollessa tahtoo välttää. Itse kyllä paraskin puhumaan kun vedin irtokarkkeja ym. mutta kun arvostelua toivoit :)
Kasviksia aika hyvin. hedelmistä tulee toki sokeria mutta edelleen, siihen mun ei kannattaisi sanoa mitään...

Proteiinia tuli varmaan tänään liian vähän, onko noissa hedelmissä sit liikaa sokeria raskaana olevalle?

Hedelmien sokerista en huolestuisi, varsinkaan, kun koko päivän näyttävät sisältävän aika niukasti energiaa. Mutta alkoipa kiinnostamaan: miksi kukaan, joka ei laihduta, syö 10-prosenttista juustoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Hedelmien sokerista en huolestuisi, varsinkaan, kun koko päivän näyttävät sisältävän aika niukasti energiaa. Mutta alkoipa kiinnostamaan: miksi kukaan, joka ei laihduta, syö 10-prosenttista juustoa?

Siksi kun haluan välttää kovaa rasvaa. Enkä haluais toisaalta painon nousevan raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Siksi kun haluan välttää kovaa rasvaa. Enkä haluais toisaalta painon nousevan raskausaikana.
Korjaan vielä, siis en haluaisi painon nousevan liikaa raskausaikana. Joskus ostan ihan 5%.

Yhteistyössä