M
"mie"
Vieras
Olen 23-vuotias 1v 7kk ikäisen tytön äiti. Tyttäreni isä ei ole koskaan osallistunut lapsensa elämään. Nykyisen mieheni tapasin esikoisen ollessa n. 2kk ikäinen. Tapailimme vain viikonloppuisin koska välimatka oli yli 200km. Nyt vuoden alussa muutimme miehen paikkakunnalle yhteiseen asuntoon, kaikki oli ihanaa, elämä hymyili ja joku aika sitten tuli puheeksi toinen lapsi. Päätimme jättää ehkäisyn pois ja mennä "tulee jos on tullakseen" tyylillä. Melko pian tärppäsikin ja plussasin rv 4+3. Nyt viikkoja on 7+2 ja tilanne on se, etten ole puhunut mieheni kanssa lähes viikkoon mitään järkevää. Alussa mies oli innoissaan ja onnellinen tulevasta lapsesta, nyt ilmoitti haluavansa erota ja vaatii minua tekemään abortin. Yritin puhua myös parhaalle ystävälleni ja äidilleni ja täysin vastoin odotuksiani hekin olivat sitä mieltä että abortti on tilanteessa ainut ratkaisu. Vaikka saisinkin miehen kanssa asiat sovittua, en tiedä pystyisinkö enää jatkamaan parisuhdetta. Olen aina ollut sitä mieltä etten aborttia pysty tekemään ja samaa mieltä olen nyt. Nään jatkuvasti painajaisia abortin tekemistä ja asia kummittelee jo nyt mielessäni. Silti mietin että onko se kuitenkin ainut ratkaisu tilanteeseen? Esikoisen kanssa pärjäsin vauva-arjen yksin, mutta pärjäänkö kahden lapsen kanssa? Mitä jos en jaksa huolehtia molemmista ja pahimmassa tapauksessa menetän lapset?
Kokemuksia? Vertaistukea? Jotain?
Kokemuksia? Vertaistukea? Jotain?