jälkivuodosta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja martsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

martsis

Vieras
heips!
Mulla tulee huomenna synnytyksestä 2kk ja jälkivuotoa on edelleen... Olin keskiviikkona jälkitarkastuksessa ja lääkäri vain tokaisi että taitaa olla kuukautiset alkaneet että kattellaan tämä viikko ainakin vielä...mutta kun vuoto ei vieläkään ole loppunut, se on muuttunut ruskeasta punaiseksi, runsaammaksi ja välillä tulee n.peukalon kokoisia hyytymiä...(normaalisti mun menkat n.3-4 pv.) Eli alan olla jo pikkuisen huolissani, tämä ei ole mielestäni kuukautisvuotoa...ei ole edes niitä kipuja joita mulla normaalisti on...Ensin ajattelin että jälkivuoto vaan jatkuu normaalia pidempään kun synnytyksessä menetin yli litran verta...mutta.....Eli osaisko joku sanoa jotain? soitan lääkäriä maanantaina mutta olis kiva kuulla muiden kokemuksia/mielipiteitä asiasta jo nyt...kiitos =)

mulla alko kuukautiset ennenkö jälkivuoto loppu ja sit jälkivuoto taas jatku.toisilla kestää kauemmin mut kai siinäkin on joku raja et kauan saa kestää.jos neuvolassa ei tutkita ni soita ihmees lääkäriin ni saapahan ainakin mielen rauhan.

Mulla jälkivuoto nyt kestäny 5vko:a ja välillä on ollu pari päivää poissaki..ja sit taas alkaa ihan punaisena tuleen uudestaan! kävin tänään just sen takia lekurilla ku nyt on ruvennu tuleen alamaha ja selkä kipuakin mukaan..ja huomenna ottavat papa-kokeen et onko tulehdusta!

Multa tuli kanssa tooosi pitkään verrattuna edellisiin, varmaan 4-5vkoa ainaki ja just tolleen että välillä loppui ja välillä alko tuleen kirkkaanpunasena uudelleen, mutta hyytymiä mulla ei ollu :o Soitas lääkäriin uudestaan...

Heissan! enpä tosiaankaan katsellut tilannettani maanantaihin vaan jouduin jo sunnuntaina menemään sairaalaan ensiapuun kun vuoto alkoi vaan kovenemaan ja hyytymät olivat jo kananmunan kokoisia... Kyne sitten ultrasi ja löysi kohdusta jonkun "ylimääräisen" paukuran joka ilmeisesti on myooma eli hyvänlaatuinen kasvain.... sain vuotoa hillitsevää lääkitystä kolmeksi päiväksi, mutta mikä mielestäni on outoa, lääkäri ei kommentoinut tilannetta sen kummemmin, ei määrännyt edes jatkokontrolliin!! :o eli eipä sieltä sairaalasta sitten sen kummemmin apua ollut, vuoto on nyt "kohtuullista", mahaan koskee hieman ja olo on hieman epätietoinen että mitäköhän tässä nyt sitten pitäisi tehdä jatkossa? eihän se kasvain sieltä itsestään pois tule??? ihme hyypiöitä noi lääkärit...kävin Tays:ssa...jos vuoto jatkuu ton kuurin jälkeen niin pitääkö mun mennä taas tyhmänä lääkäriin...outoa... :kieh:

eipä ottanut neuvolassa asiaa vakavasti...eilen oltiin pojan kanssa 2kk tarkastuksessa ja neuvolan täti vaan päivitteli että kyllä teilläkin nyt kaikenlaista on... soitin naistentautiien klinikalle tänään vuodosta, mutta sieltäkin vaan sanoivat että oonko varma ettei ole kuukautiset alkaneet...aargh! ei mun mielestä kuukautisten kuuluis kestää yli viikkoa ja varsinkin näin että vaan vuoto kovenee päiväpäivältä... Soittelen taas huomenna klinikalle ja tenttaan niitä tästä asiasta tai sitten hakeudun yksityiselle gynelle....arvakkaapa onko hermot kireellä...sitten noi lääkkeet mitä sain vielä pistää väsyttään niin että en yöllä meinannut saada itseeni ylös kun poika heräs syömään...ja miehen piti jäädä töistä tänään pois kun olin niin uupunut...kivakiva... :(

Yhteistyössä