Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
minusta tässä on ideanpoikasta, vanhusten perintö siirrettäisiin tietysti sille jälkeläiselle joka ottaa tämän huolehtiakseen
vähävaraiset hoidettaisiin verovaroista
Sitä oon monasti miettinyt, että miksei vaan lakkauteta valuuttajärjestelmää, rahaliikennettä? Jokainen tekee oman työnsä ja kaikkien tarpeista huolehditaan. Töitä riittää kaikille ja elintasokuiluja ei ole.
Eli siis nostaisit jo muutenkin älytöntä progressiivista verotusta?? Suomessa tuntuu olevan kovasti vallalla ajatus, että kyllä "rikkaat" maksaa kiltisti kaiken. Me olemme hyvätuloisia (ei rikkaita), mutta ei kyllä millään riittäisi palkat edes satojen eurojen maksamiseen kuukaudessa. Vanhemmat on meille rakkaita ja varmasti autetaan, kun sen aika tulee, mutta lakiin perustuva pakko on kyllä liikaa.
Eutanasia laillistettava sitten välittömästi ja aika löyhin ehdoin.
Mutta jos ei halua tehdä työtä? Jos laiskottaa? Jos haluaa työaikana vaan surffailla netissä?Sitä oon monasti miettinyt, että miksei vaan lakkauteta valuuttajärjestelmää, rahaliikennettä? Jokainen tekee oman työnsä ja kaikkien tarpeista huolehditaan. Töitä riittää kaikille ja elintasokuiluja ei ole.
Täytyisi olla vanhustensuojeluviranomaisia sekä vanhusten kotihoidon valvontaa.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29619696:Itsemurhat liisääntyisivät radikaalisti. Kuka haluaa tieten tahtoen elää vanhukseksi, jos tietää joutuvansa lapsensa taakaksi tai ilman asianmukaista hoitoa? Itse en halua nykymaailmassakaan elää vanhaksi. Pahin olisi, jos lapsille maksettaisiin "hoitotukea", kuten nyt saadaan omista kotona hoidettavista mukeloista. Silloin ilkeimmät lukitsisivat vanhempansa makuuhuoneeseen huonolle hoidolle ja nostaisivat tuet.
Eli on oikein että yhteiskunta maksaa nuo sadat eurot kuukaudessa eikä vanhuksen lähisukulaisten tarvitse osallistua?
Perheen tulee huolehtia omistaan ja siihen kuuluu aikuisen lapsen vanhemmatkin. Itse voisin laajentaa vastuun koskemaan myös sisaruksia, mutta siitä ei nyt tässä keskustelussa kannata puhua enempää. Valtion vastuuta pienemmäksi ja yksilöiden isommaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29619711:Olen itse tästä eri mieltä, mm. syiden vuoksi, joita olen tähän ketjuun kirjoittanut. Minusta nykykäytäntö on hyvä, jossa ihmiset ovat itsellisiä yksilöitä ja elatusvelvollisuus on vain alaikäisiin lapsiin.
Miksei samalla laiteta heidänkin (lasten) kulujaan yhteiskunnalle? Suurin osa jo on ja köyhien osalta kaikki kulut. Jos vedotaan tasa-arvoisuuteen ja progressiiviseen verotukseen. Asia voitaisiin hoitaa kansalaispalkalla riippumatta iästä. Ongelmatkin ovat samoja, eli mistä saadaan rahat järjestelmään.
Vanhustensuojeluviranomaisina jatkaisi osa niistä hoiva-alan työntekijöistä, jotka jäisivät ilman töitä, kun omaiset alkaisivat hoitaa mieluummin vanhuksensa itse kuin maksaa heidän hoidostaan kalliita laitosmaksuja.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29619811:Eli lisää kustannuksia. Ei tuollaista tahoa nimittäin ihan ilmaiseksi pyöritetä. Vai menisivätkö nekin kulut sitten maksajien eli vanhusten lasten lompakosta?
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29619819:Tuo olisi toinen vaihtoehto, toisenlainen järjestelmä. Käytännössä kansalaispalkka ei auttaisi mitenkään aikuisia lapsia selviämään uudesta elatusvelvollisuudestaan,koska eihän se kansalaispalkka sellaisenaan minkä tahansa palkan päälle tulisi. Lähinnä se toisi maksuvelvoitteen piiriin ehkä vähän enemmän ihmisiä sieltäpienituloisten päästä.
Mutta jos esim. lasten elatusvelvollisuuteen vertaa, niin nykyisin kai suojaosuus on aika pieni - joku voi kertoa tarkan summan, mutta eikös se ole joku asumiskustannukset yms pois lukien 500 eur? Eli jos suojaosuus alkaisi olla jotain tätätasoa, niin käytännössä aikuiset lapset maksaisivat itsensä kipeiksi ja eläisivät itse melkein köyhyysrajalla. Elämä olisi pelkkää vanhustenhoidosta maksamista.
Nyt maksu määräytyy vanhuksen tulojen mukaan. Määräytyisikö jatkossa vanhuksen lapsen tulojen mukaan? Entä periytyisikö vanhuksenhoitovelvollisuus lapsenlapsille, jos vanhuksen omat lapset olisivat kuolleet?Käsittääkseni nuo maksut olisivat yhtä isoja kuin nykyään vanhukset maksavat itse.
Käsittääkseni nuo maksut olisivat yhtä isoja kuin nykyään vanhukset maksavat itse.
Katso suojaosuus, yhteiskunta hoitaa loput.
Muuten hän on joka tapauksessa vanhempasi, joka on elättänyt sinua kykyjensä mukaan. Ei lapsen elatuskaan katso siihen kuinka paljon olet lapsesi kanssa taikka millainen hän on.
Kyllä siinä idean poikasta on. Tällä hetkellä Suomi on ikääntyvä yhteiskunta, yksinäisten vanhusten ja tukiverkottomien perheiden yhteiskunta. Jos tämän suuntaisella uudistuksella saatais ihmisiä miettimään muitakin ratkaisuja, niin tulos olis paljon onnistuneempi sekä yhteiskunnan että yksilön näkökulmasta.