F
faerie_
Vieras
Olen parikymppinen tyttö ja olen kärsinyt kamalista kuukautiskivuista siitä asti kun menkat alkoivat. Olen syönyt pillereitä viimeset 4 vuotta eikä niillä ole ollut mitään vaikutusta. Gyne aikanaan sanoi, että kannattaa syödä useampi laatta putkeen niin ei tarvitse niistä kivuista joka kuukausi kärsiä. Kivut on kuitenkin ihan sietämättömiä ilman särkylääkettä ja etenkin aamut on pahoja. Aamusin yleensä herään siihen kipuun jos ei ole yön aikana ottanut särkylääkettä. Ei tiedä oikein miten päin olisi kun kipu ei helpota missään ja tuska hiki puskee päälle. Tosi ikävää esim. kaupassa jos sattuu särkylääkkeen vaikutus heikkenemään ja kipukohtaus tulee niin on pakko yrittää vääntäytyä jotenkin kippuraan kun kipu on niin kova. Olis kiva kuulla jotain vinkkejä tai kokemuksia, että onko niihin olemassa mitään muuta helpotusta kuin lääkkeet? Vai onko tästä vaan kärsittävä? Tiedän, että liikunta helpottaa vaivoja mutta sitä pitäisi harrastaa sitten kaksi-kolme päivää putkeen... Olen usein miettinyt, että onko kaikki ihan kohdallaan kun kivut ovat niin kovat ja kipristelyä on muulloinkin kuin kuukautisajankohtana. Pitäisi varmaan varailla aikaa gynelle.