Jätänkö lapset hankkimatta töiden takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen vauvakuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä ei muuttamisesta olisi juuri muuta hyötyä kuin se, että päivähoito olisi lähellä. Mutta hoitoon emme haluaisi lasta viedä.
Eli siis miehen kannattaisi puskea töitä kovasti ennen vanhempainrahalle jäämistä, jotta saisi mahdollisimman hyvän rahan.

No jo kyllä, mutta jos hän vaihtaa sinun kanssasi paikkoja lapsen ollessa 6kk kyseessä on kuitenkin max 3.5kk palkka (ja sekin max 70-75%). Siitä kun jatkaa, niin kaikille tulee yhtä vähän - vajaa 300e + mahdollinen korotus 0 mahdollinen kuntalisä

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä ei muuttamisesta olisi juuri muuta hyötyä kuin se, että päivähoito olisi lähellä. Mutta hoitoon emme haluaisi lasta viedä.
Eli siis miehen kannattaisi puskea töitä kovasti ennen vanhempainrahalle jäämistä, jotta saisi mahdollisimman hyvän rahan.

No jo kyllä, mutta jos hän vaihtaa sinun kanssasi paikkoja lapsen ollessa 6kk kyseessä on kuitenkin max 3.5kk palkka (ja sekin max 70-75%). Siitä kun jatkaa, niin kaikille tulee yhtä vähän - vajaa 300e + mahdollinen korotus 0 mahdollinen kuntalisä

Olen näitten vanhempainrahojen yms. kanssa vähän pihalla. Kattelin Kelan sivuilta tietoja. Eli siis vanhempainrahakausi on 158 päivää, ja sen saa pitää vaikka puoliksi?

meillä minä menin töihin kun vauva oli 5kk ja mies jäi hoitamaan vauvaa. hoitoon poika lähti kun oli 1v2kk ja hyvin on mennyt :)

lapset ja ura ei poissulje toisiaan. mutta kyllä lapset ovat tärkeämpiä kuin ura, joku tietty työpaikka.
mitä enemmän vuosia tulee, sitä vaikeampi raskautua. ja sitä enemmän riskejä, sinulle ja vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja riitta:
meillä minä menin töihin kun vauva oli 5kk ja mies jäi hoitamaan vauvaa. hoitoon poika lähti kun oli 1v2kk ja hyvin on mennyt :)

lapset ja ura ei poissulje toisiaan. mutta kyllä lapset ovat tärkeämpiä kuin ura, joku tietty työpaikka.
mitä enemmän vuosia tulee, sitä vaikeampi raskautua. ja sitä enemmän riskejä, sinulle ja vauvalle.

Mukava kuulla toisten kokemuksista :)

Kyllä minullekin lapset olisivat ehdottomasti tärkeämpiä kuin työ.
Se on vain välttämätön pakko, väline jolla hankitaan rahaa elämiseen. Plussaa on se jos työ on mukavaa...

Olen tässä pikkuhiljaa heräämässä todellisuuteen, siihen että aika kuluu. Olen jotenkin aina ajatellut haluavani olla nuori äiti.
Ei voi tietää tuleeko meille edes lapsia, vaikka kuinka tahtoisimme. Paremmat mahikset siis olis nyt, kuin viiden vuoden päästä...

Yhteistyössä