Jätänkö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna1

Vieras
Eli jätänkö miehen, joka sanoo, että tuntee "jotain" minua kohtaan, mutta ei rakasta? Hän pitää minusta ja välittää, mutta rakastamisen tunne on hukassa. Mies sanoo, että se voi palautua, mutta minusta on kauheaa odotella että niin käy tai sitten ei.

Kumpa minunkin mies suhtautuisi kuten sinä. Itse ilmoitin haluavani lopettaa parisuhteen, koska en enää rakasta häntä. Mies haluaa silti jatkaa ja ei millään usko suhteen olevan loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmia:
Kumpa minunkin mies suhtautuisi kuten sinä. Itse ilmoitin haluavani lopettaa parisuhteen, koska en enää rakasta häntä. Mies haluaa silti jatkaa ja ei millään usko suhteen olevan loppu.

Melkoinen riski on parisuhde, jos se on päivän tuntemuksesta kiinni...

Ongelma meillä on siinä, että a. minä haluan lopettaa jos rakkautta ei ole, b. mies ei missään nimessä halua sitä, koska hänestä sitä voi hyvin löytyä ja hän uskoo meihin, mutta on rehellinen (mikä satuttaa minua ja siksi taas minä haluan pois...). Hän ei ole mikään peluri, ja minä rakastan häntä, mutta tällainen on minulle ehkä liian vierasta.

Tähän on hirveän vaikea ulkopuolisen sanoa juuta tai eitä, sen varmaan tiesitkin? Ehkä halusitkin vain kysellä muitten mielipiteitä tai kokemuksia?

Itse olen ollut samantyyppisessä tilanteessa, jossa mies sanoi, että oppii kyllä myöhemmin rakastamaan. Juu, pari vuotta sitten olikin tällainen kausi, että mies rakasti, mutta nyt palasi takaisin "en tiedä" tuntemukseen. Ja tätä on taas jatkunut monta vuotta.

Ehkä kysyisin sinulta, että rakastatko sinä? Sillä jos et rakasta, silloin on helpompi jättää. Mutta jos sinulla taas on tunteita, ehkä suhde pysyy hetken pystyssä pelkästään toisen henkilön tunteilla, kunnes se joko kasvaa tai kuihtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1:
Ongelma meillä on siinä, että a. minä haluan lopettaa jos rakkautta ei ole, b. mies ei missään nimessä halua sitä, koska hänestä sitä voi hyvin löytyä ja hän uskoo meihin, mutta on rehellinen (mikä satuttaa minua ja siksi taas minä haluan pois...). Hän ei ole mikään peluri, ja minä rakastan häntä, mutta tällainen on minulle ehkä liian vierasta.

Mullakin oli ennen selllainen kundi, joka aina tilitti tunteensa niskaani.
Muisti aina mainita, että kuinka paljon tai vähän hän milloin milläkin hetkellä rakastaa tai ei rakasta.
Se tosiaankin satutti, vaikka hän tosiaankin pisti kaiken rehellisyyden piikkiin, josta minun piti siis tavallaan yrittää olla kiitollinen. Kun ei mulle jäänyt mitään käteen siitä "rakastaa/ei rakasta" lässytyksestä, kun en voi mitään edes tehdä asialle, jotta hänen olonsa paranee parisuhteessa.

Ei se onnistunut, en ikinä toipunut siitä kun hän kesken kaiken aina ilmoitti, että "tällä hetkellä ei tiedä mitä tuntee"...Silti piti kainalossa nukkua ja pusitella,ja hirveä haloo jos minä joskus otin vähän etäisyyttä. Ei sillä tavalla voi elää, koska elämä on valintoja. Ei kukaan rakasta toista joka sekunti, vaan hän joko on päättänyt olla toisen kanssa tai ei. Se on ihmisen oma valinta, ja asioita ei kuulu käsitellä "tunteen" pohjalta, vaan käsitellä suhteen realiteetteja, jos joku ei toimi otetaan selvää mikä se on ja puhutaan.

Nyt minulla on jätkä joka ei ole vähimmässäkään määrin rehellinen, ja olen alkanut tavallaan kaivata sitä että ihminen sanoo mitä se on, ja on sitä mitä sanoo olevansa. Mutta sattumalta tiedän että on rehellisiä, ja sitten on rehellisiä. Musta sellainen toisen kiusaaminen omilla "tunteillaan" on lähinnä henkistä pahoinpitelyä eikä mitään rehellisyyttä, normaali ja toivottu rehellisyys taas on sitä että ei petä eikä kuseta käytännössä, ajattelipa päässään hetkittäin mitä halusi.

Toisaalta ei kannata liikaa miehiltä noita asioita kysellä, he ajattelevat niin kummallisesti että eivät useinkaan osaa sanoa, vaikka heidän rakkautensa periaatteessa olisikin riittävää, he kokevat velvollisuudekseen eritellä tunteitaan naiselle niin kauan, että kuitenkin kuulostaa siltä että "rakastan MUTTA"
Pahinta on kun miehet ajattelevat niin lapsellisesti, että joku auto on melkein sama asia kuin ihminen, ja päästelevät suustaan sammakoita.
Onneton on silti yksinäinen mies, katsopa vaan niin ukkosi ottaa sut itsestään selvyytenä. Olet ehkä liian kiltti kun kuuntelet mokomaa rakkaustilitystä.