Jätin 5,5-vuotiaan 1,5 tunniksi yksin kotiin - teinkö väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Väärä tapa toimia:
Åboriginaalin tapa toimia lastensa kanssa on mielestäni hyvinkin vastuullista, turhaan räksytätte hänelle. Hän huolehtii lapsensa mahdollisuudesta saada itseensä yhteys, vaikka toinen heistä (äiti/lapsi) on ulkoilemassa ja toinen kotosalla. On paljon turvallisempaa soittaa äidille kuin lähteä ulos juoksentelemaan, että mistäs löytyy. (siis sinne isolle omalle tontille esim).
Kiitos :D

Joo, mä en tosiaankaan ole missään kaukana, kun tyttö on kotona yksin. Vaan tuossa kotipihassa. Ja soitan tytölle ehkä liiankin usein kysyäkseni että onko kaikki ok. Telkkaria ei katso, pesukoneet eivät ole päällä, eikä tyttö käytä edes juomalasia vaan hänellä on muovinen muki (jos tippuu, ei tule siruja). Ei hae voiveistä tms vaan jos hänellä on nälkä niin tulen sisälle tekemään hänelle leivän, siksihän minä soittelenkin...kysyäkseni onko lapsi jotain vailla.

Maantieteellinen etäisyys tytön ja minun välillä on ehkä 20-40 metriä kun ulkoilen kuopuksen kanssa.

Aika pitkä aika...jos nyt omia lapsiani ajattelen.
Nyt koulun aloittava 7v. on olut muutamasti yli tunnin yksin ja tuntee et aika on pitkä.
On soittanut joka kerta.
Vaikka katsoikin leffaa ja halusi olla yksin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja äänetön:
Jätin eilen aamulla 5-vuotiaani yksin kotiin, kun lähdin käymään kaupassa. Lapsi ei halunnutlähteä mukaan ja jäi katsomaan telkkaria. Koira jäi seuraksi. Olin poissa n 1,5- vajaa 2 tuntia ja takaisin tullessani lapsi voi hyvin.

Nyt mietin kaverini moralisoimana (huomasin hänen äänensävystään, ettei pitänyt lapsen yksinjättämistä oikeana), teinkö väärin. Kaverini toi esille tapauksen jossain päin Savoa useampi vuosi sitten tapahtuneena, jossa viisivuotias kuoli tulipalossa, kun oli jätetty yksin kotiin.

Teit.

Yhteistyössä