Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis 5- vuotiaalla kännykkä? Pidätkö mitenkin paljon yksin lastasi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Ihan turha miettiä mitä olisi voinut tapahtua kun mitään ei tapahtunut ja kaikki sujui hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Enpä luottaisi tuohon kännykkään liikojaJos esim. tulipalo syttyy ei lapsi osaa hädässään soittaa sinne hätänumeroon vaan menee piiloon esim. komeroon tms. paikkaan! Kyllä 5 vuotiaalla pitäisi vielä olla aikuinen lähellä!
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis 5- vuotiaalla kännykkä? Pidätkö mitenkin paljon yksin lastasi![]()
5-vuotiaalla on kännykkä, että voin soittaa hänelle, kun hän on vaikkapa kipeänä kotona ja menen hakemaan pikkuveljen päiväkodista. Ja siksi, että hänen ollessaan kaverin luona leikkimässä tai kotipihassa voin soittaa hänelle ja pyytää tulemaan syömään, sen sijaan että huutaisin kurkku suorana pihassa "Melikeeeeee, syömäääääään!".
Joskus minä ja kuopus menemme ulos, esikoinen on sairaana tai väsynyt eikä halua tulla. Silloin soitan hänelle pihalta, ja jos hän haluaa vaikka mehua niin tulen antamaan.
Eipä tuo kamalasti yksin ole, pihassa toki ulkoilee itsenäisesti kuten joka ikinen 4 v täyttänyt täälläpäin.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Enpä luottaisi tuohon kännykkään liikojaJos esim. tulipalo syttyy ei lapsi osaa hädässään soittaa sinne hätänumeroon vaan menee piiloon esim. komeroon tms. paikkaan! Kyllä 5 vuotiaalla pitäisi vielä olla aikuinen lähellä!
Mä soitan sille 5 veelle viiden minuutin välein, jos olen vaikka vartin poissa. Uskon, että hän osaisi sanoa jos tulee tulipalo - ja ollaan tietty myös juteltu siitä, että jos tulipalo tulee niin mennään takaovesta, etuovesta tai ikkunasta pihalle.
Ja olenhan minä lähellä. Joko kotipihassa kuopuksen kanssa, tai parinsadan metrin päässä päiväkodilla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:En missään tapauksessa jättäisi, tuon ikäinen ei osaa toimia jos syttyy tulipalo tai tulee joku muu hätätilanne.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mutta niinpä tietysti!!! Eihän nyt SUN lapsi voi mitenkään erottua joukostaEttä ihan itsenäiseti ulkoilee 4-vuotiaat siellä päin, mistähän asti ovat jo itsenäisiä olleet, 2-vuotiaasta lähtien?
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mutta niinpä tietysti!!! Eihän nyt SUN lapsi voi mitenkään erottua joukostaEttä ihan itsenäiseti ulkoilee 4-vuotiaat siellä päin, mistähän asti ovat jo itsenäisiä olleet, 2-vuotiaasta lähtien?
Oonko mä kussut sun muroihin, vai mikä mättää?
Tämä piha on suojaisa, kaikki naapurit tuttuja, jne. Suurin osa näkee ikkunoistaan leikkipihaan, ja uskaltaa mainiosti päästää lapsen pihaan itsekseen. Ei tämä ole kerrostalo, ei ole läpikulkuliikennettä (ei autoja eikä ihmisiä ).
Ei kaksivuotiasta, vaan nuo 4-5- vuotiaat.
Voisinhan mä haluta olla vastarannankiiski ihan periaatteesta, ja pitää 5-vuotiaan sisällä aina kun veli on kipeä tai äiti on kipeä, tai pitää pienemmän sisällä siksi että sisko on sairaana, mutten viitsi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No voihan sille lapselle jutella vaikka kuinka pitkään miten toimia jos tulee tulipalo mutta se onkin eri juttu miten lapsi muistaa ne juttelut sitten tositilanteessa?
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:En missään tapauksessa jättäisi, tuon ikäinen ei osaa toimia jos syttyy tulipalo tai tulee joku muu hätätilanne.
No mä oon sitä mieltä, ettei osaa kyllä vielä koululainenkaan, jos nyt aikuinenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:No en todella jättäis ikinä noin pientä!Mitäpä jos ois päättänyt lähteä vaikka ulos tai rueta laittaan ruokaa.. tai jos se koira ois keksinyt jotain.. Ikinä ei voi tietää. Ja musta 5v ei todella päätä itse lähteekö kauppaan.. Jos on kaupassa käytävä ja muuta vaihtoehtoa ei ole, niin eiköhän se silloin lähde. Mä en edes kysyis..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:En missään tapauksessa jättäisi, tuon ikäinen ei osaa toimia jos syttyy tulipalo tai tulee joku muu hätätilanne.
No mä oon sitä mieltä, ettei osaa kyllä vielä koululainenkaan, jos nyt aikuinenkaan.
Isommat sentään yleensä osaa lähteä ulos talosta, pienimmät menevät pahimmissa tapauksissa johonkin piiloon odottamaan että joku auttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän nyt 4,5v on ollut yksin kotona 2-vuotiaasta, kun olen nukuttanut vauvan ulkona. Hän on yleensä saanut sen ajan katsoa tv:tä.
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:En missään tapauksessa jättäisi, tuon ikäinen ei osaa toimia jos syttyy tulipalo tai tulee joku muu hätätilanne.
Isommat sentään yleensä osaa lähteä ulos talosta, pienimmät menevät pahimmissa tapauksissa johonkin piiloon odottamaan että joku auttaa.
No ei ne vähän pienemmätkään mitään ääliöitä ole. ( En tarkoita siis mitään 3-vuotiaita ) Kyllä ne oppii ja muistaa, kun käy asioita läpi ja muistuttaa vielä juuri ennen lähtöä.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Ja åbo, meidänkin pihassa vois hyvinkin 4-vuotias jo leikkiä yksin, mutta kaikki ei vissiin ymmärrä, että pihoja ja lapsia on erilaisia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Oonko mä kussut sun muroihin, vai mikä mättää?
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:En missään tapauksessa jättäisi, tuon ikäinen ei osaa toimia jos syttyy tulipalo tai tulee joku muu hätätilanne.
No ei ne vähän pienemmätkään mitään ääliöitä ole. ( En tarkoita siis mitään 3-vuotiaita ) Kyllä ne oppii ja muistaa, kun käy asioita läpi ja muistuttaa vielä juuri ennen lähtöä.