Jätin karkit, pullan ja sipsit pois 1,5vko sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
ja paino pudonnut siinä ajassa 2,5kg. Mulla paha tapa, että joka päivä kahvin kanssa tulee syötyä töissä pullaa, lähes joka päivä joku suklaapatukka tai muuta karkkia ja kerran-pari viikossa sipsejä. Nyt oon ollut sen 1,5vkoa ilman ja heti putos paino yli 2kg. Liikuntaa en ole ehtinyt harrastaa ollenkaan.
Kumma kyllä ei tee edes yhtään mieli herkkuja, vieläkö sais tiputettua n4kg niin olisin tyytyväinen. Onnistuukohan ilman liikunnan lisäämistä? Herkkupäivän pitäisin kerran viikossa.
Pituus 173cm ja painoa nyt 72kg.

Hieno päätös! Herkkupäivät ovat ihan hyviä, mutta jokapäiväinen herkuttelu kostatutuu kyllä. Liikuntaa hieman, niin pääset tavoitteeseen! Mulla alkoi nopeasti pudota paino ihan vain reippailla kävelylenkeillä, parikin päivässä, ja siihen päälle hieman jumppaa kotosalla. Olin hämmästynyt, miten helposti se kävi! Nyt jo juoksen jopa, vaikka olen aina juoksua inhonnut!

Kuinka eroon makeanhimosta? Karkkipäiväkö ok? Tuntuu hassulta, että nyt syön vähän karkkia päivittäin ja parempiko olisi, että sitä mättäisi isosti yhtenä päivänä viikossa?

[QUOTE="vieras";23991759]Minkämoisia määriä te niitä oikein mätätte menemään????[/QUOTE]

mä söin yleensä yhden voisilmäpullan n 4krt viikossa ja lähesä päivittäin jonkun kismetin tai joku muu pieni suklaapatukka. Näköjään kuitenkin noinkin "pienellä" herkkumäärällä on merkitystä jos jatkuu vuodesta toiseen.

Mä taas oon sellanen karkkiholisti että! ;)

Jokapäivä on saatava jotain karkkia(en niinkään sipsien/pullien ystävä)

Mutta paino vaan putoaa! :)

Syön toki vähemmän varmaan sitten ruokaa, mutta siksi sallin tämän itselleni koska paino ei nouse vaan putoaa!

[QUOTE="vieras";23991759]Minkämoisia määriä te niitä oikein mätätte menemään????[/QUOTE]

Joka päivä jotain makeaa, jopa 500kcal verran. Kun en syö herkkuja niin paino tippuu automaattisesti kun kalorit jää alle peruskulutuksen.

Mä taas oon sellanen karkkiholisti että! ;)

Jokapäivä on saatava jotain karkkia(en niinkään sipsien/pullien ystävä)

Mutta paino vaan putoaa! :)

Syön toki vähemmän varmaan sitten ruokaa, mutta siksi sallin tämän itselleni koska paino ei nouse vaan putoaa!

mulla oli toi sama juttu joskus kuutisen vuotta sitten. Mätin joka päivä herkkuja naamaan ja paino vaan putos ja putos. Puolessa vuodessa tippu kaikkiaan 16kg, eikä lähtöpainoakaan ollut kovin paljon ylimääräistä, painoin silloin 72kg (173cm) ja siitäpois toi 16kg niin olin aika kamalan näköinen. Lopulta menin lääkäriin, myös järkkyjä ylävatsakipuja oli koko ajan.
Tähystivät ja löytyi helikobakteeri ja vatsahaava. Ne kun lääkittiin niin lähtipä taas painokoin nousuun.

Joku tossa sano että parempi joka päivä vähän kun yhtenä päivänä tosi paljon. Ehei, mulle on sanonu ravintoterapeutti että paras on kun 6 pv vkossa syö terveellisesti (johon ei sisälly, karkit sipsit yms yms.. tosin itsetehty pullahan ei hirveen epäterveellistä oo) ja sitten yhtenä päivänä viikossa saa ostaa mitä tahtoo. Päivässä ei kuulemma kerkeä lihoa :)

Yhteistyössä