Jatkuva alavatsakipu, 8 kk synnytyksestä, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipinä

Vieras
Olen synnyttänyt 8 kk sitten ja nyt jo toista kuukautta on ollut tosi outoa alavatsakipuilua. Kipu on jotenkin "menkkamaista" ja jatkuvaa, on kuin enteilisi kuukautisia... Tähän asti ei sellaisia siis vielä ole ollut, täysimetin 6 kk asti ja vieläkin melko tiheästi. Syön Cerazette- merkkisiä minipillereitä mutta niitäkin olen popsinut jo yli puoli vuotta eikä niistä tullut alussakaan mitään oireita - eivät siis liene syypäänä...
Raskaustestejä tein pari viimeksi vajaa kuukausi sitten, negaa näyttivät. Mitähän ihmettä tämä oikein on?? Ei kai ne kuukautisetkaan näin kauan tuloaan tee? Olen soitellut terveyskeskukseen ja neuvolaan, sanoivat etteivät pelkän mahakivun takia ala tutkimaan siellä enkä kuulemma pääse myöskään äitiysneuvolan gynelle. Kehottivat menemään yksityiselle jos oikein vaivaa. Rahaa ei siihen juuri nyt liikene... :(

Löytyisiköhän täältä ketään jolla olisi ollut samanlaisia ongelmia...?

Miten niin ei ala tutkimaan? Pakkohan niiden on! Alavatsakipu voi olla virtsatie-infektio, klamydia, (umpilisäke,mut se se ei ole kun oot kipuillu noin kauan,puhkee yleensä aika nopeesti jos ei leikata,tosin mulla ei viikossa puhjennut), se voisi olla kasvain,kohtutulehdus. Yms.

Kyllä pitää ottaa raskaustesti,crp,klamydia,verenkuva. Ja jos eisieltä syy löydy niin mahdollisesti oireiden mukaan tähystys,tt,ultra,papa Tms

Mulla oli kans alavatsakipuja pidemmän aikaa, kunnes ne alkoi taas pahasti eikä hellittäneetkään enää ollenkaan, kuumetta ei ollut mutta viikon viruin tyhmänä kotona kauheiden kipujen kanssa. Sit menin lääkäriin ja paha kohtutulehdushan se oli ja tulehdusarvot pilvissä. Mee ihmeessä tarkastukseen ettei pääse pahaks. Itse luulin johtuvan kuukautisista ne ovat aina olleet kipeät , mutta kun kuukautiset loppuivat niin kivut ei. Pelotti pitkään etten voisi saada enää lapsia kun niin pahaks annoin mennä, mutta nyt onneksi pikkuinen kesällä tulossa :) toivottavasti selviää mikä sinua vaivaa! valita vaikka kovia kipuja päivystykseen ni sit sun on pakko päästä sinne! tsemppiä!

Yhteistyössä