Jatkuvaa riitelyä siitä, voiko lapsi olla moottoripyörän kyydissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennemmin mä nyt olisin tässä jo huolissani lapsen nukahtelusta kun mopoilusta. Jos 7v nukahtelee auton kyytiin melkein joka päivä ja vielä keskellä päivää.. narkolepsia?

Ei meilläkään 1v mopon kyytiin pääse mutta sitä isommat jo. Iskän kyytiin on kova hinku ja ruuhkaa kun ekat lenkit on heittänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;26180503:
Miksi lapsi pitäisi päästää moottoripyörän kyytiin? Siksi, että isistä on coolia, kun hänellä istuu lapsi pyörän selässä? Siksi, että isi on jäänyt murkun tasolle? Vai miksi? Lapsi ei kärsi siitä, ettei pääse moottoripyörän kyytiin, mutta voi kärsiä pahasti, jos joutuu onnettomuuteen ollessaan pyörän kyydissä.

Miksi minkäänikäisen lapsen terveys pitäisi vaarantaa isin tai äitin harrastuksen takia?

Moottoripyörä on monissa perheissä kulkuneuvo, ei vain harrastus. Tuttavaperheessä esim. äiti vie lapsen (ja ajovarusteet) eskariin autolla ja isä hakee lapsen pyörällä. Taloudessa ei ole kahta autoa vaan auto ja pyörä.

Ymmärrän kyllä, että moottoripyörä on autoon verrattuna riskialttiimpi, mutta ette kai te tilastot kourassa elämäänne elä? Tai ainakaan muiden elämiä? Suurin osa tapaturmistahan tapahtuu kotona. Trampoliinilla hyppiminen on vaarallisempaa kuin hyppynarulla, kielletty siis? Uiminen on vaarallisempaa kuin rannalla istuminen. Pyöräily on vaarallisempaa kuin kävely. Mihin vedät rajan?

• Tykkää
Reactions: Isämies
ettekö te osaa googlea käyttää, niitähän on pilvin pimein :O

http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/lasten-kyparat/

http://www.ajovaruste.com/mpkyparat-lasten-kyparat-c-148_154_150.html

http://www.mc-scatter.com/junior-helmet-punainen-lasten-kypara-p-16323.html

Meillä on tyttö ollut papan mp kyydissä ensimmäisen kerran 4vuotiaana n.500m matkan. Asianmukainen kypärä päässä. Joka kesä on päässy tuollaisen pienen pätkän kyytiin :) Minusta on mukava ku haluaa kyytiin ja pappa haluaa ajeluttaa, mutta todellakin tuollaisille pikku pätkille ja vauhti ei nouse 60 nopeemmaksi :)

Tuleepa tuosta lapsen pitämisestä etupuolella kyydissä kerta kun jouduin moottorikelkalla puhallutusratsiaan.

Kysäisin siinä konstalta mielipidettä siitä, voiko lapsen ottaa kelkan kyytiin kuskin eteen. Konsta piti sitä huonona ajatuksena koska lapsi voi joutua puristuksiin kelkan ja kuskin väliin, sama vaara piilee ehkä moottoripyöränkin tapauksessa.

tuota noin...mulla on lapset 7v ja 9v ja en hetkeäkään ole miettinyt, ettenkö heitä ottaisi kyytiin. eilenkin ajeltiin pienempi minun kyydissä ja isompi isäpuollensa kyydissä. ja hyvin siellä pysyvät, ei todellakaan ole mitään putoamistunnetta ja kuten tuossa joku sanoi, että putoaminen on hankalaakin ihan jo fysiikan lakienkin puolesta...jos olette joskun itse olleet kyydissä niin tiedätte tämän.

[QUOTE="...";26183428]ettekö te osaa googlea käyttää, niitähän on pilvin pimein :O

Lasten kypärät | Storm Motor

Lasten kyp

MC Scatter verkkokauppa[/QUOTE]

Mä kaipasinkin pientä ja kevyttä. Noissa ei monessakaan ollut painoa edes mainittu. Joku crossikypärä 850 g mutta entäs nuo umpikypärät? Kai sitä kysyä saa, jos jollakin on jo hyvä malli tiedossa?

Ja aika monessa alkaa päänympärys pienimmissäkin 50 cm:stä, joka saattaa vuosikkaalle olla vielä aika reilu, eli ehkei tuo ketjussa mainittu kypärä ole noista mikään...

Näköjään tämä eilinen keskustelu jatkuu yhä. :)

Minun mielestäni olennaisimpia juttuja tässä nyt ovat järjen käyttö ja ne kunnolliset varusteet. Riskejähän elämässä riittää ja niitä ei vaan kaikkia voi poistaa. Jos ihan jokaisen asian kohdalla päällimmäinen ajatus on se, että voiko tämä olla jollain tapaa vaarallista, niin kyllä jää elämä elämättä.

Yhteistyössä