Jee! Vauva syö tuttia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viivi"

Vieras
Eilen oppi 3kk vanha vauva syömään tuttia. Oon tosi tyytyväinen. Nyt kun vielä oppis juomaan pullosta. Tietääkö kukaan, onko olemassa kumista tuttipullon tuttia, kun se ei ainakaan vielä huoli silikonista tehtyä tuttia vaan ainoastaan kumisen?

Nuk:lla ainakin on luonnonkumisia tuttipullontutteja.

Meillä esikoinen oli todella hanakka syömään tuttia ihan vastasyntyneestä lähtien, muttei koskaan oppinut syömään tuttipullosta, vaikka monenlaisia kokeiltiin. Kakkonen sen sijaan ei vielä kuukauden ikäisenä oikein tutin päälle ymmärrä, mutta pullosta syö hienosti. Eli kannattaa niitä silikonituttejakin kokeilla, varsinkin jos sellainen on jo valmiina.

Saanko kysyä että miksi "opetit" tutille? :) En siis mitenkään kritisoi,meillä esikoiselle tutti oli tosi tärkeä ja monen tilanteen pelastus,mutta kuopus ei ole syönyt sitä ollenkaan. Koen sen helpotuksena,kun yöllä ei heräile pudonneen tutin perään eikä nukahtaminen tai rauhoittuminen ole tutista riippuvaisia juttuja.

[QUOTE="vieras";24736353]Saanko kysyä että miksi "opetit" tutille? :) En siis mitenkään kritisoi,meillä esikoiselle tutti oli tosi tärkeä ja monen tilanteen pelastus,mutta kuopus ei ole syönyt sitä ollenkaan. Koen sen helpotuksena,kun yöllä ei heräile pudonneen tutin perään eikä nukahtaminen tai rauhoittuminen ole tutista riippuvaisia juttuja.[/QUOTE]

Mä mietin samaa.. :) Ihan vaan just sen takia kun siitä pois opettaminen onkin sitten kamala homma ja just noiden yö hyppäysten takia meinasin kokeilla josko seuraava ei tuttia söiskään..

Ja joo, ihan ainun pulloihinkin saa luonnonkumisia tuttiosia. :)

Meillä sillä tutilla helpotetaan hikkaa (ihan neuvolaoppaiden mukaan imeminen poistaa vauvalta hikan) ja lisäksi vatsavaivaista vauvaa saa rauhoitettua tutilla, huutamalla kun ne kuplat jää vain tiukemmin mahaan. Meillä ei kuitenkaan tuttia anneta vauvalle kuin noissa tilanteissa, eikä ainakaan toistaiseksi ole tarvinut öisin ähräillä tutin kanssa.

kiinnostaa tietää, miksi halusit, että vauva oppii syömään tuttia?

Itse jätettiin tuo opettelu kokonaan pois kun vauvaa ei tutti vaan kiinnostanut. Eikä olla kaivattukaan. Tyttö 5 kk kun ei juurikaan itkeskele tai pidä minua "huvituttina". Meillä alkaa kans opettelu tuttipulloon tulla ajankohtaiseksi (opeteltiin sitä jo 3 kk:n kohdalla kun oli hetkellisesti tarve, mutta sittemmin taas tuttipullon käyttö jäänyt pois).. Vai olisiko parempi opettaa suoraan nokkamukiin??

[QUOTE="vieras";24736436]Vai olisiko parempi opettaa suoraan nokkamukiin??[/QUOTE]

Ei muuta kuin suoraan nokkamukia harjottelee! :) Mitä sitä suotta pulloa roikottaa, me alettiin siinä puolen vuoden paikkeillä kanssa jättää pulloa pois ja 8kk iässä jäi se viimenenkin eli iltapullo pois. :)

[QUOTE="vieras";24736487]Meillä 11kk ottaa vielä iltamaidot "tavan vuoksi". Oisko vinkkiä miten tuon sais pois kivuttomimmin? :)[/QUOTE]

Voi älä multa kysy, mä aloin vaan antaa iltapuuron kanssa maidon nokkamukista eikä poika sitä pulloa sen suuremmin kaivannut.. :) Sen sijaan et olisin antanut pullosta maitoa, istuskeltiin sama aika sohvalla ja mä pitelin poikaa sylissä ja silittelin, sit nukkumaan.

[QUOTE="vieras";24736353]Saanko kysyä että miksi "opetit" tutille? :) En siis mitenkään kritisoi,meillä esikoiselle tutti oli tosi tärkeä ja monen tilanteen pelastus,mutta kuopus ei ole syönyt sitä ollenkaan. Koen sen helpotuksena,kun yöllä ei heräile pudonneen tutin perään eikä nukahtaminen tai rauhoittuminen ole tutista riippuvaisia juttuja.[/QUOTE]

No siksi opetin, kun söi peukkua niin kauheesti. Ja siitä on vielä vaikeempi päästä eroon ja on hampaille vielä haitallisempi.

No siksi opetin, kun söi peukkua niin kauheesti. Ja siitä on vielä vaikeempi päästä eroon ja on hampaille vielä haitallisempi.

Ja myös siksi, että käyttää mua huvituttinaan. Ja siksi, että jos sit oppis sen tuttipullonkin. Kun nyt ei kelpaa kuin tissi ja syö melkeenpä tunnin välein, joten en voi ees kauppaan lähtee, kun ei kukaan muu voi vauvaa syöttää.

tuollaisessa tilanteessa olisin minäkin jatkanut tutin syönnin opettamista :) onneksi olkoon siis! Toivottavasti löytyy mieluinen tuttipullon tutti.. Meillä silloin 3 kk:n iässä kelpasi vain ainun silikoninen tutti (ja minä hankin turhaan 3 mammin tuttipulloa ennen vauvan syntymää) :D luonnonkuminen ei kelvannut. Kannattaa testata useampaa vaihtoehtoa kärsivällisesti..

Mut meillä aletaan siis opettelemaan suoraan nokkamukin käyttöä.

Yhteistyössä