Jehovan todistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olisi pari kysymystä:

a) Voiko Jehovan todistaja ja kristitty mennä naimisiin, tai ylipäänsä elää minkäänlaisessa liitossa ?

b) Mitä niissä valtakunnansalejen kokouksissa tms. tapahtuu?

c) Miksi ette vietä joulua?

d) Sallitteko irtoseksin ?

Vastaus tuohon joulunviettoon Jehovantodistajien sivuilta:

"Joulu ja pääsiäinen: Jeesus ei syntynyt 25. joulukuuta. Hän syntyi lokakuun 1. päivän tienoilla, sellaiseen aikaan vuodesta, jolloin paimenet pitivät laumojaan ulkona yöllä (Luukas 2:8–12). Jeesus ei koskaan käskenyt seuraajiaan juhlimaan hänen syntymäänsä. Sen sijaan hän käski opetuslapsiaan viettämään hänen kuolemansa muistoa (Luukas 22:19, 20). Joulu ja sen tavat ovat peräisin muinaisista vääristä uskonnoista. Sama pitää paikkansa pääsiäistavoista, esimerkiksi munien ja jänisten käytöstä. Varhaiskristityt eivät viettäneet joulua tai pääsiäistä, eivätkä niitä vietä tosi kristityt nykyäänkään."

a: eivät voi. Avoliitto on kielletty ja naimisiin voi mennä vain toisen kastetun todistajan kanssa.
d: esiaviollinen seksi on kielletty, kuin myös avioero, ellei syynä ole aviorikos.

[QUOTE="Vieras";25867420]Olisi pari kysymystä:

a) Voiko Jehovan todistaja ja kristitty mennä naimisiin, tai ylipäänsä elää minkäänlaisessa liitossa ?

b) Mitä niissä valtakunnansalejen kokouksissa tms. tapahtuu?

c) Miksi ette vietä joulua?

d) Sallitteko irtoseksin ?[/QUOTE]

ex-hihhuli vastaa. :D

a. voi, mutta se on erittäin paheksuttua seurakunnassa. vanhimpien eteen joutuu taatusti selvittämään onko ollut seksielämää seurusteluaikana. lisäksi sitä puolisoa kuka ei ole mukana pommitetaan jatkuvasti tulemaan kokouksiin.

b. kuunnellaan samaa jauhantaa vuodesta toiseen suoraan vt-seuran kirjallisuudesta. raamattua käytetään ehkä joskus. sitten lauletaan pari kertaa vt-seuran laulukirjasta.

c. koska seuran päättäjät päättivät että todistajien pitää "olla erossa maailmasta". 20-lukuun asti kyllä viettivät joulua, sitten seuran presidentti päätti lopettaa sen. ja samalla synttäritkin..

d. ei tod. :D ja tästä syystä todistajat menevätkin naimisiin suurin piirtein puolen vuoden seurustelun jälkeen heti 18 vuotiaana.

saapi kysellä lisääkin. :D

[QUOTE="Vieras";25867507]Miksi jehovat saa koreilla vaatteillaan ja meikata räikeestikin? Voisiko tämän laittaa a.p.:n kysymysten jatkeeksi?[/QUOTE]

siis nuoret naiset siellä. koska todistajamiehistä on huutava pula, ja naimisiin pitää päästä. :whistle:
konventteja kutsutaankin lihatiskeiksi tai markkinoiksi..

[QUOTE="trolli";25867531]siis nuoret naiset siellä. koska todistajamiehistä on huutava pula, ja naimisiin pitää päästä. :whistle:
konventteja kutsutaankin lihatiskeiksi tai markkinoiksi..[/QUOTE]

Voiko tämän tulkita näin, että Jehovan todistajat harrastavat jonkinmoisia pakkoavioliittoja, ei välttämättä siis rakkauspohjaisia?
Ja erota ei saa?
???

-
Miksi Jehovan todistajien lapsilla on aina niin erikoisia nimiä?
Saako Jehovan todistaja äänestää ja seurata esim. politiikkaa ja yhteiskunnallisia aiheita, kuin muutkin :D ?
Vai suljetaanko ulkomaailmalta muutenkin, kuin joulunvieton osalta ?

Voiko tämän tulkita näin, että Jehovan todistajat harrastavat jonkinmoisia pakkoavioliittoja, ei välttämättä siis rakkauspohjaisia?
Ja erota ei saa?
???

No ei ainakaan Suomessa mitään pakko-avioliittoja jehovantodistajillakaan. Joku raja ennakkoluuloihin. Mutta muuten kyllä on aika käsittämättömiä opinkappaleita heillä. Esim. ei saa äänestää poliittisissa vaaleissa...koska eivät tunnusta maallista valtaa tai lakeja. Onneksi Raamatun säännöksiä noudattamalla eivät useinkaan sitten joudu maallisen vallan kunnioittamattomuudesta hakauksiin maallisen oikeuslaitoksen kanssa.

Ja erota ei saa?
???

no eihän se pakko ole, mutta kun hormonit hyrrää eikä vastakkaisen sukupuolen kanssa saa olla tekemisissä niin ainoa vaihtoehto on avioliitto. myös masturbointi on kiellettyä...

erota ei saa paitsi jos syynä on aviorikos.

-
Miksi Jehovan todistajien lapsilla on aina niin erikoisia nimiä?
Saako Jehovan todistaja äänestää ja seurata esim. politiikkaa ja yhteiskunnallisia aiheita, kuin muutkin :D ?
Vai suljetaanko ulkomaailmalta muutenkin, kuin joulunvieton osalta ?

en oo kylllä huomannu heidän lapsilla sen ihmeellisempiä nimiä. :D taitaa olla vaan ajan henki nimetä lapset mahdollisimman uniikisti. :D

ei saa äänestää eikä saa olla kiinnostunut politiikasta, koska nämä asiat ovat saatanasta. eikä saa luottaa maailmallisiin johtajiin vaan pelkästään jumalaan. :D

kyllä, sulkeminen ulkomaailmalta on se idea. joku hyvin kuvasikin uskontoa niin, että se "on kuin afganistan länsimaiden sisällä".

naiset ovat alisteiset miehille, ja joutuvat käyttämään huivia päässä jos opettavat miestä. vaikka mies olisi oma 15vee poika.

[QUOTE="vieras";25867626]Heillä on se oma valtakuntansa, jonka hallitsija on Jehova. Ei siinä mitään vaaleja tarvita.[/QUOTE]

:D niin, ja "pyhä henki" valitsee seurakunnan vanhimmatkin, siinäkään ei tarvita rahvaan mielipidettä. :D

[QUOTE="trolli";25867643]en oo kylllä huomannu heidän lapsilla sen ihmeellisempiä nimiä. :D taitaa olla vaan ajan henki nimetä lapset mahdollisimman uniikisti. :D

ei saa äänestää eikä saa olla kiinnostunut politiikasta, koska nämä asiat ovat saatanasta. eikä saa luottaa maailmallisiin johtajiin vaan pelkästään jumalaan. :D

kyllä, sulkeminen ulkomaailmalta on se idea. joku hyvin kuvasikin uskontoa niin, että se "on kuin afganistan länsimaiden sisällä".

naiset ovat alisteiset miehille, ja joutuvat käyttämään huivia päässä jos opettavat miestä. vaikka mies olisi oma 15vee poika.[/QUOTE]

Onko ammattirajoituksia? Että ei saa toimia tietyissä ammateissa?
Mitä itse teet työksesi?
Mainitsetko vielä, miten itse pääsit irti tuosta uskonnosta.

-
Kuinkas Jehovan todistajien alkoholinkäyttö? Onko siihen rajoituksia?
Tai saavatko Jehovan todistajat kaveerata kristittyjen tms. kanssa?

Olisko jotenkin niin, että koska Raamatussakin juodaan viiniä, niin se ei ole kielletty. Alkoholia saa juoda, mutta humalaan ei sovi tulla, menisikö jotenkin näin. Jehovantodistaja en ole itse, mutta sukulaisista on osa. Esim jehovantodistajien häissä oli kyllä alkoholipitoista boolia ja kuohuviiniä tarjolla.

Onko ammattirajoituksia? Että ei saa toimia tietyissä ammateissa?
Mitä itse teet työksesi?
Mainitsetko vielä, miten itse pääsit irti tuosta uskonnosta.

Ei ole suotavaa kouluttautua, koska loppu tulee kohta, ihan just kohta. ja kannattaa hankkia ammatti, mistä on hyötyä uudessa maailmassa, kuten raksamies..

veren kanssa ei saa työskennellä, eikä aseiden, eikä puolueiden tai muuten politiikassa.

itse olen lähihoitaja ja jatkamassa sairaanhoitajaksi.

hmm.. oma irtipääseminen oli pitkä ja monimutkainen prosessi, apuna mies ja hänen epäilyt.. en tainnut ikinä uskoa täysin, ja sitten aukesi tämä netin ihmeellinen maailma mistä pystyi itse toteamaan että vt-seuran opetukset ovat vääriä.

[QUOTE="vieras";25867695]Mun täti erotettiin, koska toistuvista huomautuksista huolimatta tanssi ruotsinristeilyllä vieraiden miesten kanssa.Tämä on ehkä uskomatonta, mutta TOTTA[/QUOTE]

uskon. tuossa tapauksessa varmaan epäiltiin että tanssin jälkeen on menty jatkoille puuhaamaan kaikkea epäkristillistä..

mun pikkuveli seurusteli maailmallisen kanssa, ja vanhimmat tietenkin epäili että harrastavat seksiä. no, päättivät päivystää pari yötä veljeni asunnon edessä, ja näkivät miten tyttöystävä tuli sinne ja lähti aamulla..
siitä tuli sitten velipojalle puhuttelut ja varoitukset ja muut kurinpitotoimenpiteet.

Yhteistyössä