Jehovan todistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="trolli";25867708]no tanssi ei ole kiellettyä mutta tuosta käytöksestä voisi tulla vanhimpien puhuttelu.. jos jää kiinni. :xmas:[/QUOTE]

Yksi kysymysvyöry vielä, sitten LUPAAN lopettaa ;) .
Millä perusteella nämä "vanhimmat" valitaan?
Millaista toiminta on "temppelin" seinien sisäpuolella?
Miten Jehovat eroavat "normaaleista" ihmisistä?
Onko tässä liikkeessä jotain TODELLA SAIRASTA, kuin joissain uskonlahkoissa, esim. pedofilia?

Mä oon ainaki harrastanu seksiä Jehovan todistajan kanssa, 16-vuotiaana samanikäisen kanssa. Itse en ole Jehovan todistaja, ja silloinen partnerini meni "isona" naimisiin naisen kanssa jonka käännytti ensin Jehovaksi.. Liekö kertonut vaimolleen esiaviollisesta syntisestä suhteestaan...

[QUOTE="trolli";25867722]uskon. tuossa tapauksessa varmaan epäiltiin että tanssin jälkeen on menty jatkoille puuhaamaan kaikkea epäkristillistä..

mun pikkuveli seurusteli maailmallisen kanssa, ja vanhimmat tietenkin epäili että harrastavat seksiä. no, päättivät päivystää pari yötä veljeni asunnon edessä, ja näkivät miten tyttöystävä tuli sinne ja lähti aamulla..
siitä tuli sitten velipojalle puhuttelut ja varoitukset ja muut kurinpitotoimenpiteet.[/QUOTE]

Täti on naimisissa maailmallisen kanssa, että oli muutenkin kelvollisuus varmaan kiikun kaakun koko ajan, suurennuslasin alla. Mutta onneksi ei ollut hänelle ihan maailmanloppu se erottaminen, kun oli maailmallisten sukulaistenkin kanssa yhteyttä pitänyt vastoin sääntöjä (vähän yritti käännyttää kyllä samalla ja kantoi kirjallisuutta ynnä lehtiä vierastuliaisiksi)

Mikseivät jt voi olla ystäviä muiden, kuin toisten jt kanssa? En ymmärrä mitä pahaa siinä? En mä ainakaan kavereitani ole pahoille teille vienyt ja eikös se ole aikuisilla ihan itsestä kiinni, mitä elämällään tekee. Mä käyn ystävien kanssa lenkillä, salilla, shoppailemassa, kahvilla jne. Puhutaan naisten jutuista, lapsista, vaatteita, matkustelusta, sisustamisesta jne.. Ei siinä pitäisi olla paljon uskonnolla väliä.

Yksi kysymysvyöry vielä, sitten LUPAAN lopettaa ;) .
Millä perusteella nämä "vanhimmat" valitaan?
Millaista toiminta on "temppelin" seinien sisäpuolella?
Miten Jehovat eroavat "normaaleista" ihmisistä?
Onko tässä liikkeessä jotain TODELLA SAIRASTA, kuin joissain uskonlahkoissa, esim. pedofilia?

saa kysellä, ihan mielelläni kerron. :)

vanhimmat valitsee itse ketkä kelpuuttavat joukkoon. yleensä kyseeseen tulee joku joka on ollut pitkään seurakunnassa, on naimisissa ja käy säännöllisesti kokouksissa. ja tekee omat hommansa seurakunnassa.

toimintaa.. no tutkitaan kirjallisuutta, siis kuunnellaan miten veli vanhin pitää puhetta, sitten taputetaan ja lauletaan. vartiotornia tutkitaan sunnuntaisin, missä pääsee viittaamaan ja vastaamaan kysymykseen.
sitten sovitaan kenttätreffejä (vain sisaret sisarille ja veljet veljille). Itse olin jotain kymmenen vuotias, kun halusin kentälle erään kivan vanhan veljen kanssa, sillon hänen vaimonsa tuli mukaan koska muuten olisi ollut "epäsopivaa".
kuvitelkaa..

eroavat normaaleista siinä, että ovat täysin aivopestyjä ja odottavat sitä että suurin osa maailman ihmisistä kuolee harmagedonissa.

ja pedofiliaa on, odotan kun kuuta nousevaa että se nousisi pinnalle samanlailla kun vl-seuran pedofiiliringit.

nyt menen kauppaan, mutta saa kysellä lisääkin, vastaan kyllä oikeasti mielelläni.
ihmisten pitää saada tietää kuinka sairas tuo yhteisö on kaiken sen pintakiillon alla.

Jehovan todistajat ovat usein aika pröystäileviä. Meillä on töissä kaksi JT:aa ja muutakin kautta tunnen niitä. Viimeisen päälle aina pukeutuneet ja kaikilla hienot uudet autot, vaikka ammatit ovat tosi arkisia.

[QUOTE="Viiiru";25867770]Mikseivät jt voi olla ystäviä muiden, kuin toisten jt kanssa? En ymmärrä mitä pahaa siinä? En mä ainakaan kavereitani ole pahoille teille vienyt ja eikös se ole aikuisilla ihan itsestä kiinni, mitä elämällään tekee. Mä käyn ystävien kanssa lenkillä, salilla, shoppailemassa, kahvilla jne. Puhutaan naisten jutuista, lapsista, vaatteita, matkustelusta, sisustamisesta jne.. Ei siinä pitäisi olla paljon uskonnolla väliä.[/QUOTE]

aivopesu voi laantua ja "maailmalliset" tavat tarttua jos viettää aikaa "syntisten kanssa".

koko toiminta perustuu aivopesuun ja eristämiseen normaalista elämästä.

Mulla on työkaverina kaksi jehovan todistajaa. Ovat melkein sukua keskenään, tai siis ovat veljesten kanssa naimisissa. Ovat ahkeria kumpikin ja ihmisiä mun mielestä tosi mukavia ja herttaisia. Pukeutuvat muuten todella hyvin ja heillä on paljon kalliita merkkilaukkuja yms. Molemmilla uudet kalliit autot jne. Ihmisinä ovat mun mielestä tosi ok.
Sen olen huomannut, etteivät kyllä aio olla kuin työkavereita ja pitävät yksityiselämänsä loitolla.
KUKAAN meillä töissä ei ole suoraan kuullut, että olisivat jehovan todistajia, eivätkä ole sitä koskaan sanoneetkaan, mutta kaikesta sen nyt tietää ja huomaa.

Niin miksei monet etenkin nuoremmat jehovan todistajat (nuoremmat tässä alle 40v) ikinä sano ääneen "ulkopuolisille" olevansa jehovan todistajia?

Aivan. Eikös niitten pitäs kuitenkin käännyttää parhaansa mukaan kaikki maaliman ihmiset vai kuinkas se nyt menee??
Ja kyllä tuo on uskonto kaikkien joukossa. Kaikki ne on samanlaisia.
Ihminen pärjää ihan hyvin ilmankin ja uskokoon ihan mihin huvittaa ilman rahankeruuta ja muuta kusettamista. Sen vielä ymmärrän.
Muu menee mun järkeni yli. Tosin en ole ikinä uskonut enkä missään riiteissä ollut mukana, en edes lapsena.
Luojan kiitos :)

Mulla on työkaverina kaksi jehovan todistajaa. Ovat melkein sukua keskenään, tai siis ovat veljesten kanssa naimisissa. Ovat ahkeria kumpikin ja ihmisiä mun mielestä tosi mukavia ja herttaisia. Pukeutuvat muuten todella hyvin ja heillä on paljon kalliita merkkilaukkuja yms. Molemmilla uudet kalliit autot jne. Ihmisinä ovat mun mielestä tosi ok.
Sen olen huomannut, etteivät kyllä aio olla kuin työkavereita ja pitävät yksityiselämänsä loitolla.
KUKAAN meillä töissä ei ole suoraan kuullut, että olisivat jehovan todistajia, eivätkä ole sitä koskaan sanoneetkaan, mutta kaikesta sen nyt tietää ja huomaa.

Minulla on yksi lähisukulainen kääntynyt jehovantodistajaksi. Alkuun oli pientä fanatismia havaittavissa, muttei enää yritä käännyttää sukulaisia. Ihan mukava ihminen, kuten vaimonsakin, joka on siis myös jt.

[QUOTE="niinpä";25867839]Aivan. Eikös niitten pitäs kuitenkin käännyttää parhaansa mukaan kaikki maaliman ihmiset vai kuinkas se nyt menee??
Ja kyllä tuo on uskonto kaikkien joukossa. Kaikki ne on samanlaisia.
Ihminen pärjää ihan hyvin ilmankin ja uskokoon ihan mihin huvittaa ilman rahankeruuta ja muuta kusettamista. Sen vielä ymmärrän.
Muu menee mun järkeni yli. Tosin en ole ikinä uskonut enkä missään riiteissä ollut mukana, en edes lapsena.
Luojan kiitos :)[/QUOTE]

Ihmiset ovat samanlaisia. Siitä kai se lähtee, että kaikissa uskontokunnissa (jotka kaikki ovat ihmisten luomia järjestelmiä) on niitä ikäviä lieveilmiöitä, joissain enemmän, joissain vähemmän. Henkinen väkivalta muodossa tai toisessa on se, mikä minua joissain uskonnolisissa järjestöissä riepoo.

Tuo on just sitä pintakiiltoa. Kaiken pitää näyttää hyvältä.

Niin miksei monet etenkin nuoremmat jehovan todistajat (nuoremmat tässä alle 40v) ikinä sano ääneen "ulkopuolisille" olevansa jehovan todistajia?

Sitä erilaisuutta häpeillään. ihan luonnollinen inhimillinen piirre, mistä ei kyllä puhuta. En minäkään kehdannut kertoa kenellekkään ja pelkäsin kuollakseni että joku luokkakaveri joskus avaa oven kun ollaan kentällä.

-
Miksi Jehovan todistajilla on aina niin hienot autot?

Tosi monet jiiteet ovat autokauppiaita. :D se käy luonnostaan kun on oppinut jauhamaan paskaa koko ikänsä ja puhumaan vaan hyvistä puolista.

Trolli,onko eroamisen jälkeen tullut pelkoa,että entä jos kaikki onkin totta??Että se heidän paratiisinsa todella tulee ja muut joutuu kadotukseen? :D
Onko sulla nyt minkälainen usko?

mun äiti oli väkivaltaisessa avioliitossa lähes 8 vuotta. kun hän avautui siitä seurakunnan veljille, häntä ei uskottu tai sitten käskettiin vaan "olla alamainen". Ja kerrottiin miten eräs toinen sisar (kenet tunnen) on ollut väkivaltaisen miehensä kanssa yli 20 vuotta (nyt siis olisi jo 30-40v) ja kestää Jehovan voimasta. Tehtiin selväksi ettei seurakuntaan ole mitään asiaa jos syyllistyy avioeroon.

Tämä on sitä raadollista todellisuutta.
Tässä pientä esimakua pedofiliasta todistajien sisällä:

"
Belgialainen JT-mies pakotti lapsen suuseksiin kahden vuoden ajan. Tyttö oli tuolloin 8-10-vuotias. Lapsen vanhemmat kertoivat asiasta seurakunnan vanhimmille, mutta nämä eivät kertoneet asiasta poliisille. Nyt pedofiili voi saada jopa neljän vuoden vankeusrangaistuksen."

http://translate.google.fi/translate?sl=fr&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww2.sudpresse.be%2Fregions%2Fmons%2F2012-01-10%2Fmons-une-fillette-violee-par-un-temoin-de-jehovah-930496.shtml&act=url

Trolli,onko eroamisen jälkeen tullut pelkoa,että entä jos kaikki onkin totta??Että se heidän paratiisinsa todella tulee ja muut joutuu kadotukseen? :D
Onko sulla nyt minkälainen usko?

:D ei todellakaan, on täysin absoluuttisen varmaa että tuo uskonto ei ole mistään asiasta oikeassa.

nyt olen agnostikko.. tai ateisti. en siis ole vielä varma. :) mihinkään uskontoon en ikinä tule liittymään enkä liittämään lapsiani.

Ja olen siis ollut joskus tekemisissä JT:n kanssa,he puhuvat että Jumala on antanut meille vapaan tahdon ja paratiisissa kaikki on täydellistä,ei ole surua ja murhetta.Mutta eikö toi ole robottimaista?Eli kaikki vaan hymyilee,vaikka tämän elämän "luopiot" ym.ovat kadotuksessa?? :D

Mä olen myös kasvanut jt-perheessä. Onneksi pääsin siitä eroon, tosin se tarkoitti isäni "hylkäämistä" en siis ole missään tekemisissä. Hänelle kun ei mene perille ettei mua kiinnosta vaan jatkaa sitä paasaamistaan. Viimeksi sanoin hänelle, että on tosi loukkaavaa käytöstä ja jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. He kyllä puhuvat vapaasta tahdosta ( my ass ) mutta ajattelevat muuta.

Ja olen siis ollut joskus tekemisissä JT:n kanssa,he puhuvat että Jumala on antanut meille vapaan tahdon ja paratiisissa kaikki on täydellistä,ei ole surua ja murhetta.Mutta eikö toi ole robottimaista?Eli kaikki vaan hymyilee,vaikka tämän elämän "luopiot" ym.ovat kadotuksessa?? :D

Eikös olekkin sairasta? Pentuna itse usein mietin hyvinkin käytännöllisesti sitä, mitä sitten tapahtuu kun jumala on tappanut kaikki ihmiset paitsi jiiteet. salilla kerrottiin että haaskalinnut tulevat syömään niitä ruumiita ja muuta kivan kuuloista.

no, tajusin kuitenkin että linnut eivät jaksa syödä niin paljoa lihaa ja kysyin asiasta eräältä sisarelta. hän sitten vastasi että me tietenkin hävitämme ne ellei sitten jehova saa niitä häviämään.

sitten aloin miettimään että miten voin olla muka onnellinen siellä kun näen kaikki kaverit koulusta kuolleina ympäri maita ja mantuja. ja että miten he muka ovat olleet niin pahoja että ansaitsevat kuolla.

ja nämä siis ovat semmosia 9 vuotiaan tytön mietteitä. taisin olla aina epäilevä tuomas. :D

[QUOTE="Vieras";25867420]Olisi pari kysymystä:

a) Voiko Jehovan todistaja ja kristitty mennä naimisiin, tai ylipäänsä elää minkäänlaisessa liitossa ?

b) Mitä niissä valtakunnansalejen kokouksissa tms. tapahtuu?

c) Miksi ette vietä joulua?

d) Sallitteko irtoseksin ?[/QUOTE]

Mutta hyvä puoli siinä että ne menee sillä 10 käskyllä. Ja NE EI TAPA. Vaikka tuputtaatkin sitä uskontoa. Periaatteessa jehovan todistajat uskovat puhtaasti 10 käskyyn!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;25868373:
Mä olen myös kasvanut jt-perheessä. Onneksi pääsin siitä eroon, tosin se tarkoitti isäni "hylkäämistä" en siis ole missään tekemisissä. Hänelle kun ei mene perille ettei mua kiinnosta vaan jatkaa sitä paasaamistaan. Viimeksi sanoin hänelle, että on tosi loukkaavaa käytöstä ja jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. He kyllä puhuvat vapaasta tahdosta ( my ass ) mutta ajattelevat muuta.

:flower: onnea eroon pääsemisestä!
nuo välirikot ovatkin yksi pahimmista seurauksista tuosta hullusta lahkosta. monet ovat menettäneet kaikki ystävänsä, sukunsa ja jopa oman perheensä. koska lahko käskee pysymään erossa eronneista ja erotetuista.

[QUOTE="trolli";25868377]Eikös olekkin sairasta? Pentuna itse usein mietin hyvinkin käytännöllisesti sitä, mitä sitten tapahtuu kun jumala on tappanut kaikki ihmiset paitsi jiiteet. salilla kerrottiin että haaskalinnut tulevat syömään niitä ruumiita ja muuta kivan kuuloista.

no, tajusin kuitenkin että linnut eivät jaksa syödä niin paljoa lihaa ja kysyin asiasta eräältä sisarelta. hän sitten vastasi että me tietenkin hävitämme ne ellei sitten jehova saa niitä häviämään.

sitten aloin miettimään että miten voin olla muka onnellinen siellä kun näen kaikki kaverit koulusta kuolleina ympäri maita ja mantuja. ja että miten he muka ovat olleet niin pahoja että ansaitsevat kuolla.

ja nämä siis ovat semmosia 9 vuotiaan tytön mietteitä. taisin olla aina epäilevä tuomas. :D[/QUOTE]

Hyi,varmasti pelottavaa ne ainaiset maailmanloppu ja "viimeiset hetket käsillä" jutut lapsille :(

Hei,mites muuten,maksaako jokainen JT seurakunnalle jotain?Tai siis LAHJOITTAAKO kuukausittain jonkun tietyn summan?

Yhteistyössä