Jehovan todistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sama";25868414]Hyi,varmasti pelottavaa ne ainaiset maailmanloppu ja "viimeiset hetket käsillä" jutut lapsille :(

Hei,mites muuten,maksaako jokainen JT seurakunnalle jotain?Tai siis LAHJOITTAAKO kuukausittain jonkun tietyn summan?[/QUOTE]

voi vaan kuvitella mitä tekee mielenterveydelle kun pienestä pitäen kuulee tuollaisia asioita..hitto, pitäisköhän ottaa valokuva yhdestä jt-lastenkirjasta.. :D ne kuvat sai kaikki oikeen vielä eläviksi mielessä.

joo, kaikki hoidetaan vapaaehtoisin lahjoituksin, mutta torstain/tiistain kokouksessa kyllä muistutetaan porukkaa jos rahaa on kertynyt liian vähän. kovasti korostetaan että laittaisi edes vähän, kunhan laittaa.

http://www.quotes-watchtower.co.uk/armageddon_art.html

Niin jos ketään kiinnostaa niin tuossa linkissä on kuvia jehovan todistajien kirjoista. tuollaisten parissa tuhannet lapset opettelevat lahko-oppia ilman että kukaan puuttuu asiaan. ihanaa kun tämä uskonnonvapaus on määritetty vain aikuisille...

Entinen anoppi on jt, kyllä hänellä ainakin ihan maailmallinen perhe, siis lapseni isä sekä kaksi sisartaan ja ex- appi olivat ihan normaaleja ev.lut. uskontoisia. Anoppi siis aikuis iällä kääntynyt jt. Minun suhteeni häneen oli ihan hyvä, mutta uskon asioista emme ole puhuneet koskaan, olen itse kirkkoon kuulumaton agnostikko, ja kyllä se alkuun oli varmaan hänelle kova pala:) meidän kahta lasta ex-anoppi näkee usein, ja lapsilla mummoonsa hyvät välit. että en nyt noita kaikkia jehovantodistajiin liittyviä ennakkoluuloja allekirjoittaisi, vai riippuukohan tämäkin salista,jolla käyvät ja paikkakunnasta.Tosin ex-anoppini yksi "uskonsisar" on kerran minulle kertonut, kuinka väärin koko elämän arvoni ovat, että kai se on ihmisestäkin kiinni tuo käännytys työ. Yleensäkkin suhtautuisin ihan mihinvaan todella "suljettuun" uskontoon hieman skeptisesti.

Entinen anoppi on jt, kyllä hänellä ainakin ihan maailmallinen perhe, siis lapseni isä sekä kaksi sisartaan ja ex- appi olivat ihan normaaleja ev.lut. uskontoisia. Anoppi siis aikuis iällä kääntynyt jt. Minun suhteeni häneen oli ihan hyvä, mutta uskon asioista emme ole puhuneet koskaan, olen itse kirkkoon kuulumaton agnostikko, ja kyllä se alkuun oli varmaan hänelle kova pala:) meidän kahta lasta ex-anoppi näkee usein, ja lapsilla mummoonsa hyvät välit. että en nyt noita kaikkia jehovantodistajiin liittyviä ennakkoluuloja allekirjoittaisi, vai riippuukohan tämäkin salista,jolla käyvät ja paikkakunnasta.Tosin ex-anoppini yksi "uskonsisar" on kerran minulle kertonut, kuinka väärin koko elämän arvoni ovat, että kai se on ihmisestäkin kiinni tuo käännytys työ. Yleensäkkin suhtautuisin ihan mihinvaan todella "suljettuun" uskontoon hieman skeptisesti.

Mitä "ennakkoluuloja" et usko? Aikuisiällä kääntyneet ovat siinä eri asia, että he ovat jo ehkä menneet naimisiin (joten tietenkin voi olla epäuskova puoliso) eikä tietenkään ole mitään syytä karttaa perhettään ketkä eivät ikinä ole olleet todistajia.

vain ex-todistajia kartetaan.

Vartiotorni 15. huhtikuuta:

Entä jos joku sukulaisemme tai läheinen ystävämme on erotettu? Tällainen tilanne koettelee, olemmeko uskollisia tuolle henkilölle vai Jumalalle. Jehova tarkkailee meitä nähdäkseen, noudatammeko hänen käskyään pidättyä kanssakäymisestä jokaisen kanssa, joka on erotettu.

"Se että perhe kannattaa uskollisesti Jehovan määräystä karttaa erotettujen sukulaisten kanssa seurustelemista, voi johtaa hyviin tuloksiin. Tätä valaisee seuraava esimerkki.
Eräs nuori mies oli ollut erotettuna yli kymmenen vuotta, ja tuona aikana hänen isänsä, äitinsä ja neljä veljeään "lakkasivat olemasta" hänen seurassaan. Välillä hän yritti lyöttäytyä heidän joukkoonsa, mutta kaikki perheenjäsenet pysyivät uskollisina ja kieltäytyivät päättäväisesti pitämästä häneen yhteyttä.

Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin. Hän kuitenkin myönsi, että jos perhe olisi vähänkin seurustellut hänen kanssaan, se olisi riittänyt hänelle.

Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan. Muista tämä, jos joskus tunnet kiusausta vastoin Jumalan käskyä seurustella erotettujen sukulaistesi kanssa.”

Yhteistyössä