Jehovien ovimerkinnät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Tuttava kertoi että jehovilla on tapana tehdä simppeli huomaamaton merkinta oven karmiin, ja kävin tsekkaamassa ulko-oveni.. ja siellähän on, yläsaranan alapuolella - ja yläpuolella | . Ettei ne sittenki ois jotain.. mittamerkkejä? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kai niillä "vanhemman polven" tyypeillä on vieläkin se tapa merkitä suoraan oviin. Meillä ei ainakaan tietääkseni ole ovessa mitään.

sellanen vanha mummeli näitäkin taloja kiertää, neljästi jo meidän oven takana käyny. juttelin tuossa ihan äskön yläkerran naapurin kanssa ja onpa hyvinkin heidän merkintöjään! pitää sanua ens kerralla että tähän oveen ei enempis tarvi koputella, tähän asti sanonu vaan että ei kiitos, pakanoita ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Mun isä erehty jutteleen niiden kanssa ja pian ilmestyi mustalla tussilla rasti ulko-oveen :headwall:

Meillä jokunen vuosi sitten he kävivät oven takana ja sitten laittoivat pihalla olevaan postilaatikkoon sellaisen raksin ja kyllä me ihmeteltiin ensin kun oli ilmestynyt yksi ruksi ja sitten toinen..no selvisi sekin kun omin silmin nähtiin kun sen tekivät.Minä kävin sitten ne ottamassa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Mun isä erehty jutteleen niiden kanssa ja pian ilmestyi mustalla tussilla rasti ulko-oveen :headwall:

Sama kävi äitille.:laugh:

mitä se sit tarkoittaa?
ja miks ne nyt toisten ovii sotkee? eikö se oo vähän niinkuin toisen omaisuuden rikkomista tai jotain....

jaahas. mun mielestä kyllä ihan kaupunkilegendaa koko juttu. Mä olin lapsuuteni / nuoruuteni jehova, silloin oli muistiinpanovihkot, mihin esim merkattiin jos joku ei halunnut että siellä käydään.

No höpöhöpö ne mitään oviin merkkaile. Vittu että voikin olla lapsellista tollasta edes väittää. Ehditkö edes itseasiassa kuuntelemaan oliko ovellasi käynyt edes jehovantodistaja????

Mormonitkin kulkee ovilla. Enkä hetkeäkään usko ettäkö oveesi olisi piirrelty! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieraananyt:
jaahas. mun mielestä kyllä ihan kaupunkilegendaa koko juttu. Mä olin lapsuuteni / nuoruuteni jehova, silloin oli muistiinpanovihkot, mihin esim merkattiin jos joku ei halunnut että siellä käydään.

ja vielä, voin kyllä kysyä mun isältänikin, sattuu olemaan niiden seurakunnassa "vanhimpana"

meilläkin oli risti ovenkarmissa ,naapuri jehova ja minun hyvä tuttava. Luulen ttä on itse laittanut ,etteivät uskonsisaret tule meille soittelemaan ovikelloa. Tietää uskonnolisen vakaumukseni ja sen etten pidä heidän tuputtamisestaan. Niin ja muilla ei ollut. Sen verran kysyin häneltä,että merkkavatko he ne jotenkin, jotka eivät halua saarnausta. Kyllä merkkaavat,jos tiukasti sanoo.

Yhteistyössä