Jes! Mä oon ketoosissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skarppi karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei. Nälkä ei ainakaan ole huono, mieliteosta en tiedä. (Se on enemmän psykologinen kai?)

Mutta jos syö hh-pitoista ruokaa, päätyy verensokerin laskun seurauksena siihen tilaan, jota sinä kuvailit "päästää itsensä liian nälkäiseksi". Se ei mielestäni ole millekään eliölajille normaali, terve olotila. Siksi sitä pitää välttää.

Aivan, ruoka tietysti merkitsee ihmisille niin eri asioita, se klisee että osa syö elääkseen ja osa elää syödäkseen ja sitten kaikkea siltä väliltä. Minulle ruoka on enemmän kuin ravintoa, se on joskus jopa taidetta (ei välttämättä niin, että itse saisin taidetta aikaan, mutta ostaen). Minulle ajatus siitä, ettei olisi mieliteon ja sopivan nälän yhdistelmään, kuulostaa vähemmän houkuttelevalta.

Aivan, ruoka tietysti merkitsee ihmisille niin eri asioita, se klisee että osa syö elääkseen ja osa elää syödäkseen ja sitten kaikkea siltä väliltä. Minulle ruoka on enemmän kuin ravintoa, se on joskus jopa taidetta (ei välttämättä niin, että itse saisin taidetta aikaan, mutta ostaen). Minulle ajatus siitä, ettei olisi mieliteon ja sopivan nälän yhdistelmään, kuulostaa vähemmän houkuttelevalta.
Joo... Olipa filosofista! :D

Meillä ruoka on myös kulttuuria. Joskus. Tai niin ainakin luulen...

Miten juhlajärjestelyt etenee?

Joo... Olipa filosofista! :D

Meillä ruoka on myös kulttuuria. Joskus. Tai niin ainakin luulen...

Miten juhlajärjestelyt etenee?

Ääk, pitikö kysyä? :ashamed: Hosun sitten ensi viikolla kaiken kasaan. Onneksi olen lomalla. Olemme tehneet kyllä pihatöitä, kun on vähän päässyt tontti mettittymään... Jos sää on lämmin, on tarkoitus olla ulkona, joten nyt on piha kuosissa. Olen kyllä miettinyt mitä tarjoittaisiin. Entä siellä?

ap, anteeksi, toivottavasti ei haittaa tämä sivujutustelu ketjussasi!

Mä en n. 15 vuotta sitten edes tiennyt karppaamisesta ja ketoosista. Kai mä kuitenkin sitten olin ketoosissa, kun näläntunne katosi melkein kokonaan ja kiloja tippui, että itseäkin jo hirvitti.

Rupesin jo miettimään koko ajan farkkuja kavennellessani, että mulla on joku hirveä sairaus... syöpä vähintäänkin.

Ääk, pitikö kysyä? :ashamed: Hosun sitten ensi viikolla kaiken kasaan. Onneksi olen lomalla. Olemme tehneet kyllä pihatöitä, kun on vähän päässyt tontti mettittymään... Jos sää on lämmin, on tarkoitus olla ulkona, joten nyt on piha kuosissa. Olen kyllä miettinyt mitä tarjoittaisiin. Entä siellä?

ap, anteeksi, toivottavasti ei haittaa tämä sivujutustelu ketjussasi!
Olen hölmönä täyttänyt pakastimet niillä marjoilla (meillä ei ole neljää) ja nyt huomaan, etten voi leipoa pakkaseen... Mietin, voisiko ystäväni tuosta läheltä lainata mulle pakastintilaa.

Sisällä on perussiivot tehty, kaikki ikkunat olen pessyt. (Hyvä minä!) Kaikilla perheenjäsenillä on juhlavaatteet. Ruokalista on aika valmis...

Piha on kaikkea muuta kuin kuosissa, mutta toivon, että kaikki muut paitsi äitini kestävät sen.

[QUOTE="mää";24331397]katoaako nälkä oikeesti jos ton karppauksen alottaa?siitäkö tietää että on ketoosi?[/QUOTE]

Minäki jäin miettimään, että mistä sinä tiedät että oot ketoosissa?
Muissaki laihdutus jutuissa jää se nälän tunne!
Eli ootko oikeesti keetoosissa VAI missä?

[QUOTE="noo";24331894]Minäki jäin miettimään, että mistä sinä tiedät että oot ketoosissa?
Muissaki laihdutus jutuissa jää se nälän tunne!
Eli ootko oikeesti keetoosissa VAI missä?[/QUOTE]

Täh??

Johan mä oon tähän vastannut. Missäs mä sitten oisin, jollen ketoosissa? :O

Olen hölmönä täyttänyt pakastimet niillä marjoilla (meillä ei ole neljää) ja nyt huomaan, etten voi leipoa pakkaseen... Mietin, voisiko ystäväni tuosta läheltä lainata mulle pakastintilaa.

Sisällä on perussiivot tehty, kaikki ikkunat olen pessyt. (Hyvä minä!) Kaikilla perheenjäsenillä on juhlavaatteet. Ruokalista on aika valmis...

Piha on kaikkea muuta kuin kuosissa, mutta toivon, että kaikki muut paitsi äitini kestävät sen.

Yhteensä meillä olisi melkein valmista!! Minä suunnilleen tiedän mitä ruokia teen, poika on esittänyt toiveensa enkä aio ruveta viimetipassa kokeilemaan mitään uutuusjuttuja, joissa on mokaamisen mahdollisuus. Ja vaatteet on kans kaikilla, kun on ollut monet pukujuhlat tänä kesänä. Ai niin, parturit ja kampaaja on varattu kans, joten vaikkei ikkunat ole vielä puhtaat, niin melkein pääsen sun kanssa tasoihin =)

Ööö... Omissa kuvitelmissasi?

Anteeksi, mutta tuo mitä kerroit, ei nyt ole ketoosin kuvaus.

Sähän ihme tyyppi olet.
En tiedä mistä sä oot tietosi saanut, mutta kyllä ketoosissa nälän tunne katoaa samoin kuin ruokahalu. Ja tulee päänsärkyä jne. Mut ihan sama, jos sulle siitä parempi mieli tulee. En siis ole ketoosissa, vaan ainoastaan omissa harhoissani.

Kiitos ja hei.

Sähän ihme tyyppi olet.
En tiedä mistä sä oot tietosi saanut, mutta kyllä ketoosissa nälän tunne katoaa samoin kuin ruokahalu. Ja tulee päänsärkyä jne. Mut ihan sama, jos sulle siitä parempi mieli tulee. En siis ole ketoosissa, vaan ainoastaan omissa harhoissani.

Kiitos ja hei.
Kiitos itsellesi ja hei vain. :D Toivottavasti kuitenkin onnistut laihdutuspyrkimyksissäsi ja muissakin.

Minkä ihmeen takia sä tulet toisen laihdutusketjuun ilkeilemään ja jauhamaan jotain ihan omia juttujas jostain hemmetin juhlista?! Ei taida olla kaikki muumit laaksossa teikäläiselläkään. Mene pois.
Sori, mutta tämä on keskustelupalsta. Täällä, kuten elävässä elämässäkin, ihmisiä tulee ja menee ja kaikki vaihtavat omia kuulumisiaan. Jokin keskustelu jatkuu taustalla, jos jatkuu.

Enkä ymmärtänyt otsikon perusteella, että tämä on laihdutusketju.

Ja vielä: jos joku haluaa tietoa ketoosista, ei kannata luottaa ainakaan pelkästään tämän ketjun ap:n kommentteihin.

Sori, mutta tämä on keskustelupalsta. Täällä, kuten elävässä elämässäkin, ihmisiä tulee ja menee ja kaikki vaihtavat omia kuulumisiaan. Jokin keskustelu jatkuu taustalla, jos jatkuu.

Enkä ymmärtänyt otsikon perusteella, että tämä on laihdutusketju.

Ja vielä: jos joku haluaa tietoa ketoosista, ei kannata luottaa ainakaan pelkästään tämän ketjun ap:n kommentteihin.

Sulla ei ainakaan ole kohteliaisuussäännöt yhtään hanskassa, saati mikään sosiaalinen käytös. Ja kun kerran tunnut olevan niin kaikkitietävä, niin sinä varmaan kerrot meille kaikille muille mistä ketoosin tunnistaa?

Sulla ei ainakaan ole kohteliaisuussäännöt yhtään hanskassa, saati mikään sosiaalinen käytös. Ja kun kerran tunnut olevan niin kaikkitietävä, niin sinä varmaan kerrot meille kaikille muille mistä ketoosin tunnistaa?
En kerro, ota siitä itse selvää, jos olet kiinnostunut. Mutta päänsärky ei ole merkki ketoosista, ei liioin näläntunteen katoaminen.

Ja kiitos käytöstapojeni arvioinnista, jota en pyytänyt.

Mä en ketokarppaa mutta nälkää en tunne minäkään :)
Mutta nyt herkuttelen poikani kanssa karppisesta tehdyillä köyhillä ritareilla, kermavaahdolla ja hiilarittomasta tilatulla hillolla :P

Mulla kävi niin laihiksella, että kadotin ruokahaluni. Päänsärkyäkin oli. En kuitenkaan karpannut, vaan söin hiilareitakin. Nyt yritän sitten pistää turpaani esim. proteeinipatukoita, banaania, omenaa, turkkilaista tai bulgarin jogurttia. Kalaa yritän kans syödä kun lihaa ei pysty, kasvikset menee.

Yritän saada ruokahaluni takaisin. Koska voisin tulla toimeen syömällä kerran päivässä pari palaa ruisleipää. Nyt siis lappaan turpaani mitä vaan pystyn. Tänään on kyllä ollut aika heikko päivä. Eli ei minusta kiva kun ruokahalu kadonnut ja joutuu väkisin syömään. En tiedä palautuuko ruokahalu enää. En tiedä oliko laihduttaminen tämän arvoista.

Yhteistyössä