Jessus että mua vituttaa, että sukulaiset ja muut ei voi kunnioittaa sitä, mitä vanhemmat sanoo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai voi jättää kotiin kun menee viikonlopuks tai pidemmälle reissulle? Ja kyse ei ollut siitä ettei koira olis haluttu vieras. Hyvä ettei sul oo koiraa jos sun mielestä se voi olla öitä yksin kotona :) Ja en tainnut sanoa että olis sama asia mut huoh...

Ei tietenkään voi öiksi jättää yksin, mutta nyt oli kyse vaan ihan parin-kolmen tunnin kyläreissuista! :) Mutta ainakin meilläpäin nuo pidemmät kyläilyreissut hoidetaan niin, että koirat on kotona, ja siellä sitten niille hoitaja, tai joku/jotkut käy monta kertaa päivässä pissattamassa. Jos menossa sellaseen paikkaan pidemmäksi aikaa, missä on koira kyläpaikassakin, niin sitten sen koiran voi ottaa mukaan, JOS se sopii isäntäparille ja JOS koirat tulevat toimeen keskenään. Muuten koirille hoitopaikka.

[QUOTE="vieras";22616365]Hah haa, joo, toki se hetki kun äiti käy kusella, on tupattu vauva täyteen keksiä...[/QUOTE]

Periaatteessa kyl voi mennä noinkin...
Ex-anoppi antoi muksuille (2v ja 3v) kulhollisen palasokereita ja kahvia sillä aikaa kun mä nukuin puolen tunnin päikkärit viereisessä huoneessa... Tiesi hyvin että en todellakaan hyväksy, asiasta olin jo joutunut sanomaan.

Niitä palasokereita sitten annettiin aina kun mä selkäni käänsin, ihan vain mun kiusaksi. Siis oikeasti. Menin jääkaapille ja jo sinä aikana oli pojan suussa sokeripaloja. :kieh:

Ei tietenkään voi öiksi jättää yksin, mutta nyt oli kyse vaan ihan parin-kolmen tunnin kyläreissuista! :) Mutta ainakin meilläpäin nuo pidemmät kyläilyreissut hoidetaan niin, että koirat on kotona, ja siellä sitten niille hoitaja, tai joku/jotkut käy monta kertaa päivässä pissattamassa. Jos menossa sellaseen paikkaan pidemmäksi aikaa, missä on koira kyläpaikassakin, niin sitten sen koiran voi ottaa mukaan, JOS se sopii isäntäparille ja JOS koirat tulevat toimeen keskenään. Muuten koirille hoitopaikka.

No tässä nyt ei ollut kyse ollenkaan siitä että vieraat ei haluais koiraa sinne. Enkä väittänyt että olisi sama asia kuin ap:lla mutta on sama asia sillä tavalla että kummallakin idiootit sukulaiset tekee jotakin, jonka äiti/omistaja kieltää eli yrittää ns. kävellä yli. Ja koska lähes kaikki ketjussa vain dissasivat ap:ta, minä ajattelin tuoda oman kokemukseni tähän vähän kuin vertaistueksi vaikka ei nimenomaan lapsen kohdalta ollut tällaista kokemusta. Kässääks? Ei kiinnosta tapella koiran hoitopaikoista tms.

Luin ketjua läpi kun etsin tietoa alle vuoden ikäisen suolan saannista. Meillä nimittäin ongelma on päinvasoin, eli ei niinkään sokeria, vaan suolaa. 7 kk ikäiselle vauvalleni oltiin siis kyläpaikassa (kummit) antamassa ranskalaisia ravintolassa... Mieheni oli paikalla ja kielsi tietysti. Minua nyt vaan hirvittää kun tiedän että heillä on sukulaispoika jolle on tässä iässä syötetty hamppareita ja nakkeja yms. suolaista ruokaa ja siitä nämä kummit ovat puhuneet naureskellen ja jotenkin ihaillen että onpa jo iso poika kun voi antaa ja heidän mielestään se on hienoa kun pieni vauva istuu syöttötuolissa nakki kädessä. Esikoispojalleni alettiin antamaan tässä perheessä karamelleja vuoden iässä vaikka olisin halunnut vielä pitää pojan erossa karkista. Noh kyseessä oli silloin heidän omat poikansa (8 ja 10 v.) joten en tehnyt asiasta suurta numeroa eikä poikani joka nyt on 10 v. ole ollut erityisesti sokerin ja herkkujen perään vaikka niin pienenä karamelliä saikin.
Mun kaaliini ei vaan mahdu että kun joku ihan oikeesti kielletään ja on olemassa tutkimustuloksia että suola on haitallista, erityisesti näin pienille vauvoille, niin silti pitää erikseen perustella miksi ei saa antaa. Enkä usko että hekään ovat aikanaan omille lapsilleen syöttäneet näitä ylisuolaisia naposteltavia noin pienenä. Ja tiedän että kun me emme ole paikalla, vaan lapsi on kummeillaan hoidossa, he antavat näitä suolapaloja. Nyt en sitten enää tiedä uskallanko päästä vauvaamme sinne hoitoon ilman että me vanhemmat olemme paikalla. En halua että lapseni kärsii vanhempana tästä käsittämättömästä idiotismista vanhempana mm. korekana verenpaineena tms.

Jos lapsellesi annetaan kummeilla tai kylässä ranskalaisia tai nakkeja, vastoin tahtoasi niin mietipä kuinka hyvin olet kummit valinnut. Älä vie lastasi ydinsäteilyn, auringonvalon, karamellien, suolaisten ruokien jne. vaikutuspiiriin. Pidä lastasi kotona, vierelläsi ja valvo ettei mikään paha vaikuta häneen. Näin hänestä kasvaa kuin kuka tahansa tynnyrissä pidetty. Mulla on tällainen serkkupoika. On nyt 35v ja asuu yhä äidin ja isän kanssa. Alkanut kärsiä mielenterveysongelmista lähiaikoina. No. Äiti hoitaa ja välillä sairaala. Kaveri kävi koulut ja armeijat eli ei ole muuta kuin tekemällä tehty hulluksi. Ei koskaan saanut olla ystäviä tai tyttökaveria. Äiti vaan. Oli kaverilla työpaikkakin mutta tuli peräpukamat niin äiti haki pois ja käski irtisanoutumaan, ettei perse mätäne konttorihommissa. Ulkohommiin ei miehestä ollut kun ei koskaan mitään ollut saanut tehdä. Armeijassa olosta hän nautti. Että silleen voi käydä kun oikein kovasti lasta suojelee. Vieläkään tämän kaverin äiti ei ymmärrä että mikään olisi pielessä. "Poika asuu kotona koska pitää äidistä niin paljon."

Uusimmat

Yhteistyössä