Jestas miten ärsyttävää kynttiläkutsuilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Käyn mielelläni erilaisilla kutsuilla enkä koe ostamisen pakkoa enkä osta ellen oikeasti tahdo ostaa. Ja hyvin usein olenkin ostamatta ja nautin vain kahvipöydän antimista. Joskus pidän itse kutsut enkä koskaan oleta, että ihmiset ilmanmuuta ostaa jotain.

Kynttiläkutsuilla olen ollut muutaman kerran ja ne on olleet ihan ok kivoja kutsuja kuten muutkin.

Mutta tänään!! Esittelijä aloitti heti oman nimensä jälkeen kertomaan, että miten monet kutsut pitäisi varata, miten paljon ostaa ja miten paljon näiltä uusilta kutsuilta pitää ostaa, jotta emäntä saa xxx-tuotteita tai xxx-määrän alennusta.

Ei mitenkään esitellyt tuotteita. Ainoastaan ne tarjousvihkosessa olevat tuotteet kävi nopsasti läpi. Sitten sanoi, että nyt voitte selailla ja tehdä tilausta ja esittää kysymyksiä. Sen jälkeen yhtäkkiä sanoi, että "ai niin ja siitä tarjousvihkosta ei saa tilata ellei osta normaalikuvastosta vähintään 15 eurolla jotain".

Siinä vaiheessa minä pistin vihon pois ja kävelin kahville. Ei totta tosiaan kiinnostanut ostaa, kun koko homman ajatus oli vain tuossa rahankeruussa. Koko kutsuilla oloajan tuli pelkkää painostusta siitä, että pitäisi varata kutsut, jotta emäntä saa jonkun kivan lahjan vielä lisää sen lisäksi mitä jo saa.

Siis..... GRRRRR!!!

Mä olin kans just kynttiläkutsuilla joku ilta ja siellä se esittelijä esitelmöi niistä emäntien lahjoista ja alennuksista ja uusien myyjien koulutuksesta jne. Myis nyt vaan ekaks niitä kynttilöitä ja paasais niistä myyjäjutuista niille, jotka on kiinnostuneita :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä tuosta. Kaikki kutsuthan ne on rahan keruun vuoksi järjestetty. jos jokuy puhuu suorempaan kuin toiset, mitä tuosta.

Pöh! On ihan eri asia esim. jotkut Meandi-kutsut. Niissä ei painoteta puolelalkaan sanalla mitään ostopakkoa. Siellä emäntä saa alennuksen siitä hyvästä, kun järjestää kutsut ja piste. Ei tarvitse painostaa vieraita edes sivulauseessa ostamiseen.

Todella tökeröä tuollainen minusta.

voin vaan kuvitella kuinka leppoisat kutsut :)

itse en oikeastaan koskaan tilaa mitään ellei ole hyvää esittelijää, jos esittelijä on myyvä voin tehdä paljonkin ostoksia, kenekään emännänlahjan takia en osta mitään, yleensä tuotteet on sen verran hinnakkaita kovan katteen tuotteita että minun pitää todella haluta se tuote.

Oisko ollu partylite Oulussa. Mulle on käyny samoin. Olin suunnitellu ostavani tarjousvihkosesta jotain, mutta loppujen lopuksi mulla oiski menny yli 60 euroo kynttilöihin. KAMOOOON!!

Alkuperäinen kirjoittaja pilke82:
Mä olin kans just kynttiläkutsuilla joku ilta ja siellä se esittelijä esitelmöi niistä emäntien lahjoista ja alennuksista ja uusien myyjien koulutuksesta jne. Myis nyt vaan ekaks niitä kynttilöitä ja paasais niistä myyjäjutuista niille, jotka on kiinnostuneita :headwall:

Minustakin olisi fiksumpaa suorittaa tuotteiden esittely jne jne ensin ja sitten kertoa halukkaille näistä muista jutuista. Minusta on täysin turhaa kertoa vieraille vuolaasti siitä millä summilla emäntä saa mitäkin alennuksia. Jos tilataan tarpeeksi niin emäntä saa ja sillä hyvä. Jos joku tahtoo varata kutsut niin kiva, emäntä saa lisäedun siitä. Mutta toi tapa....

Itse kävin juuri kynttiläkutsuilla ja en ole yhtä tekopyhää myyjää aikaisemmin tavannut. Siis voi hyvää päivää sentään. Lässytti kun pikkulapsille "ja mehän emme sitten nosta sitä votiivia siitä sydänlangasta emmehän" siis sellaisella ärsyttävällä äänellä. Ja kaikki muukin puhe oli äärimmäisen teennäistä ja suorastaan koomista. Ja lopuksi ilmoitti, että mitäänhän ei tuputeta, mutta... Ja koko ajan korosti "me" -muodossa, että "halutaanhan me, että tämä emäntä saa oikein hyvät bonukset tästä, eikös niin"...
Ja sitten lopuksi se kauhea inte, miksi ei joku halua pitää kutsuja tai ruveta myymään. Ahdistava tyyppi!! Ja voin sanoa, että vaikuttaa Lahti-Kymenlaakso seudulla.

Olisit kysynyt lisää niistä kynttilöistä. Kai sillä jotain mukana oli? Ja kuvaston kynttilöistä ja somisteista saa kanssa kysyä, minkä kokonen tää oikeesti on, jne. Minä taas tykkään kun esittelijä esittelee lyhyesti. Oon niin monilla partylite kutsuilla ollu, etten jaksais istua puolta tuntia kuuntelemassa esittelyä tutuista kamoista. Uutuustuotteet, tärppitarjoukset, ja tottakai emännänlahja kiinnostaa minua myös vieraana, sillä jos emännälle on joku tosi kiva juttu tarjolla, keskustellaan usein muiden vieraiden kanssa ostoistamme, koska jos se jäisi muutamasta eurosta kii, voi ostaa vaikka votiivipaketin puoliksi kaverin kanssa että emäntä saa lahjan

Onneks mulla on ollut fiksu esittelijä aina pitämässä,ei mitään "stressiä" vaikkei kukaan tilais tai vaikka ei ois montaa vierastakaan,on sitten vaan istuttu kynttilän valossa kahvittelemassa ja juteltu niitä näitä :)

Itse tykkään käydä kutsuilla juuri sen sosiaalisen tilanteen takia ja joskus ostan jotain ja joskus en. On kiva nähdä tuttuja ja tutun tuttuja, mutta en itse tykkää pitää kutsuja varsinkaan kynttiläkutsuja sen ensimmäisen kerran jälkeen, koska sieltä sai lahjan vain toisten ostojen mukaan. Tuppereita pidän joskus ja tulen pitämään vastakin, sillä Tupperikutsut on siitä hyvät, että saa valita itselleen samat kiitoskukat ja vieraat saa kivat vieraslahjat oli myynti sitten hyvä tai huono. Ja jos myynti on hyvä, niin siitä saa sitten lisälahjoja, mutta minulla ei ole paineita tilata puolta kuvastoa, että saisin itselleni edes jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Olisit kysynyt lisää niistä kynttilöistä. Kai sillä jotain mukana oli? Ja kuvaston kynttilöistä ja somisteista saa kanssa kysyä, minkä kokonen tää oikeesti on, jne. Minä taas tykkään kun esittelijä esittelee lyhyesti. Oon niin monilla partylite kutsuilla ollu, etten jaksais istua puolta tuntia kuuntelemassa esittelyä tutuista kamoista. Uutuustuotteet, tärppitarjoukset, ja tottakai emännänlahja kiinnostaa minua myös vieraana, sillä jos emännälle on joku tosi kiva juttu tarjolla, keskustellaan usein muiden vieraiden kanssa ostoistamme, koska jos se jäisi muutamasta eurosta kii, voi ostaa vaikka votiivipaketin puoliksi kaverin kanssa että emäntä saa lahjan

Joo en minäkään tahdo, että tuotteiden esittely kestää ja kestää, mutta edes jotain. Ja tottakai voi kysyä itse, mutta että edes tuotteiden esittelyyn menisi enemmän aikaa kuin siihen, että kertoo siitä rahankeruusta niin on pielessä esittelijän hommat.

Mulla myös yks tuttu joka pitää noita kynttiläkutsuja ja toimii konsulttina (vai mikä lie on...?). Kysy multa oisinko kiinnostunut emännöimään kutsut ja sanoin katsotaan. Nyt tulee päivittäin viestiä kännykkään, messengeriin ja sähköpostiin et millos ne kutsut pidetään. "Sinne sit täytyy leipoa ja niitten sun vieraiden täytyy ostella parilla sadalla vähintää tavaraa" ja blaah.. Sitten tulee jotain linkkejä kuvastoihin ja ohjeena et kerää kavereiltas kans listaa. Mua alkaa oikeesti ahistaa kun en ole mitään ees luvannu, enkä oo kyseisen henkilön kaa ees mitään hyviä tuttuja. Musta tollaset kutsut on ihan kivoja, jos siellä tavataan kavereita ja ohessa vaihellaan kuulumisia ja tilataan jotain. Mutta sit kun se on tota "osta, osta" juttua...niin ei kiitos.

Tosta kutsupuolesta vielä... Kyllä mullekin sosiaalinen tilanne on siinä se tärkein. Enkä ihmettele jos joku ei mun kutsuilta tilaa, mutta itse en kyllä kehtais mennä kutsuille niin ettei edes yhtä kynttilää ostais

Kutsuilla on kivaa olla ja joskus tilatakin, mut siinä vaiheessa kun myynti jää "vain" sen ja sen verran vajaaksi että emäntä sais sen paremman ja hienomman lahjan..ja vieraita on paikalla enää pari kappaletta... aaarrrrrgghhh

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla myös yks tuttu joka pitää noita kynttiläkutsuja ja toimii konsulttina (vai mikä lie on...?). Kysy multa oisinko kiinnostunut emännöimään kutsut ja sanoin katsotaan. Nyt tulee päivittäin viestiä kännykkään, messengeriin ja sähköpostiin et millos ne kutsut pidetään. "Sinne sit täytyy leipoa ja niitten sun vieraiden täytyy ostella parilla sadalla vähintää tavaraa" ja blaah.. Sitten tulee jotain linkkejä kuvastoihin ja ohjeena et kerää kavereiltas kans listaa. Mua alkaa oikeesti ahistaa kun en ole mitään ees luvannu, enkä oo kyseisen henkilön kaa ees mitään hyviä tuttuja. Musta tollaset kutsut on ihan kivoja, jos siellä tavataan kavereita ja ohessa vaihellaan kuulumisia ja tilataan jotain. Mutta sit kun se on tota "osta, osta" juttua...niin ei kiitos.

Tämäkin esittelijä sanoi tuossa vielä, kun meitä vieraita oli enää kaksi että "nyt jos toinen teistä ottaa vielä kutsut niin sitten tämä emäntä saa tämän lahjan, JOS ne teidän vieraat tilaa vähintään 250 eurolla." Minä olin ihan että jasso juu. Sanoin sitten, että minun tuttavapiirini koostuu lähinnä kotiäideistä joilla ei todellakaan ole varaa ostella tuollaisia kippoja enkä voi olettaa että he tilaisivat yhteensä 250 eurolla tavaraa sieltä. En tosiaan ottanut kutsuja.

Tosta kutsupuolesta vielä... Kyllä mullekin sosiaalinen tilanne on siinä se tärkein. Enkä ihmettele jos joku ei mun kutsuilta tilaa, mutta itse en kyllä kehtais mennä kutsuille niin ettei edes yhtä kynttilää ostais

Miksi et kehtaa? Jos menet kauppaan niin koetko pakkoa ostaa jotain? Minulla ei ole koskaan ollut tilannetta, että olisin väkisin jotain alkanut ostaa kutsuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi et kehtaa? Jos menet kauppaan niin koetko pakkoa ostaa jotain? Minulla ei ole koskaan ollut tilannetta, että olisin väkisin jotain alkanut ostaa kutsuilta.

Siksi en kehtaa, että jos kaveri näkee vaivaa, laittaa monelle tekstiviestit, siivoaa kämpän ja leipoo, se on panostanut iltaan myös taloudellisesti. Vaikka ostopakkoa ei olekaan, minusta kynttilän ostaminen kutsuilta vaan kuuluu hyviin tapoihin, samoin kuin kukkapuskan vieminen jos mennään muuten kutsuttuna kylään

Ei se tarkota et ostaisin tilin tyhjäksi, vaan joku muutaman euuron juttu jos ei tee mieli muuta. Jos ei tee mieli mitään, kiitän kutsusta ja vetoan kiireisiin olla osallistumatta tällä kertaa

Yhteistyössä