Jestas miten ärsyttävää kynttiläkutsuilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla myös yks tuttu joka pitää noita kynttiläkutsuja ja toimii konsulttina (vai mikä lie on...?). Kysy multa oisinko kiinnostunut emännöimään kutsut ja sanoin katsotaan. Nyt tulee päivittäin viestiä kännykkään, messengeriin ja sähköpostiin et millos ne kutsut pidetään. "Sinne sit täytyy leipoa ja niitten sun vieraiden täytyy ostella parilla sadalla vähintää tavaraa" ja blaah.. Sitten tulee jotain linkkejä kuvastoihin ja ohjeena et kerää kavereiltas kans listaa. Mua alkaa oikeesti ahistaa kun en ole mitään ees luvannu, enkä oo kyseisen henkilön kaa ees mitään hyviä tuttuja. Musta tollaset kutsut on ihan kivoja, jos siellä tavataan kavereita ja ohessa vaihellaan kuulumisia ja tilataan jotain. Mutta sit kun se on tota "osta, osta" juttua...niin ei kiitos.

Tämäkin esittelijä sanoi tuossa vielä, kun meitä vieraita oli enää kaksi että "nyt jos toinen teistä ottaa vielä kutsut niin sitten tämä emäntä saa tämän lahjan, JOS ne teidän vieraat tilaa vähintään 250 eurolla." Minä olin ihan että jasso juu. Sanoin sitten, että minun tuttavapiirini koostuu lähinnä kotiäideistä joilla ei todellakaan ole varaa ostella tuollaisia kippoja enkä voi olettaa että he tilaisivat yhteensä 250 eurolla tavaraa sieltä. En tosiaan ottanut kutsuja.

Vissii sit olit samoilla kutsuilla mihin mutkin kerettiin kutsua aika moneen otteseen? :) No en tiiä, mutta kuulostaa aika samallaiselta.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja utelee:
Missä päin suomea AP oli kutsuilla?

En viitsi sanoa, mutta joku ehdotti Oulun seutua niin ei siellä päinkään. Etelä-Suomessa ollaan.

Kysyn kun tampereella olis ollu tänään yhdet kutsut mihin muakin pyydettiin,
mutta ei riittäny mielenkiinto kun aavistin että on just tollasta pakkopullaa.

Myös minä kierrän tuollaiset kutsut kaukaa, yksillä tupperin kutsuilla olen ollut, ja se riitti. Lähinnä se, että kun ostin "vain" eväsrasiasetin, niin esittelijä totesi minulle että "muistutan vain että lapsilisät ovat tulleet jo silloin kun nämä pitää maksaa". Meinasin sanoa, että ei se kuule ole rahasta kiinni, mutta pidin suuni kiinni enkä enää mene.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Myös minä kierrän tuollaiset kutsut kaukaa, yksillä tupperin kutsuilla olen ollut, ja se riitti. Lähinnä se, että kun ostin "vain" eväsrasiasetin, niin esittelijä totesi minulle että "muistutan vain että lapsilisät ovat tulleet jo silloin kun nämä pitää maksaa". Meinasin sanoa, että ei se kuule ole rahasta kiinni, mutta pidin suuni kiinni enkä enää mene.

Olisit sanonut, että sen takia mä sen eväsrasia-setin pystyn ostamaankin ;)

voi herran jestas...kylläpä sitä kutsujen varjolla ihmisille kaupataan ties mitä. Kynttilöitä...huh... Uskomatonta. Kertokaapa tyhmälle, mikä ihme näissä ostasitäostatätä-kutsuissa viehättää?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Tosta kutsupuolesta vielä... Kyllä mullekin sosiaalinen tilanne on siinä se tärkein. Enkä ihmettele jos joku ei mun kutsuilta tilaa, mutta itse en kyllä kehtais mennä kutsuille niin ettei edes yhtä kynttilää ostais

Miksi et kehtaa? Jos menet kauppaan niin koetko pakkoa ostaa jotain? Minulla ei ole koskaan ollut tilannetta, että olisin väkisin jotain alkanut ostaa kutsuilta.

Siksi en kehtaa, että jos kaveri näkee vaivaa, laittaa monelle tekstiviestit, siivoaa kämpän ja leipoo, se on panostanut iltaan myös taloudellisesti. Vaikka ostopakkoa ei olekaan, minusta kynttilän ostaminen kutsuilta vaan kuuluu hyviin tapoihin, samoin kuin kukkapuskan vieminen jos mennään muuten kutsuttuna kylään

Ei se tarkota et ostaisin tilin tyhjäksi, vaan joku muutaman euuron juttu jos ei tee mieli muuta. Jos ei tee mieli mitään, kiitän kutsusta ja vetoan kiireisiin olla osallistumatta tällä kertaa

Enpä löytäny sieltä mitään alle kympin juttua. Ja taas en viittinyt kympillä ostaa sellaista mitä en tarvi. EHkä vähän hävetti kun en mitään ostanu,mut ei voi mitään. Tiesin jo ennen ku menin et rahat on vähis, mut halusin vähän omaa aikaa muitten aikuisten seurassa.

olin maanantaina yhdillä kutsuilla ja sielläkään se esittelijä ei meinannut ymmärtää selvällä suomen kielellä, että mua ei todellakaan kiinnosta varata itelleni mitään esittelyjä, eli siis olisin ollut emäntänä... ja muutenkin oli tosi ärsyttävä....

Olen saman huomannut Partylitella. Ja naurettavin on juuri tuo emännänlahjasysteemi, joka tosiaankin on riippuvainen vielä jatkokutsujen myynnistä. Tiedän vaan yhdenkin emännän myynnin olleen todella hyvä ja sai vielä kahdet jatkokutsut, mutta ei lahjaa koska TOISTEN kutsujen myynti ei ylittänyt tavoitetta. Toisilla kutsuilla sitten myytiin senkin edestä. Tämä oli vuosi sitten, en tiedä miten nyt on. Mutta Partyliten kutsuille en enää jalallanikaan astu!

Mä käyn usein kavereiden erilaisilla kutsuilla ja yleensä en tilaa mitään... sitkeesti ne mua kuitenkin niihin kutsuu. Mukava käydä juomassa kahvit ja juttelemassa ihmisten kanssa :saint: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Olen saman huomannut Partylitella. Ja naurettavin on juuri tuo emännänlahjasysteemi, joka tosiaankin on riippuvainen vielä jatkokutsujen myynnistä. Tiedän vaan yhdenkin emännän myynnin olleen todella hyvä ja sai vielä kahdet jatkokutsut, mutta ei lahjaa koska TOISTEN kutsujen myynti ei ylittänyt tavoitetta. Toisilla kutsuilla sitten myytiin senkin edestä. Tämä oli vuosi sitten, en tiedä miten nyt on. Mutta Partyliten kutsuille en enää jalallanikaan astu!
hmm.. pakko kommentoida; emännänlahjat tulee AINA, ei riipu mistään jatkoista....
varauslahjat on asia erikseen=)

Alkuperäinen kirjoittaja konsultti itsekin...:
hmm.. pakko kommentoida; emännänlahjat tulee AINA, ei riipu mistään jatkoista....

Mitäköhän se emäntä automaattisesti saa, paitsi jonkun alennusprosentin omasta tilauksestaan?? Ja jotain vain emännille tarkoitettuja tarjouksia? En mä ainakaan ole muuta saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Mä käyn usein kavereiden erilaisilla kutsuilla ja yleensä en tilaa mitään... sitkeesti ne mua kuitenkin niihin kutsuu. Mukava käydä juomassa kahvit ja juttelemassa ihmisten kanssa :saint: :xmas:
Samoin. :) Mä olen käynyt kaikilla kutsuilla, mihin on kutsuttu. Vaatteet, tupperit, kynttilät, kosmetiikka, lahjatavarat... Mulle tärkeintä on nähdä tuttuja ja päästä herkuttelemaankin. En tilaa lainkaan joka kerta, vain silloin kun on hyviä tarjouksia ja todellakin tuote, jota tarvin. Partyliteä en ole ostanut, ne hinnat, ne hinnat, ihan järkyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Mitäköhän se emäntä automaattisesti saa, paitsi jonkun alennusprosentin omasta tilauksestaan?? Ja jotain vain emännille tarkoitettuja tarjouksia? En mä ainakaan ole muuta saanut.

justiinsa niin... siis jos sulla on , sanotaan nyt 300e:n myynti, niin saat itse TÄYSIN ilmaiseksi 60euron arvosta valita itsellesi kuvastotuotteita...eikös se nyt kuitenki ole ihan hyvä emännänlahja?

kuulostaa ihan samanmoisilta kutsuilta mitä minulla oli.. osta,osta,osta,osta :/ ja sen jälkeen messengeriin koko ajan, milloin pidät kutsut, joko kohta pidät kutsut jne... oikee tyrkyttäjä-tyyne :headwall:

justiinsa niin... siis jos sulla on , sanotaan nyt 300e:n myynti, niin saat itse TÄYSIN ilmaiseksi 60euron arvosta valita itsellesi kuvastotuotteita...eikös se nyt kuitenki ole ihan hyvä emännänlahja?
Niin mutta automaattisesti. Vaikka myyntiä ei olisi nimeksikään. Ei sieltä käsittääkseni mitään konkreettista saa. (Niinkuin esim tuppereilta saa)

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:

Niin mutta automaattisesti. Vaikka myyntiä ei olisi nimeksikään. Ei sieltä käsittääkseni mitään konkreettista saa. (Niinkuin esim tuppereilta saa)

yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...
itse tykkään enemmän että saan itse valita mitä haluan emännän lahjaksi, eikä tyyliin "että saat tämän kipan kun ryhdyt emännäksi..."... ja tosiaan on vielä ne varauslahjatkin..

joopa joo, sille yhdelle joka sanoo että muutaman euron jutun voi ostaa, mutta ku ne ei ole mitään muutaman euron juttuja vaan ihan reilusti yli 10 euron ja paljon siitä ylöspäin.
Kerran olin likan kanssa vaate esittelyssä mukana ja kaikki oli likan mielestä hirveitä, kunnes yksi minihane olis ollut kiva, mutta ylläri ylläri sen hinta oli 31 euroo, sillä saa kaupasta vaikka kaksi minihametta jos niikseen tulee, mitään en ostanut

just tommosta pakkotyrkytystä en vaan kestä.. onneks mun oma partylite myyjä on järkevä! =) mä ostan yhtään mitään koskaan vain siksi että tarviin/haluan, en siksi, että joku muu saisi jotain, ja mun on pakko! :D ja mullakin kaveri on erään lastenvaatejutun myyjä, ei nyt varsinaisesti tyrkytä, mutta....

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

Itsellä oli eilen tupperware-kutsut ja kaikki eivät tilanneet siellä. Mua henkilökohtaisesti ei ollenkaan haittaa se, vaan olen iloinen että sain tarjota tutuilleni hyvää syötävää ja seuraa =)

Yhteistyössä