Jo naimisiin ehtineet... hää pohdiskeluja! Kertokaa kokemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä maksoi häät n. 2000? ja siinä siis IHAN KAIKKI kulut jotka pienimmässäkään määrin koski häitä. Eli kutsut, kiitoskortit, sormukset, kaiverrukset, vaatteet, hääkoristeet, hääpaikka, ruoat, pöytäliinat, astiat, puvut...siis ihan kaikki.

Tehtiin tosi paljon itse, saatiin suhteilla edullinen hääpaikka, 1 kaveri lainasi hääautoa, toinen kaveri teki mulle meikin, kolmas ompeli hääpuvun, hääyö hotellissa saatiin öl yms. yms.

Meillä oli 50 vierasta ja tarjoilua oli muuten liikaakin. Eli helposti olis vielä edullisemmalla päässyt, nyt meni paljon ruokaa ja jopa juomaa hukkaan.

Ainoa mikä meiltä puuttui perinteisiin häihin nähden oli tanssibändi ja häämatkaa ei tehty.

meillä 100 vierasta ja budjetti 5000? sillä saatiin ruuat, puvut, sormukset, hääpaikka, bändi, kukat ja kuvaukset...ois pitäny olla enemmän rahaa et ois saanu just sellaset kuin oisin halunnut. Mut saimpas mieheni ja sehän on tärkein :)

no tuota..meidän hää kutsut ostettiin tiimarista, mun täti leipo hääkakun ja teki lohikeiton, en muista paljonko meni aineksiin.. hää juhla oli mun äidin luona, ja vieraita ehkä noin 45-50.. äiti ompeli vähän paremman hameen mulle, ja ylä osa tais löytyä seppälästä.. mun sormus makso muistaakseni 140?..ja miehellä oli puku valmiina..ihan mukava juhla oli, vaikka tosi pienellä budjetilla oltiin liikkeellä! :D niin juu.. äitin mies ystävä otti hääkuvat!

on kyllä laidasta laitaan hää budjetteja.. tuosta tee itse, niin säästät. Itseni tuntien haluan kaiken valmiina ja en oikein ole sellainen näprääjä tyyppi, ja en halua nakittaa sukulaisia hommastelemaan. täytyy siis asiaa miettiä ja ekaksi karsia todellakin sitä vieraslistaa.

paljon vaikuttaa noihin hintoihin varmaan myös se, missä päin Suomea häät ovat; veikkaan että Helsingissä on eri hinnat kuin vaikkapa Keski-Suomessa pienellä paikkakunnalla. Varmaan myös se nostaa noita budjetteja kuinka viimeisen päälle kaiken pitää olla. Pienelläkin budjetilla voi laittaa hyvin kauniit ja oman näköiset häät... koristeita voi tehdä itse, kutsut voi askarrella ihan hyvin itse, kiitoskortteihin voi pyytää ystävää jonka tietää taitavaksi ottamaan kuvat; "virallisen" hääkuvan voi ottaa kuvaamossa, teettää niistä lisäkuvat vain vanhemmille...mutta jos kaverikuvaaja on taitava, mikä ettei otattaisi hänellä myös tätä virallista kuvaa... Säästää voi monessa kohdassa, mutta silti voi olla kauniit ja lämmin henkiset häät. Luovuutta vain peliin!

Meillä oli vieraita 116 ja jo ruoka maksoi 2500 ? (ja päästiin halvalla, kun tarjouksia pyydettiin). Hääpaikan vuokra oli vaan 150 ?. Kaikennäköiseen sitä rahaa menee, jos live-musiikkia haluaa niin bändit maksaa paljon. Meillä meni 700 ? siihenkin. Kokonaisuutena rahaa paukkui varmaan 8000?, pitäen sisällään hääyön kylpylässä.

Meil oli vajaa 70 vierasta ja häihin meni joku 8000-9000 e. Mutta meillä oli ulkomailla.. joten se toi jo paljon lisäkustannuksia. Eiköhän kivat häät saa pienelläkin budjetilla järkättyä. Mulle olis ainakin tosi hyvin välttänyt.

Yhteistyössä