K
Keittiönoita
Vieras
Sä olet varmasti väsynyt tilanteeseen, mutta kehottaisin sua silti vaatimaan. Ikävä kyllä monesti julkisella sektorilla yritetään mennä sieltä, mistä aita on matalin. "Ei oota" tarjotaan joka paikassa. Mä opin jo kauan sitten, että lapseni kuntoutus ei tule onnistumaan, jos uskon jokaisen "ein", mitä mulle sanotaan. Jopa tk:n toimintaterapeutti väitti mulle aluksi, että toimintaterapia ei kuulu hänen toimenkuvaansaAlkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24753384:Keittiönoita, HOPS tehdään ensi viikolla. Ja ammattihenkilöstö nyt viimeisessä palaverissa ei antanut oikein mitään ohjeita. Olivat tyytyväisiä open opetusmenetelmiin. Sanoivat vain, että huilihetki voi lapselle olla hyvästä, että jaksaa olla koulussa loppuun asti.
Hmph, kyllä vain nyt ollaan korvausvelvollisia. Ei voida asialle mitään.
ADHD-lapsille ja autisteille on varmasti olemassa järjestöjä. Näistä voit löytää sekä vertaistukea että myös neuvoja. Itse muistan, että Invalidiliitto (tytölläni siis fyysinen vamma) järjesti vanhemmille monenlaista luentoa ja kurssia, joissa oli juuri tähän vammaryhmään erikoistuneita lääkäreitä ja terapeutteja puhumassa. Kävipä kerran jopa niin, että kun jouduin kaupungin kanssa yhdestä asiasta taas jälleen kerran taistelemaan, liitto tuli apuun ja hoiti tytön asian niin korkealle taholle kaupungin johtoportaassa, että vammaispalvelulakia ei silläkään kertaa rikottu.