Alkuperäinen kirjoittaja sekin:
on alkoholismia että täytyy juoda joka viikonloppu vaikka arkena pystyisikin olemaan selvinpäin ja työnsä hoitamaan. Olisko ratkaisu tähän rahaongelmaan että antaisit miehelle viikkorahaa? Yks tuttu pitää miehensä pankkikorttia mut antaa miehelle rahaa perjantaipulloon. Muuten ryyppäisi perheen rahat. Kaikki on tyytyväisiä. Holhousta ehkä mut toisia täytyy holhota vielä aikuisenakin...
Meillä on aikalailla omat rahat nykyisin.
Minä maksan juoksevat kulut (asumiskustannukset ym.) ja mies maksaa ruoat.
Ja kun miehen palkkatili on tyhjä, niin ottaa käyttöön luottokortin (joita on sitten useampikin) ja ostaa sillä sitten ruuan.
Sama toistuu joka kuukausi.
Nyt hänellä on laskuja rästissä useampi satanen, mutta en jaksa stressata, koska kaikki nuo kortit ovat hänen itsensä nimissä. Kai tuokin kohta koko perheen niskaan kaatuu, kun ollaan aviossa.
Tänään sanoin että minä en voi hänen asioitaan enää hoitaa. Hänen täytyy itse sumplia omat raha-asiansa kuntoon. Pyytää apua keneltä vain, kunhan tekee asian eteen jotain. Eli äitinä olo loppui nyt.
Aika vähän ollaan eilisen jälkeen puhuttu ja minä olinkin lasten kanssa pois kotoa koko päivän.
Mies oli käynyt töiden jälkeen kaupassa ostamassa minulle herkkuja (ja itselleen muutaman kaljan). Kun tulin lasten kanssa kotiin, niin mies lähti viemään pulloja kauppaan. Toi minulle lisää herkkuja ja itselleen lisää kaljaa.
Osti kuulemma sen takia vielä kaljaa, koska rahaa jäi pulloista sopivasti yli :/
Ja selkeästi yrittää sovitella tekojaan, kun tuo sitä herkkua myös minulle.
Positiivisena yllätyksenä oli se, että mies meni tänään aikaisin nukkumaan. Jo klo 21.00. Joi "vain" neljä olutta ja kaksi jäi jääkaappiin odottamaan huomista.. Aikookohan toinen juoda huomenna sitten 8kpl, kun tänään jäi ylimääräistä? :kieh: