L
Lunatic
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Musta asiat eivät ole ok, jos lapsi ei halua kotiiin. Meillä lapset ovat aina lähteneet mielellään kotiin vaikka ois kuinka kivat leikit kesken pk:ssa.
=) heh.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Musta asiat eivät ole ok, jos lapsi ei halua kotiiin. Meillä lapset ovat aina lähteneet mielellään kotiin vaikka ois kuinka kivat leikit kesken pk:ssa.
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:. Ja kyseessä ei ollut mikään uhmaikäinen vaan 4-5v. tyttö.... surullinen tapaus ja jäi kytemään mieleeni vielä viikonlopuksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Musta asiat eivät ole ok, jos lapsi ei halua kotiiin. Meillä lapset ovat aina lähteneet mielellään kotiin vaikka ois kuinka kivat leikit kesken pk:ssa.
=) heh.
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:ei kylllä kerro kotioloista mitään. Tietty tuo ap:n kuvailema tapaus sylkimisineen sun muineen kuulostaa graavilta, mutta noin yleisesti ajatellen en rupeaisi syyttämään kotia huonoksi jos lapsi ei päiväkodista halua kotiin lähteä aina kun on kivat leikit kesken.
Meidän lapselle siirtymätilanteet on aina hankalia, eikä halua kaverilta lähteä kotiin kun on niin kivaa. Samoin suuttuu kun kaverit lähtee meiltä kotoa. Haluaisi jatkaa leikkiä. En mä nä meidän kotia huonona sen takia.
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan?:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Meillä 3v poika käyttäytyi kutakuinkin noin jossakin vaiheessa. Se tarkoitti hänen kohdalla stresin purkua kun meillä oli kotitilanne todella vaikea. Hän halusi kotiin, kyllä, aamut meni hirveässä huudossa ku poika ei haluun päiväkotiin. Päiväkodista taas ei halunnu lähteä. Kertoo turvattomuuden tunteesta.
Nykyään ku tilanne on tasaantunut ja pojan isän kuolemasta on vähän enempi aikaa, menee aamulla suht iloisesti pk:seen ja iltapäivällä juoksee iloisena syliin ja haluaa kotiin, vaikka kertoo myös, että ei haluais jättää leikkejä kesken.
*moderoitu*quote]
Nii-in, etkö nyt tajua että "meillä" voi Suomessa tänä päivänä käsittää vain äidin, isän ja kaksi lasta. Joista toinen on tyttö ja toinen poika. Oikein hövelinä päivänä voi "meillä" käsittää myös sen YDINperheen kultaisen noutajan. Jonka nimi on Tessu.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Ja kyseessä ei ollut mikään uhmaikäinen vaan 4-5v. tyttö....
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:ei kylllä kerro kotioloista mitään. Tietty tuo ap:n kuvailema tapaus sylkimisineen sun muineen kuulostaa graavilta, mutta noin yleisesti ajatellen en rupeaisi syyttämään kotia huonoksi jos lapsi ei päiväkodista halua kotiin lähteä aina kun on kivat leikit kesken.
Meidän lapselle siirtymätilanteet on aina hankalia, eikä halua kaverilta lähteä kotiin kun on niin kivaa. Samoin suuttuu kun kaverit lähtee meiltä kotoa. Haluaisi jatkaa leikkiä. En mä nä meidän kotia huonona sen takia.
Alkuperäinen kirjoittaja Selvennykseksi äiteelle:Alkuperäinen kirjoittaja äitee:. Ja kyseessä ei ollut mikään uhmaikäinen vaan 4-5v. tyttö.... surullinen tapaus ja jäi kytemään mieleeni vielä viikonlopuksi![]()
Uhmaikäinen se on 4-5 vuotiaskin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Minulla on ainakin uhmakas 4- vuotias, joka voi ihan vaan uhmatakseen minua olla sitä mieltä, ettei hän lähde kotiin. Itse en ole toki puolueeton arvioimaan sitä, olisiko tällä 4v. draamakuningattarella kurjat kotiolot vai ei.. mutta huolimatta siitä sama tyttö, joka on hetki sitten huutanut , ettei IKINÄ, KOSKAAN, MILLOINKAAN, tule siihen taloon... on eteiskiukkunsa kiukuteltuaan vilpittömän onnellinen että on kotona. B)
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Minulla on ainakin uhmakas 4- vuotias, joka voi ihan vaan uhmatakseen minua olla sitä mieltä, ettei hän lähde kotiin. Itse en ole toki puolueeton arvioimaan sitä, olisiko tällä 4v. draamakuningattarella kurjat kotiolot vai ei.. mutta huolimatta siitä sama tyttö, joka on hetki sitten huutanut , ettei IKINÄ, KOSKAAN, MILLOINKAAN, tule siihen taloon... on eteiskiukkunsa kiukuteltuaan vilpittömän onnellinen että on kotona. B)
Niin ja se vasta ihmeellistä onkin, miten draamaqueenit pystyykin karistamaan sen kymppipotenssin raivon harteiltaan about sekunnin sadasosassa ja olemaan kun ei ikinä mitään raivoamista olisikaan tapahtunut...siinä kun itse vielä puhisee pahimpia höyryjä korvistaan...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Musta asiat eivät ole ok, jos lapsi ei halua kotiiin. Meillä lapset ovat aina lähteneet mielellään kotiin vaikka ois kuinka kivat leikit kesken pk:ssa.
=) heh.
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Menin hakemaan omaa lastani päiväkodista ja kiinnitin huomiota erääseen äitiin, joka oli hakemassa lastaan. Lapsi juoksi karkuun äitiään ja huusi, että "en haluu kotiin, en haluu kotiin...." Tehosti huutoa itkulla. Äiti yritti hiljaisella äänellä houkutella lasta vaikka millä tavalla, lupasi jopa karkkia. Lopuksi lapsi alkoi sylkemään äitiä päin ja huitaisi lapiolla päähän vieressä leikkinyttä toista lasta, yhden lasen tönäisi kumoon ohi juostessaan. Pk:n täti lopulta kaappasi raivon vallassa olleen lapsen kainaloonsa ja kantoi porttien ulkopuolelle. Lapsi yritti myös sylkeä hoitajaa päin, mutta tämä hoiti homman loppuun varmoin ja rauhallisin ottein. Kyllä jäin katselemaan monttu auki touhua. Jos olis ollut minun lapsi niin olisin kaapannut syliin huudosta huolimatta ja kantanut väkisin autoon. Porttien ulkopuolella katselin sitten, kun äiti sulloi autoon huutavaa ja kirkuvaa lastansa. Lapsi huusi äidilleen: "mä inhoon sua, en halua kotiin". Ja kyseessä ei ollut mikään uhmaikäinen vaan 4-5v. tyttö.... surullinen tapaus ja jäi kytemään mieleeni vielä viikonlopuksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko teidän mielestänne sitten 4v. huonosti kasvatettu, jos kiukutessaan on sitä mieltä, että äiti on tyhmä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko teidän mielestänne sitten 4v. huonosti kasvatettu, jos kiukutessaan on sitä mieltä, että äiti on tyhmä![]()
Riippuu siitä, onko. Siis tyhmä. Äiti.
Jos ja kun mulle huudetaan että olen tyhmä, niin totean että juu juu mutta nyt ei keskusteltukaan siitä :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko teidän mielestänne sitten 4v. huonosti kasvatettu, jos kiukutessaan on sitä mieltä, että äiti on tyhmä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapsethan osaa olla tosi lojaaleja vanhemmilleen, eli vaikka siellä kotona olisi mitä ongelmaa tahansa, lapsi ei sitä välttämättä vieraiden edessä näytä. Ongelmaperheiden lapset eivät aina ole niitä riehujia, vaan joskus hyvinkin kilttejä ja "näkymättömiä", etteivät aiheuttaisi vanhemmilleen enää enempää päänvaivaa ja stressiä. Jos taas koti kunnossa ja suhde vanhempiin ok, temperamenttisempi lapsi voi hyvinkin uskaltaa räjähdellä vanhemmillensa. Eli just tuollaisissa päiväkodista lähtemisissä jne. Mä ajattelen asiaa näin päin.
Alkuperäinen kirjoittaja Elto:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapsethan osaa olla tosi lojaaleja vanhemmilleen, eli vaikka siellä kotona olisi mitä ongelmaa tahansa, lapsi ei sitä välttämättä vieraiden edessä näytä. Ongelmaperheiden lapset eivät aina ole niitä riehujia, vaan joskus hyvinkin kilttejä ja "näkymättömiä", etteivät aiheuttaisi vanhemmilleen enää enempää päänvaivaa ja stressiä. Jos taas koti kunnossa ja suhde vanhempiin ok, temperamenttisempi lapsi voi hyvinkin uskaltaa räjähdellä vanhemmillensa. Eli just tuollaisissa päiväkodista lähtemisissä jne. Mä ajattelen asiaa näin päin.
En ole samaa mieltä, vaan päinvastoin, mutta en lähtisi vetämään rajanvetoa liian mustavalkoisesti.
Usein siitä kertoo tasapainoinen lapsuus, että osaa pelisäännöt päiväkodissa/koulussa, mutta kotona uskaltaa näyttää negatiiviset tunteet.
Mutta rajanveto ei ole siis mustavalkoista.