Johan se Susanna Penttilä ehti kauan äitinä ollakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Huomaa et palstalla ei ole tietoa yrittäjistä ja niiden mahdollisuudesta äitiyslomaan, se kun on eri asia kuin muilla.

Mahdoollisuus on, kun viitsii maksaa yrittäjänä tarpeeksi. Tuttavani sai äitiyslomalla 2000e/kk, enemmän kuin tienasi kampaajana kuussa, oli maksanut yrittäjänä kunnon maksut.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lukeeko missään että minkälaisella työajalla ja koska hän hoitajaa tarvitsee?
Mun ystäväni on kampaaja ja 9 kk poissaolo olisi tarkoittanut aikamosta asiakaskatoa, hän oli 3 kk täysin kotona ja vanhempainvapaalla teki vähän töitä silloin lapsella oli hoitaja (1-10h/vko tai jotain sellaista)

Mun ystävä on myös kampaaja, ja kyllä hän on täydet äitiyslomat pitänyt ja saanut omat asiakkaansa myös äitiyslomansa jälkeen takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Huomaa et palstalla ei ole tietoa yrittäjistä ja niiden mahdollisuudesta äitiyslomaan, se kun on eri asia kuin muilla.

Mahdoollisuus on, kun viitsii maksaa yrittäjänä tarpeeksi. Tuttavani sai äitiyslomalla 2000e/kk, enemmän kuin tienasi kampaajana kuussa, oli maksanut yrittäjänä kunnon maksut.

Kuinka monella yrittäjällä on varaa maksaa niin paljon, ei se yrittäminen ole sitä, että rahaa on kuin roskaa. Monet yrittäjät just ja just saavat ruoan pöytään, mitään ylimääräisiä ei ole vara maksaa.

Ööhh, tuota kuvitteleeko joku, että Suomessa julkkikset ovat kovin rikkaita? Varsinkin tyyliin Susanna Penttilä?
Yrittäjällä on vähän eri tilanne, kun muilla työssäkäyvillä. Eikä hän kokoaikaista hoitajaa hakenut.
Musta tuossa ei ollut mitään outoa.
Eikä yllätys aina tarkoita vahinkoa, Susannahan on aika vanha jo. Yllätys voi olla esim jos on vauvaa yritetty 5v tuloksetta tai on jotain sairauksia joissa todennäköisesti ei koskaan sais lasta ja sitten hupsista onkin joskus raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mun ystäväni on kampaaja ja 9 kk poissaolo olisi tarkoittanut aikamosta asiakaskatoa, hän oli 3 kk täysin kotona ja vanhempainvapaalla teki vähän töitä silloin lapsella oli hoitaja (1-10h/vko tai jotain sellaista)

Mun ystävä on myös kampaaja, ja kyllä hän on täydet äitiyslomat pitänyt ja saanut omat asiakkaansa myös äitiyslomansa jälkeen takaisin.

ei tainnut olla asiakkaita...

Kuten edellä on sanottu, on ihan eri asia olla yrittäjä kuin vieraalla töissä. Eivät minun tuntemani pienyrittäjän, joihin SP kuuluu, voi pitää liikettään kiinni äitiysloman aikana. Kun en ko. henkilöä tunne tai hänen liikkeessään asioi, en tiedä on hänellä ulkopuolisia työntekijöitä ja minkä aikaa näille on varaa maksaa. Suomessa katsokaas kun yrittäjän kulut siitä työntekijästä ovat muutakin kuin pelkkä palkka, sosiaalikulut miltei tuplaavat palkkakustannukset. Ja jotenkin on vaikea kuvitella etteikö tämä lama olisi purrut tuollaisen luksusputiikin pitäjäänkin. Ehkä kauppa ei enää käy niin hyvin että olisi varaa maksaa vieraalle.

Se on aina ihan hirveen helppoa huudella täällä verkossa anonyyminä ja tuomita muiden teot, vaikka ei niistä OIKEASTI mitään tietäisikään.

Kärjistän nyt, mutta on ihmisiä, jotka ei voi eikä välttämättä edes halua seisauttaa koko maailmaa lapsen syntymän takia. Yritystoimintaa on jatkettava, ja jos turvaverkkoja ei ole, on hankittava ulkopuolista hoitoapua. Ei se tee Susanna Penttilästä huonoa äitiä, vaikka kotiin hautautuneet ja itsensä unohtaneet ihmiset niin luulevatkin.

Mistähän täällä nyt päätellään että vauva jätetään hoitajalle ja itse lähdetään jonnekin muualle pois vauvan luota?

Jos etsitään lastenhoitajaa joka tekee myös kotitöitä, se useimmissa tapauksissa tarkoittaa että tehdään kotitöitä ja autetaan vauvan hoidossa eikä siinä luulisi olevan mitään pahaa. Ei sen vauvan äidin tarvitse silti mihinkään lähteä ja jos lähtee, lastenhoitaja tulee lapsen kanssa mukaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kärjistän nyt, mutta on ihmisiä, jotka ei voi eikä välttämättä edes halua seisauttaa koko maailmaa lapsen syntymän takia. Yritystoimintaa on jatkettava, ja jos turvaverkkoja ei ole, on hankittava ulkopuolista hoitoapua. Ei se tee Susanna Penttilästä huonoa äitiä, vaikka kotiin hautautuneet ja itsensä unohtaneet ihmiset niin luulevatkin.

Sinähän olet samanlainen, miksi näkisit siinä mitään väärää??

Mä luulin ton otsikon perusteella että se vauva on kuollu..tietääkseni lisäavun palkaaminen ei päätä kenenkään äitiyttä? euhän isyyskään pääty kun isä lähtee isyysloman jälkeen duuniin.. :attn:

Paitsi että en ole yrittäjä ja olin kotona koko vanhempainvapaakauden :saint:.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

ei tainnut olla asiakkaita...

Mä en ainakaan jaksais odottaa omaa kampaajaa yhdeksää kuukautta takas =) Varmaan oisin jo kouliintunut käymään jollakin toisella, vaikka alkuperäinen olisi hyvä ollutkin.
Tosin eipähän ole vastaani tullut korvaamatonta kampaajaa.

Tarkoitinkin tuota, kuinka paljon välität lapsesta.

Tarkoitinkin tuota, kuinka paljon välität lapsesta.

Ahaa. No, kuinka paljon minä lapsestani välitän - sinä ilmeisesti tiedät sen (ja senkin, kuinka paljon Susanna Penttilä välittää omastaan). Kerrohan.

täällä kaikki tekopyhät moralisoi ja lynkkaa yhden, joka on sattunut valitsemaan toisin. Lapsella on kuitenkin hoitaja ja firman asiat pitää hoitaa. Se on ihan kauhiaa jos kaikki ei halua vaihdella vaippoja ja jutella rintamaidon riittävyydestä.

"Entinen playboy-pupu Susanna Penttilä, 36, hakee vastasyntyneelle vauvalleen lastenhoitajaa.

Työntekijän tulee olla luotettava sekä hänellä pitää olla kokemusta vauvoista.

- Etsittävä henkilö tekee myös muita kotitöitä kuten pesee pyykkiä, siivoaa, laittaa ruokaa yms. Suski kertoo työvoimatoimiston nettisivuilla.

Vaaleaverikkö omistaa Férrer-vaateliikkeen ja on julkisuudessa kertonut jatkavansa työntekoa äitiydestään huolimatta.

Susannan esikoispoika syntyi 24. kesäkuuta terveenä. Perheen isäntä on Suskia 10 vuotta nuorempi Petri Lempiö."

joo yhdeksi päivää viikosta!

Yhteistyössä